پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
عذرخواهی از بانک ملی! [یادداشت]
روزنامه مردمسالاری؛ محمد حسین روانبخش؛
اینجا ایران است، پس اگر در اولین روز هفته به بانک ملی ایران مراجعه میکنید اما متوجه میشوید که سیستم یارانهای بانک کلا قطع است و کارمندان مجبورند به جای خدمات دهی، جدول حل کنند، اصلا تعجب نمیکنید و حتی صدایتان هم در نمیآید! یا اگر به فروشگاهی مراجعه میکنید و بعد از خرید، کارت خود را میدهید که تا از طریق پایانههای فروش، مبلغ خرید خود را بپردازید اما به شما میگویند که کارتهای بانک ملی جواب نمیدهد، باز هم هیچ اعتراضی نمیکنید، چون اینجا ایران است و بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام است! بعد از آنکه همه تیرهای شما به سنگ میخورد خبردار میشوید که همه این دردسرها از آنجا نشات گرفته که با کمال تاثر و تاسف فراوان سیستم الکترونیکی برخی از شعب بانک ملی به دلیل تغییر سرورها و به روز شدن نرم افزارها مشکلاتی را برای مشتریان عزیزتر از جان! ایجاد کرده و البته باعث دردسر برای مسوولان این بانک شده که فوق العاده اذیت شدهاند و به خودشان به شدت زحمت دادهاند و اعلام کردهاند که این مشکل توسط تیم امداد و نجات بانک به زودی برطرف میشود. یک مقام مسوول در بانک ملی به خبرگزاری مهر در بیان دلایل این امر توضیحات به شدت قانع کنندهای داد: به دلیل قدیمی شدن نرم افزارها و سرورهای بانک، تصمیم گرفتیم که سیستمهای بانک را به روز کنیم که این امر مشکلاتی را در خدمات دهی به مشتریان ایجاد کرده است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال (که بهتر بود مطرح نشود!) که آیا بهتر نبود به جای روز شنبه و اولین روز کاری هفته، پایان وقت پنج شنبه و یا روز جمعه برای این کار در نظر گرفته میشد، گفت: بر اساس برنامه ریزیها، انجام این کار در روز پنج شنبه و جمعه صورت گرفت، اما با آغاز کار در روز جاری مشاهده شد که مشکلاتی ایجاد شده است.
وای که مردم چقدر شرمنده این عزیزان شدهاند! البته باید این نکته را هم بگوییم که بعضیها ممکن است یادشان برود که اینجا ایران است و بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام و خدای ناکرده فکر کنند که بابت این وضعیت باید کسی از مردم عذرخواهی کند; اما زهی خیال باطل! یعنی همانقدر که رئیس فراری این بانک، بابت اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی پاسخگو بود مقامات امروزی این بانک هم از مردم بابت این وضعیت عذر خواهی کردند.
اینجا ایران است و همه این مشکلات تقصیر مردم است! چرا که به بانکداری الکترونیک اعتماد بدون دلیل کردهاند و همین امر باعث شده حجم تراکنشهای بانکی بالا برود و به روز شدن سرورها در دستور کار قرار گیرد; برای همین ما از طرف مردم از مسئولان محترم این بانک بابت وضعیت دیروز شدیدا عذرخواهی میکنیم.