راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رسالت ایران‌کیش درسال دانش‌بنیان / حمایت و توجه ویژه به استارتاپ‌ها

نام‌گذاری سال 1401 تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بار دیگر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور برای خلق خواسته‌هایی مانند تبدیل‌شدن به قدرت منطقه از بعد اقتصادی و علمی، تعامل خردمندانه و هوشیارانه با اقتصاد جهانی و فراهم‌شدن بخشی از GDP کشور را از طریق این شرکت‌ها گوشزد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، هرچند شرایط این دو دهه به‌ گونه‌ای پیش رفت تا بسیاری از خواسته‌ها محقق نشود، اما نام‌گذاری سال 1401 به‌نام دانش‌بنیان بیانگر رویکرد ویژه‌تر و امید دوچندان به این شرکت‌هاست.

شرکت‌هایی که به‌عنوان ابزار کارآمد باعث ارتقا و ارتباط مؤثر بین ارزش‌های مشترک، رشد جوامع مختلف و عامل تعیین‌کننده در کلیه سیاست‌گذاری‌ها، برشمرده می‌شوند، باید شرایط انتشار فعالیت‌های نوآورانه توسعه‌یافته در دانشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی و شرکت‌ها را ارتقا دهند و از سویی دیگر باید دسترسی آزاد به نوآوری‌های توسعه‌یافته توسط دیگر شرکا یا جوانان مستعد را فراهم کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان به سه بخش تولیدی، صنعتی و نوپا تقسیم‌ می‌شوند. کسب مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی از پیچیده‌ترین مجوزهاست که دریافت آن نیازمند بررسی‌های ویژه کارشناسان است و اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه شرکت‌های نوپا موفق به اخذ این مجوز می‌شوند. ایران‌کیش از سال 1396 موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان صنعتی شده و همچنان تحت عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت است.

در مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان به همان اندازه که ایده‌ها و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان اهمیت دارند، تجاری‌سازی این ایده‌ها و محصولات نیز حائز اهمیت است. شرکت ایران‌کیش در این مسیر گام برداشته و تلاش کرده تا با آزمایش ایده و محصول، ساختن مفهوم تجاری از ایده و محصول، غربال آنها و استخراج ناب‌ترین‌شان، فعالیت‌های پژوهشی کاربردی، حرکت به سمت بازارگرایی آژانس‌های اقتصادی و زمانی که روی ایده و محصول وقت گذاشته می‌شود، در نهایت محصول خود را برای استفاده و خدمت به مردم به بازار ارائه دهد.

دانش‌بنیان‌بودن شرکت ایران‌کیش بیانگر این است که این شرکت در حال حاضر و با توجه به روندهای تحول دیجیتال در حوزه پرداخت، با گام‌برداشتن در مسیر محصولات نوین و فناورانه، نگاه ویژه‌ای به حوزه نوآوری باز شامل فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها نیز داشته است. وقتی سخن از حرکت در مسیر تحول دیجیتال می‌شود و از طرفی باور داریم خلاقیت، رکن اصلی در این زمینه است، توجه ویژه به فعالان حوزه فین‌تک حائز اهمیت است؛ توجه به این امر می‌تواند نوآوری و ارزش‌افزوده فراوانی برای صنعت پرداخت الکترونیک به ارمغان بیاورد.

البته در این مورد تعامل سازنده بین ایران‌کیش و بانک‌های سهام‌دار و شرکا، بسترهای لازم را فراهم می‌کند تا زمینه جذب فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها فراهم شود.

به عبارتی راهبردهای ایران‌کیش در مسیر تحول به دو شکل تعریف‌ شده است؛ یکی مشارکت در سرمایه‌گذاری و مطالعه محصولات نوآورانه و سپس حمایت و سرمایه‌گذاری مستقیم که در هر دو حوزه بانک‌های سهام‌دار در کنار شرکت حضور دارند.

در حقیقت، حرکت در این مسیر یک‌ راه‌حل اساسی برای توسعه و تنوع محصول و افزایش سهم بازار خواهد بود؛ موضوعی که به‌عنوان  یکی از اولویت‌هایی که ایران‌کیش در دستور کار دارد، در نظر گرفته‌ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.