پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
شکرخواه: مفهوم رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی به جای یکدیگر استفاده نشود
عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی ضمن تبیین تفاوت مفاهیم رسانههای اجتماعی و شبکههای اجتماعی، به بررسی فرصتهای موجود در شبکههای اجتماعی پرداخت.
به گزارش راه پرداخت، دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی دو مفهموم متمایز هستند، افزود: رسانه اجتماعی سیستم است و شبکه اجتماعی مکان، رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسیدن است و شبکه اجتماعی؛ رسانه گفتن، رسانه اجتماعی شبیه رادیو، تلویزیون و روزنامه است. مکان نیست؛ سیستم ارسال اطلاعات به دیگران است اما متاسفانه در بسیاری از مواقع این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار میبرند.
رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران همچنین به بیان فرصتهای موجود در شبکههای اجتماعی پرداخت و افزود: «فروش گسترده و ترغیب به خرید کالاها و خدمات، فرصت بازتعریف فعالیتهای تجاری در قالب تجارت الکترونیک، کارآفرینی و خلق مشاغل تازه در بخشهای تازه اقتصادی نظیر اقتصاد اپلیکیشن ، بروز سرویسهای پیوستی برای سرویسهای دیگر؛ نظیر گوگل مپ، دسترسی ارزان به کارمندان (یقه سفیدها)؛ کارگران (یقه آبیها) و حرفهایهای سایبری (یقه طلاییها)، امکان ایجاد کمپینهای سیاسی و استفاده از رسانههای اجتماعی در خلاء نهادهای مدنی، تغییر وضعیت حافظه جمعی و گفتمانهای یکجانبه رسانههای عمودی (نمونه جنبش وال استریت)، امکان بازسازی برجستهسازیهای رسانههای غالب از طریق دیپلماسی عمومی، امکان ایجاد کمپینهای اجتماعی در مقابله با بلایا و بیماریها نظیر سرطان و غیره، امکان تولید جمعی دانش و تقویت آموزش از طریق فراگیری الکترونیک (حذف موانع زمانی و مکانی) و بهره وری از همه کاربردهای رسانههای اجتماعی نظیر آموزش الکترونیک و تجارت الکترونیک از مهمترین این فرصتهاست که باید از آنها به نحو احسن استفاده نمود.»