راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رفع محدودیت سهام تپسی در بازار سرمایه / عموم مردم می‌توانند سهام تپسی را معامله کنند

با رفع محدودیت سهامدار حرفه‌ای از سهام تپسی، امید به موفقیت استارتاپ‌ها در بورس بیشتر شده و به نظر می‌رسد گام مهمی برای حضور هر چه بیشتر استارتاپ‌ها در بازار سرمایه برداشته شده است.

سه‌شنبه 20 دی ماه بود که فرابورس در اطلاعیه‌ای از رفع محدودیت معاملات تپسی خبر داد. بر این ‌اساس، خرید سهام تپسی برای تمامی افرادی که کد بورسی دارند، میسر شده و پس از این هیچ محدودیتی بر معاملات این سهم اعمال نخواهد شد. این در حالی است که تا پیش از این، تنها سهام‌داران حرفه‌ای می‌توانستند اقدام به خرید‌و‌فروش سهم تپسی کنند.

خردادماه امسال بود که عرضه اولیه اولین استارتاپ کشور در بورس رقم خورد. اما بر اساس ضوابط ورود استارتاپ‌ها به بورس، در مرحله نخست تنها صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانستند سهام تپسی را خریداری کنند و در فاز دوم عرضه نیز که در مهرماه امسال انجام شد، سهام‌داران حرفه‌ای حقیقی نیز توانستند در معاملات تپسی شرکت کنند.

با اعمال این محدودیت بر معاملات سهام شرکت‌های استارتاپی، بازار مربوط به این شرکت‌ها بسیار کوچک شده و جذابیت و رشد سهام این شرکت‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود. این موضوع باعث شده بود که ورود به بازار سرمایه، برای استارتاپ‌ها جذابیت کافی را نداشته باشد و انگیزه آنها برای ورود به بازار کاهش پیدا کند.

اما حالا با برداشته شدن این محدودیت، به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل بازندارنده موفقیت سهام استارتاپ‌ها رفع شده و این می‌تواند گام مهمی برای حضور بیشتر این شرکت‌ها در بازار سرمایه باشد.

پیرو اطلاعیه روز چهارشنبه فرابورس، این سازمان از کارگزاران معاملاتی خواسته است تا اقدامات فنی لازم جهت خریداری سهام تپسی توسط عموم فعالان بورسی را فراهم کنند. براین اساس هر فردی که کد بورسی داشته باشد، می‌تواند از طریق کارگزاری خود نسبت به خرید سهام تپسی اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.