راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۵ نکته امنیتی برای جلوگیری از سرقت رفتن بیت کوین کاربران

ییت کوین به طرز شگفت‌آوری انتقال پول از طریق اینترنت را آسان ساخته٬ اما این آسانی با ریسک‌هایی همراه است که می‌توان با آگاهی، از آنها جلوگیری نمود و حریم خصوصی و امنیت کاربران حفظ شود.

 در اینجا به ۵ مورد حیاتی برای حفاظت از کیف پول شخصیتان اشاره می‌کنیم:

۱- کیف پول های مجزا

ساخت کیف پول بیت‌کوین بسیار سریع و همچنین رایگان است. بنابراین توصیه می‌شود شما کل دارایی خود را در چند کیف پول مجزا ذخیره کنید تا در مواقعی هر چند اتفاقی٬ اگر حادثه‌ای رخ داد دچار آسیب جبران‌ناپذیری نشوید.

 .

۲- ذخایر بیت‌کوین خود را در کیف پول‌های آنلاین نگهداری نکنید!

اخیرا موارد گوناگونی از دزدی‌های اینترنتی مشاهده شده که افراد بعد از گذشتن از دیوار امنیتی سایت و دسترسی به کیف پول‌های شخصی، اقدام به خالی کردن آنها نموده‌اند. این کیف پول‌ها به درد نگهداری لحظه‌ای مبلغ در جهت استفاده سریع می‌باشد؛ نه نگهداری طولانی‌مدت و مبالغ سنگین.

این را در نظر داشته باشید که بیت‌کوین مانند کارت‌های اعتباری عمل نمی‌کند و در صورت سرقت کیف پول هیچ ردی به جا نمی‌ماند و احتمال بازگشت بیت‌کوین‌ها و پیداکردن شخص سودجو بسیار کم است.

 .

۳- حریم خصوصی خود را حفظ کنید

هرگز پسوردهای خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. آدرس کیف پول‌های خود را تا حد امکان به صورت خصوصی نگهداری کنید. مقدار موجودی بیت‌کوین خود را اعلام نکنید و از گذرواژه موجود در wallet برای رمزگذاری کیف پول خود استفاده کنید و همچنین سیستم‌های خود را مجهز به پسورد نمایید.

 .

۴- کول دیسک

همواره سیستم‌های کامپیوتری تحت حمله‌های مخرب بوده و توصیه می‌شود یک کلید دیجیتالی بر روی کول دیسک برای دسترسی به کیف پول بسازید و توجه داشته باشید که گذرواژه خود را هرگز فراموش نکنید، زیرا در غیر این صورت امکان هیچ نوع دسترسی به کیف پول خود را نخواهید داشت.

 .

۵- تهیه نسخه پشتیبان

از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت به وجود آمدن اشکالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری٬کیف پول شما از بین نرود. این نسخه مانند کیف پول اصلی خواهد بود٬ بنابراین اقدامات حفاظتی لازم را نیز باید برای آن ایجاد کنید تا به دست افراد سودجو نرسد.

.

نتیجه گیری

بیت‌کوین سیستمی غیر قابل نفوذ را ارائه نموده٬در واقع خود سیستم دچار تهدیدات امنیتی نمی‌شود. اما کیف پول مجازی که بر روی یک سیستم نصب شده٬ اگر اقدامات امنیتی لازم بر روی آن کیف پول و سیستم انجام نشود مانند یک کیف پول چرمی بدون رمز و بدون حفاظ می‌ماند٬ و هر لحظه امکان سرقت آن وجود دارد. پس دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

منبع: parsbtc.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.