پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
فینوداد و شرکت ملی پست تفاهمنامه همکاری امضا کردند / ارائه سرویس در محل مورد نظر مشتری
تفاهمنامه همکاری مرکز نوآوری فینوداد و شرکت ملی پست با هدف نقشآفرینی مؤثر در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته امضا شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این مراسم حرکت به سمت اقتصاد دانشبنیان و گسترش زیستبوم ایجاد شده در شرکت فینوداد (شرکت فناوران نوآور سداد) و مرکز نوآوری پست را از مهمترین اهداف این تفاهم برشمرد و گفت: «امروز کمتر کسی حاضر است برای انجام خدمات معمول و روزمره بانکداری به شعبه مراجعه کند و در صف بایستد. این همان چیزی است که ما در خدمت «ملی پیک» به دنبال آن هستیم و تفاهم امروز نیز میتواند نقطه مؤثری برای پیشبرد این هدف بزرگ باشد.»
ماهیار ادامه داد: «ماهانه حدود ۱.۵ میلیون کارت بانکی در شعب بانک ملی ایران صادر میشود که این آمار در شبکه بانکی بیسابقه است. امروز چرخه ارائه خدمات غیرحضوری بانکی در بستر سامانه بام به راه افتاده و کاربران میتواند از طریق آن بسیاری از خدمات مورد نیاز خود نظیر صدور و دریافت کارت بانکی مجازی را داشته باشد.»
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با بیان اینکه بانک ملی ایران در بخش نخست زنجیره ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان خود بسیار موفق عمل کرده توضیح داد: «اما بخش دوم این زنجیره مغفول مانده است؛ آنجا که مشتری در صورت نیاز به فیزیک کارت بانکی صادر شده در سامانه بام باید به شعبه مراجعه کند. با تفاهم امروز و به راهافتادن محصول جامع و خدمت «ملی پیک»، مشتری میتواند خدمت مورد نظر خود را در هر محلی که میخواهد و پس از احراز هویت دریافت کند.»
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره تنوعبخشی سبد خدمات بانک ملی ایران و تحول بانکداری دیجیتال با ملی پیک بیان کرد: «در گام بعدی، این خدمت برای ارائه دستهچک به مشتریان ویژه اجرایی میشود و مشتریان به جای مراجعه به شعبه میتوانند دستهچک خود را بعد از احراز هویت در محل دفتر کار، منزل و… دریافت کنند.»
او تأکید کرد: «از این طریق، مشتری بانک ملی ایران میتواند خدمت مورد نظر خود را در بام درخواست کرده و در محل مورد نظر دریافت کند.»
امیرحسین شبیری مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد هم با بیان اینکه طرحهای متنوع بانک ملی ایران چه در حوزه فینتک و چه لجستیک نیازمند همکاری با مجموعه پست است، گفت: «در طرح ملی پیک، هدف ما این است که خدمترسانی را به درب خانههای مشتریان برسانیم که این خدمات شامل صدور و ارسال ملیکارت، صدور و ارسال دستهچک، احراز هویت در محل و… خواهد بود.»
او گفت: «این خدمات با توجه به زیرساختهای موجود در شرکت ملی پست و استارتاپهای فعال در این مجموعه میتواند به صورت مطلوب به دست مشتریان بانک ملی ایران برسد.»
شبیری با بیان اینکه یکی از پایههای اصلی در حوزه لجستیک، بحث فینتک و تبادلات مالی است، اظهار کرد: «این امر را میتوان از طریق بسترهای جدید به صورت سریعتر و راحتتر به مشتریان ارائه کرد که قصد داریم با همکاری استارتآپهای فعال در مرکز نوآوری شرکت ملی پست اجرایی و عملیاتی کنیم. البته در آینده نزدیک خدمات جدید و مشترکی با مجموعه پست در بخشهای مختلف سبد محصولات بانک ملی ایران و مشتریان بانکداری شرکتی و تجاری خواهیم داشت.»
محمدرضا قادری عضو هیئتمدیره شرکت ملی پست و رئیس مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند نیز در این مراسم توسعه همکاریهای فی ما بین دو مرکز نوآوری پست و بانک ملی ایران را محور این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: «مجموعه نوآوری شرکت ملی پست بیش از ۱۱۶ شرکت را در خود جایداده که در زمینههای مختلف پست هوشمند، لجستیک، هوش مصنوعی، خدمات مختلف پرداخت و سیستمهای هوشمندسازی در حوزه لجستیک فعال هستند.»
او با بیان اینکه امروز رسالت شرکت ملی پست توسعه سکوی تجارت الکترونیک است، عنوان کرد: «مجموعه فینوداد نیز بنا بر رسالت خود مجموعههای فینتکی و خدمات مربوط به آن حوزه را پوشش میدهد که همکاری فی ما بین این دو مرکز موجب میشود تا بتوانیم از همافزایی شرکتهای نوآور و دانشبنیان مرکز استفاده کنیم. مجموعههایی که خدمات ترکیبی میان پست و لجستیک و خدمات پرداخت الکترونیک و مالی انجام میدهند و میتوانند از این فضای مشترک بین دو مرکز استفاده کرده تا خدمات خود را هم به صنعت پست و لجستیک کشور و هم صنعت مالی و بانکی ارائه کنند.»
لازم به ذکر است، توسعه همکاریهای نوآورانه در ارائه راهحلهای علمی در زمینههای مشترک فناوریهای مالی و پرداخت در تجارت الکترونیک و حملونقل و لجستیک پیشرفته از دیگر اهداف تفاهم همکاری مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) و شرکت ملی پست بود.