راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی خواستار رفع محدودیت اینترنت شد

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در بیانیه‌ای نسبت به قطع اینترنت اعتراض کرده و خواستار رفع محدودیت اینترنت شده است. همچنین این انجمن با توجه به وابسته بودن کسب‌وکارها به ابزارهای دیجیتالی خارجی، جایگزینی شبکه ملی اطلاعات در چنین موقعیت‌هایی را مناسب ندانسته است.

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی از قطع اینترنت همراه در نقاط مختلف کشور از روز گذشته ابراز تٲسف کرده است. این انجمن گفته محدودیت‌های گسترده روی اینترنت به فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی لطمه جدی وارد می‌کند.

این انجمن اعلام کرده که تنها محدودیت روی اینترنت همراه باقی نمانده و اتصال‌های اینترنت ثابت نیز با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده تا جایی که انواع سرویس‌های خارجی مورد استفاده کسب‌وکارهای اینترنتی و کاربرانشان را با اختلال مواجه کرده است.

همچنین این انجمن به فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ که میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک و متوسط ایرانی از آن استفاده می‌کنند، اشاره و تٲکید کرده که نه‌تنها ابزارهای ارتباطی و سرویس‌های اینترنتی که حتی بعضی خدمات پرداخت نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

این انجمن با ابراز تٲسف از این اتفاق اعلام کرده ساده‌انگارانه است که شبکه ملی اطلاعات جایگزینی مناسب برای چنین موقعیتی در نظر گرفته شود.

در این مورد در بیانیه انجمن آمده است: «کسب‌وکارهای اینترنتی از زیرساخت‌ها و سرویس‌های متعدد خارجی برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی همگی دچار اختلال شده و ادامه سرویس‌دهی به کاربران را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند.»

به باور انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی چنین اختلالات عمده‌ای در اتصال به بستر اینترنت جهانی، به معنای محدودشدن دسترسی به بسیاری از ابزارهای دیجیتال و حفظ و نگهداری سامانه‌های داخلی نیز است.

انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی با توجه به تٲثیر جدی چنین محدودیت‌ها و اختلال‌هایی روی عملکرد کسب‌وکارهای اینترنتی و امنیت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال کاربران آنها، خواستار رفع سریع این محدودیت‌ها شده است.

در پایان این انجمن تٲکید کرده که روی دادن چنین رخدادهای ناگواری در اکوسیستم استارتاپی و فضای کسب‌وکار دیجیتال کشور، نتیجه‌ای جز دلسردی بیشتر نیروهای متخصص و فعالان ارزشمندی که گنجینه‌های این آب و خاک هستند، نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.