راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان پرداخت خلافی و جرائم راهنمایی رانندگی از خودپردازهای 12 بانک

پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی و همچنین پرداخت خلافی خودرو از آن مواردی است که هر روز تعداد زیادی از مردم با آن سروکار پیدا می‌کنند؛ تا پیش از آذرماه سال 87 افراد برای پرداخت جرائم یا خلافی خودرو خود مجبور بودند در صف‌های طولانی شعب بانک ملی صبر کنند تا بتوانند آن را پرداخت کنند.

Khalafi-Khodro-Car-Jarime-index-way2pay-94-09-14

ولی آذرماه 1387، این انحصار از شعب بانک ملی بیرون رفت و افراد می‌توانستند برای پرداخت جرائم راهنمایی رانندگی و یا خلافی خودرو خود از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی ملی، درگاه اینترنتی بانک ملی و خودپردازهای بانک ملی هم این کار را انجام دهند. هرچند بانک ملی گسترده‌ترین شبکه شعب بانک‌ها و بیشترین تعداد دستگاه‌های خودپرداز را در کشور دارد ولی همچنان مردم از این انحصار اعلام نارضایتی می‌کردند تا اینکه به‌مرور این انحصار شکسته شد و اکنون مردم می‌توانند قبوض جرائم راهنمایی و رانندگی و یا خلافی خودرو خود را از طریق دستگاه‌های خودپرداز 12 بانک پرداخت کنند.

.

فهرست بانک‌هایی که از طریق خودپردازهای آن‌ها می‌توانید قبض جریمه یا خلافی خودرو را پرداخت کنید:

  • بانک ملی (+)
  • بانک سپه (+)
  • بانک صادرات (+)
  • بانک رفاه کارگران (+)
  • بانک پاسارگاد (+)
  • بانک سینا (+)
  • بانک دی (+)
  • بانک حکمت ایرانیان (+)
  • بانک قوامین (+)
  • پست‌بانک (+)
  • بانک توسعه تعاون (+)
  • بانک پارسیان (+)

.

به سادگی قبتان را خودتان پرداخت کنید

برای پرداخت قبض جریمه یا خلافی از طریق دستگاه‌های خودپرداز صرفاً به یک کارت بانکی عضو شتاب و شناسه قبض و شناسه پرداخت نیاز دارید که این دو شناسه روی قبض شما هستند. همچنین بعد از وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، مبلغ نمایش داده شده را با قبض خود مطابقت دهید تا مطمئن شوید شناسه قبض یا شناسه پرداخت را اشتباه وارد نکرده‌اید. بعد از تأیید مبلغ و پرداخت قبض، رسید چاپی دستگاه خودپرداز را نزد خود حفظ کنید تا در صورت نیاز، به مسئولین مربوطه در مراکز راهنمایی و رانندگی ارائه کنید. در صورت دریافت جزئیات بیشتر درباره پرداخت الکترونیکی قبوض می‌توانید صفحه پرداخت قبوض در سایت راه پرداخت را ببینید.

.

دیگر راه‌های پرداخت قبض جریمه و خلافی

علاوه بر دستگاه‌های خودپرداز این 12 بانک، از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت‌خوان و کدهای USSD) برخی از شرکت‌های پرداخت مانند آسان پرداخت پرشین (#733*)، پرداخت الکترونیک سامان (#724*) و تجارت الکترونیک پارسیان (#708*) هم می‌توانید برای پرداخت غیرحضوری جرائم راهنمایی و رانندگی و خلافی خودرو استفاده کنید.

.

نکته مهم درباره پرداخت الکترونیکی قبض جریمه و خلافی

فقط به خاطر داشته باشید که درصورتی‌که قصد ترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی و رانندگی و یا قصد تغییر مالکیت سند خودرو را دارید، بهترین راه‌ها برای پرداخت خلافی خودرو دستگاه‌های خودپرداز این 12 بانک و یا شعب بانک ملی هستند.

Teraffic-car-dorbin-137-Index-way2pay-94-02-07

درصورتی‌که از طریق‌های کدهای *عدد# و یا درگاه پرداخت اینترنتی خلافی را پرداخت کنید، مدت‌زمان چندروزه‌ای طول می‌کشد تا این پرداخت در سیستم ثبت شود. پس بهترین راه برای پرداخت خلافی خودرو جهت ترخیص خودرو، مراجعه به دستگاه خودپرداز این 12 بانک است که رسید کاغذی ارائه می‌دهند و در همان روز پرداخت قابل ارائه به مراجع قانونی جهت انجام کارهای مربوط به ترخیص خودرو و یا انتقال سند هستند.

2 دیدگاه
  1. حسن قاسمی می‌گوید

    من چند سال است که با تجرت الکترونیک پارسیان کارمیکنم وتاامروز ببسار راصی بودم
    اولین پیش قدم برای شرکت بودم که قرارداد
    بستم برای حدود سیصد چهار صد متغیر قرارداد بستم نزدیک به پانزده سال پیش در خ افریقا سایه با کمال تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.