راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره چهل‌و‌چهارم کارنگ به همراه شماره چهاردهم رمزارز منتشر شد

کارنگ، هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران اولین شماره خود در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد. در شماره چهل‌وچهارم کارنگ ۱۴ چهره کسب‌وکاری و فعال اکوسیستم نوآوری دیدگاه خود درباره الزامات برگزاری دومین دوره انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را مطرح کرده‌اند؛ چهره‌هایی چون محمد خلج، میلاد منشی‌پور، حسین اسلامی، عادل طالبی، حمیدرضا اعتدال‌مهر، رضا قربانی، مهدی شریعتمدار، فرشاد وکیل‌زاده، هاتف خرمشاهی و…

کارنگ در پرونده اصلی این هفته‌اش به این سؤال پرداخته که نقدهای اصلی به عملکرد این اتحادیه در دوره اول چه بوده و ابهامات درباره برگزاری انتخابات دوره دوم چیست و راهکار زدودن این ابهامات چه هستند؛ نقدهایی چون عدم برگزاری منظم جلسات این اتحادیه، ابهام در بررسی شکایات از برخی شرکت‌ها، محفل‌گرایی و انحصار برخی شرکت‌های بزرگ در اتحادیه و… که توسط برخی اعضای فعلی هیئت‌مدیره در یک بحث گروهی سه‌ساعته مطرح شد.

همچنین کارنگ در این شماره و در صفحه لجستیک خود که به ابعاد مختلف این صنعت در اکوسیستم نوآوری می‌پردازد، در گفت‌وگویی با بنیان‌گذار آپتایم به فرصت‌ها و چالش‌های لجستیک نوآور پرداخته است.

بررسی سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از بازار سرمایه و صادرات هم عنوان گزارشی تحلیلی است که کارنگ منتشر کرده و تلاش داشته به این سؤال پاسخ دهد که ابتدای سالی که به نام دانش‌بنیان‌هاست، آنها چقدر توانسته‌اند در بورس و بازارهای صادراتی کشور ورود کنند.

در ضمیمه رمزارز شماره چهاردهم هم که به‌عنوان رسانه رسمی اکوسیستم رمزارزی ایران هر هفته منتشر می‌شود، چهره اصلی «مصطفی قمری»، مدیرعامل شرکت بینوست است که روی سرمایه‌گذاری در این حوزه تمرکز دارد. قمری در گفت‌وگو با «رمزارز» به این سؤال پاسخ داده که ورود با هدف سرمایه‌گذاری کارشناسی و منطقی در این فضا چه الزامات و چالش‌هایی دارد و آینده این فضا به چه شکل خواهد بود.

بررسی آخرین تغییرات حوزه قانون‌گذاری و تنظیم‌گری حوزه کریپتوکارنسی هم چند صفحه از رمزارز شماره ۱۴ را به خود اختصاص داده، به‌علاوه رصد فعالیت چهره‌های شناخته‌شده تجارت و اقتصاد جهان در حوزه رمزارزها.

کارنگ و رمزارز را می‌توانید به‌صورت رایگان از طریق سایت آن بخوانید و نسخه پی‌دی‌اف‌ آنها را دریافت کنید. برای دریافت نسخه چاپی به‌صورت هفتگی هم کافی است مشترک کارنگ شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.