راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر شد / خرید 9/2 درصد از سهام توییتر توسط ماسک

کسری حسنی / صبح روز دوشنبه، ایلان ماسک با خرید 9/2 درصد از سهام توییتر تبدیل به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت شد. با انتشار این خبر، سهام توییتر 20 درصد رشد را تجربه کرد. ماسک اطلاعاتی از جزئیات و مبلغ پرداختی فاش نکرده است، اما ارزش سهام او تا پایان روز جمعه، 2.9 میلیارد دلار و در صبح روز دوشنبه 3.5 میلیارد دلار بود.

او در گذشته از منتقدان سرسخت سیاست‌های توییتر بود و در ماه گذشته اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید است.

ماسک هفته گذشته در توییتی نوشت: «با توجه به اینکه توییتر همانند میدان اصلی یک شهر عمل می‌کند، عدم پایبندی آن به اصول آزادی بیان، سبب تضعیف دموکراسی می‌شود. چه اقداماتی در این‌باره باید صورت بگیرد؟»

زمانی که یک سرمایه‌گذار، پنج درصد یا بیشتر از سهام یک شرکت را خریداری می‌کند، باید خرید خود را در پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار افشا کند، هرچند از نظر وال‌استریت سهام زیر 10 درصد عملاً منفعل تلقی می‌شود، اما همین عمل می‌تواند نشان‌دهنده تلاش ماسک برای ایفای نقش فعال در نحوه اداره توییتر باشد. این موضوع یکی از عواملی بود که سبب ترغیب سایر سرمایه‌گذاران و افزایش قیمت در اوایل روز دوشنبه شد.

دن آیوز، تحلیلگر فناوری در شرکت Wedbush Securities گفت: «من فکر می‌کنم او قصد دارد نقش فعالی در توییتر داشته باشد و تغییراتی را اعمال کند.»

آیوز همچنین معتقد است ساختن یک پلتفرم جدید و رقابتی از ابتدا کار معقولی نیست؛ بنابراین کار منطقی برای ایلان ماسک، تغییر رویه توییتر و تزریق تفکرات خود به آن است. ایلان ماسک با 80 میلیون دنبال‌کننده در صدر تمامی مدیران اجرایی در توییتر قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.