پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
شکرخواه: مفهوم رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی به جای یکدیگر استفاده نشود
عضو هيئت علمی دانشكده مطالعات جهان در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی ضمن تبیین تفاوت مفاهیم رسانههای اجتماعی و شبکههای اجتماعی، به بررسی فرصتهای موجود در شبکههای اجتماعی پرداخت.
به گزارش راه پرداخت، دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه رسانه اجتماعی و شبكه اجتماعی دو مفهموم متمایز هستند، افزود: رسانه اجتماعی سيستم است و شبكه اجتماعی مكان، رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسيدن است و شبكه اجتماعی؛ رسانه گفتن، رسانه اجتماعی شبيه راديو، تلويزيون و روزنامه است. مكان نيست؛ سيستم ارسال اطلاعات به ديگران است اما متاسفانه در بسیاری از مواقع این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار میبرند.
رئيس موسسه مطالعات آمريكای شمالی و اروپای دانشگاه تهران همچنین به بیان فرصتهای موجود در شبکههای اجتماعی پرداخت و افزود: «فروش گسترده و ترغيب به خريد كالاها و خدمات، فرصت بازتعريف فعاليتهای تجاری در قالب تجارت الكترونیک، كارآفرينی و خلق مشاغل تازه در بخشهای تازه اقتصادی نظير اقتصاد اپلیکیشن ، بروز سرويسهای پيوستی برای سرويسهای ديگر؛ نظير گوگل مپ، دسترسی ارزان به كارمندان (يقه سفيدها)؛ كارگران (يقه آبیها) و حرفهایهای سايبری (يقه طلايیها)، امكان ايجاد كمپينهای سياسی و استفاده از رسانههای اجتماعی در خلاء نهادهای مدنی، تغيير وضعيت حافظه جمعی و گفتمانهای يكجانبه رسانههای عمودی (نمونه جنبش وال استريت)، امكان بازسازی برجستهسازیهای رسانههای غالب از طريق ديپلماسی عمومی، امكان ايجاد كمپينهای اجتماعی در مقابله با بلايا و بيماریها نظير سرطان و غيره، امكان توليد جمعی دانش و تقويت آموزش از طريق فراگيری الكترونيك (حذف موانع زمانی و مكانی) و بهره وری از همه كاربردهای رسانههای اجتماعی نظير آموزش الكترونيك و تجارت الكترونيك از مهمترین این فرصتهاست که باید از آنها به نحو احسن استفاده نمود.»