راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره دریافت پیامکی و پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

khalafi-khodro-car-way2pay-92-11-08شماره پیامکی جدید برای استعلام مبالغ جرایم و تخلفات پرداخت نشده، توسط اجرائیات و دست‌افزار راهور ناجا اعلام شد. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات – اجرائیات و دست‌افزار راهور ناجا شماره پیامک 1101202020 را برای استعلام مبالغ جرایم و تخلفات پرداخت نشده، اعلام کرد. (+)

می‌توانید برای گرفتن میزان خلافی، شناسه قبض و شناسه پرداخت برای پرداخت آنلاین خلافی و همچنین برای استعلام نمره منفی و بند محرومیت گواهینامه، به شکل زیر اقدام کنید. همه چیز درباره دریافت پیامکی و پرداخت اینترنتی خلافی خودرو :

.

دریافت پیامکی نمره منفی گواهینامه

برای دریافت پیامکی نمره منفی گواهینامه خود می‌توانید شماره گواهینامه خود را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

.

دریافت پیامکی خلافی خودرو

برای دریافت پیامکی خلافی خودرو خود می‌توانید به یکی از دو شیوه زیر عمل کنید:

  • یا شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را به شماره 1101202020 پیامک کنید؛
  • یا شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول #، بعد عدد هشت رقمی را وارد کنید)

.

دریافت پیامکی شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرو

برای دریافت پیامکی شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرو نیز می‌توانید به یکی از دو شیوه زیر عمل کنید:

  • یا شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید)
  • یا شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید)

 Khalafi-Khodro-sms-car-way2pay-92-11-08-aCar-khalafi-way2pay-93-01-30

لازم به ذکر است پیشتر نیز شماره‌های 30005151 و 110005151 به این منظور استفاده می‌شدند که طی آخرین تصمیمات شماره 1101202020 برای این منظور اعلام شد. (+) (+)

.

دریافت لیست خلافی با یو‌اِس‌اِس‌دی

علاوه بر شیوه پیامکی و شیوه اینترنتی، می‌توانید با شماره گیری #۱۱۰* بدون نیاز به اینترنت و بدون هیچ هزینه‌ای مواردی از جمله لیست خلافی خودرو، شناسه پرداخت خلافی خودرو، شناسه قبض خلافی خودرو را دریافت کنید. (بیشتر بدانید)

.

پرداخت آنلاین خلافی خودرو

پس از دریافت الکترونیک شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خلافی خودرو خود به شیوه‌های بالا حالا می‌توانید به شیوه‌های مختلف خلافی خودرو خود را الکترونیک و اینترنتی پرداخت کنید.

.

پرداخت خلافی خودرو با دستگاه خودپرداز

راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر قبض جریمه و خلافی خودرو را فقط از طریق خودپردازهای «بانک ملی» می‌توانید پرداخت کنید؛ بانک‌های دیگر مقدور نیست.

.

پرداخت خلافی خودرو با تلفنبانک

راه دوم، پرداخت خلافی خودرو با نلفنانک ملی است.  برای پرداخت با تلفن بانک ملی باید با شماره 09622 تماس بگیرید و با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض، آن را پرداخت کنید.

.

پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

mellibank-logo

آخرین راه، که خیلی هم بهتر و راحت تر از دو شیوه قبلی است، پرداخت اینترنتی خلافی خودرو است. برای پرداخت آنلاین و اینترنتی خلافی خودرو، باید اول وارد سایت بانک ملی به آدرس www.bmi.ir بشوید. سپس از منوی پایین سایت بانک ملی، از قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه «پرداخت اینترنتی دسته‌ای قبوض» را انتخاب کنید. حالا شما وارد صفحه پرداخت قبوض شده‌اید.

اکنون می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض خلافی خود را از خانه در حالی که روی کاناپه گرم و نرم خود لم داده‌اید پرداخت کنید. در ضمن در این شیوه نیازی نیست که کارت شما حتما کارت بانک ملی باشد؛ با کارت دیگر بانک‌ها هم می‌توانید پرداخت را انجام دهید. بله به همین راحتی و بدون اینکه هیچ هزینه یا اتلاف وقتی داشته باشید و بدون هیچ ترسی کار خود را انجام داده‌اید. فقطداشته باشید که در این مدل از پرداخت خلافی، ممکن است چند روز طول بکشد تا خلافی شما صفر شود. برای اطمینان و داشتن سند، در آخرین مرحله پرداخت، پس از تکمیل پرداخت، حتما شماره یا کد پیگیری را یادداشت و در صورت امکان از مرحله آخر پرینت بگیرید.

.

اگر پرداخت با مشکل مواجه شد چه کنیم؟

انشالله که در مراحل پرداخت با مشکلی مواجه نمی‌شوید؛ اما در صورتی که پرداخت به هر دلیلی دچار مشکل شد می‌توانید از طریق سیستم پیگیری وضعیت پرداخت‌های غیرحضوری بانک ملی مشکلتان را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با «واحد ارتباط با پشتیبانی خدمات اینترنتی شرکت داده ورزی سداد» با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۰۴۵۱۸ مشکل خود را تلفنی پیگیری کنید.

.

چند نکته امنیتی:

برای اطمینان از شناسه قبض و شناسه پرداخت خود می‌توانید اول آنها را در بخش مورد نظر وارد کنید و گزینه «ثبت این قبض و افزدون قبض دیگر» را بزنید تا مبلغ قبض شما نشان داده شود تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت (بالای صفحه سمت چپ) وارد کنید. این کار به افزایش امنیت کمک می‌کند.

در ضمن توجه داشته باشید که حتما از سایت خود بانک به صفحه پرداخت قبوض وارد شوید. این کار نیز به افزایش امنیت انجام تراکنش کمک می‌کند. علاوه بر این آدرس را در قسمت آدرس بار حتما چک کنید تا درست باشد و حتما هم باید با https شروع بشود. در غیر این صورت، از صفحه خارج شوید. آدرس درست صفحه پرداخت قبوض بانک ملی باید مانند لینک روبرو باشد: https://epayment2.bmi.ir/BillPayment

.

علاوه بر شیوه‌های پیامکی دریافت خلافی خودرو، می‌توانید از طریق اینترنتی و تلفنی نیز برای دریافت خلافی خودرو خودتان اقدام کنید.

.

استعلام اینترنتی تخلفات رانندگی و استعلام نمره منفی گواهینامه

صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودروی خود می توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی www.Rahvar120.ir مراجعه کنند. همچنین می‌توانید از طریق این سایت نمره منفی گواهینامه خود را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر مطلب «استعلام الکترونیک تخلفات رانندگی و استعلام نمره منفی گواهینامه» را ببینید.

.

چگونه خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟

برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ را بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوید. اما این همه ماجرا نیست؛ می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب «چگونه خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟» را ببینید.

در مطلب همه چیز درباره دریافت پیامکی و پرداخت اینترنتی خلافی خودرو سعی کردیم به بهترین شکل ممکن، شما را برای دریافت الکترونیک و پرداخت آنلاین خلافی خودرو راهنمایی کنیم و شیوه‌های مختلف را با توجه به نیاز شما معرفی کنیم. امیدواریم اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

21 دیدگاه
  1. ebi می‌گوید

    دمت گرم اقا رسول

  2. اسماعیل می‌گوید

    سلام آقارسول خیلی خوب است امیدوارم همیشه ودرهمه کارهاموفق باشی.
    ولی من به مشکل برخوردم اون هم اینکه من خلافی راازسایت راهور میگیرم چون توان پرداخت همه ی خلافی راندارم میخواهم قسمتی ازآن راپرداخت کنم ولی روبروی هریک ازآنهایک ضربدرقرمزرنگ وجوددارد وبه این علت غیرقابل پرداخت میشوند حالامن چگونه اینهارابصورت تکی پرداخت کنم .لطفاراهنمایی فرمایید اگرزحمتی نیست ایمیل کنید.متشکرم موفق باشی./

    1. شیرین می‌گوید

      درود
      من هم مشکل وجود ضربدر در کنار بعضی از موارد خلافی رو دارم. اگر میشه لطفأ بفرمایید علت چی هست؟
      و اینکه این موارد غیرقابل پرداخت بصورت تکی هستن

      1. زرچینی می‌گوید

        سلام وقت تان بخیر. مشکل من هم مشابه برخی از دوستان است. اینکه جلوی برخی از گزینه ها علامت ضربدر قرمز رنگ آمده و نمی‌توانم مبلغ مورد نظرم را پرداخت کنم. اگر در این خصوص راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم.

      2. عباس می‌گوید

        من هم همین مورد رو ذارم

    2. ناشناس می‌گوید

      مجبور میشیم سال 95 را هم پرداخت کنیم

  3. ناشناس می‌گوید

    سلام من قبضي را دو بار پرداخت كردم الان چطور ميشم پيگير بشم ؟؟

    1. اکبر سعیدنیا می‌گوید

      من جرایم ماشینم رو)پانصد هزارتومان( به صورت اینترنتی پرداخت کردم و پرینت گرفتماما در پرینت بدون تاریخ ثبت شده و حالا با فروشنده ی ماشین اختلاف داریم چه جوری میتونم تاریخ جرایم پرداخت شده را دریافت کنم با تشکر سعید نیا

  4. علیرضت می‌گوید

    لطفاراهنمای کنیدقبض جریمه شناسه نداره باموبایل چطورپرداخت کنیم

    1. علی می‌گوید

      سلام قبض جریمه خودرو شناسه نداره چجور میشه باموبایل پرداخت کرد شماره پرداخت وشماره سریال دارد؟

  5. اسماعیل اچکزهی می‌گوید

    سلام ببخشید من این کدا را فرستم برام پیام نمیاد
    چقد طول میکشه تا پیام بیاد

  6. ناشناس می‌گوید

    با سلام شما فرموديد كه از طريق #110* بدون هيچ هزينه اي استعلامتان دريافت كنيد اقاي عزيز من امتحان كردم 350 تومان از من كم كرد لطفا اين كار نكنيد براتان خوب نيست چون ما ايرانيها فقط اسكناس ؟؟؟؟

  7. س می‌گوید

    مشکل من هم مانند دوستان همون وجود ضربدر قرمز که نمیشه انتخاب کرد .وشناسه قبض و شناسه پرداخت نداره.لطفا ایمیل کنین

  8. مينا می‌گوید

    سلام من قبضي را دو بار پرداخت كردم چجوري درست كنم؟لطفا راهنمايي ميكنيد؟

  9. ناشناس می‌گوید

    سلام من هم مشکل در پرداخت دارم چون کنار تخلف علامت ضربدر قرمز رنگ هست مشکل از چیه لطفا ایمیل بشه مرسی

  10. فرهاد می‌گوید

    سلام
    علامت ضربدر توی لیست خلافی یعمی چی ؟؟

  11. اشکان می‌گوید

    نمردی که، ۵۰ نفر یه سوال پرسیدن ازت که علامت ضربدر جلوی تخلفات چه معنی میده،لال هم که نیستی، حداقل بگو نمیدونم یا جستجو میکنم، حتما یکی باید بیاد اینطوری حرف بزنه باهات تا بهت بربخوره یه چیزی بگی

    1. ناشناس می‌گوید

      ایول منم میخواستم همین رو بگم

  12. سعید می‌گوید

    من ۲۲ مورد خلافی داشتم الانم ماشینم پارکینگ خوابیده امروز رفتم اینترنتی پرداخت کردم فقط ۷ مورد پرداخت شد حالا باید چیکار کنم دوباره خلافی بگیرم؟؟؟اگه اون ۷ مورد که زده پرداخت شده نشده بود باید چیکار کنم

  13. ناشناس می‌گوید

    کسی نیست جواب بده ، همه مردن
    این علامت ضربدر چیه آخه؟؟؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.