راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسدپور: فیسبوک به بزرگترین کشور جهان تبدیل می‌شود

همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی با حضور مسئولین ذی ربط در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید. دبیر علمی همایش با ارائه آمار و ارقامی در این زمینه گفت: تعداد کاربران فیسبوک در بهار 92 یک میلیارد و صد میلیون نفر رسیده است که این امر نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی در حال تبدیل شدن به بزرگترین کشور جهان است.

به گزارش راه پرداخت، دکتر مسعود اسدپور توییتر را دومین شبکه پر مخاطب جهان نامید و اذعان داشت: این سایت روزانه بیش از 40 میلیون توییت منتشر می‌کند که بر این اساس 1.2 میلیارد توییت در ماه منتشر می‌شود. یوتیوب سومین سایت بزرگ دنیا است و در این سایت روزانه بیش از 24 ساعت فیلم بارگزاری می‌شود که این ارقام نشانه قدرت این سایت‌ها است.

وی همچنین به تاثیر شگرف شبکه‌های اجتماعی مجازی بر جامعه اشاره کرد و افزود: اگرچه تاثیر این رسانه بر جامعه و تاثیر جامعه بر آن متقابل است اما شبکه‌های اجتماعی قدرت رسانه‌ای را میان کاربران خویش پخش کرده‌اند و بسیاری از جنبش‌های نرم از این طریق آغاز و هدایت گردیده است. در حال حاضر در مرحله گذار از وب 2 به وب 3 به سر می‌بریم که در آن فعالیت ربات‌های نرم افزاری در فضای مجازی گسترش می‌یابد .

وی در پایان ضمن انتقاد از کمبود تحقیقات در زمینه شبکه‌های اجتماعی در کشور افزود: با تاسیس فیسبوک و توئییتر در سال‌های 2004 و 2006 میلادی تعداد مقالات حوزه شبکه‌های اجتماعی در جهان به شدت افزایش یافته اما متاسفانه این تحقیقات در کشورمان جدی گرفته نشده و نیاز به تحقیق در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.