راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

شکرخواه: مفهوم رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی به جای یکدیگر استفاده نشود

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی ضمن تبیین تفاوت مفاهیم رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی، به بررسی فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

به گزارش راه پرداخت، دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی دو مفهموم متمایز هستند، افزود: رسانه اجتماعی سیستم است و شبکه اجتماعی مکان، رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسیدن است و شبکه اجتماعی؛ رسانه گفتن، رسانه اجتماعی شبیه رادیو، تلویزیون و روزنامه است. مکان نیست؛ سیستم ارسال اطلاعات به دیگران است اما متاسفانه در بسیاری از مواقع این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار می‌برند.

Social-Medi-Ejslas-index-way2pay-92-07-20-m-shokrkhah

رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران همچنین به بیان فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و افزود: «فروش گسترده و ترغیب به خرید کالاها و خدمات، فرصت بازتعریف فعالیت‌های تجاری در قالب تجارت الکترونیک، کارآفرینی و خلق مشاغل تازه در بخش‌های تازه اقتصادی نظیر اقتصاد اپلیکیشن ، بروز سرویس‌های پیوستی برای سرویس‌های دیگر؛ نظیر گوگل مپ، دسترسی ارزان به کارمندان (یقه سفیدها)؛ کارگران (یقه آبی‌ها) و حرفه‌ای‌های سایبری (یقه طلایی‌ها)، امکان ایجاد کمپین‌های سیاسی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در خلاء نهادهای مدنی، تغییر وضعیت حافظه جمعی و گفتمان‌های یکجانبه رسانه‌های عمودی (نمونه جنبش وال استریت)، امکان بازسازی برجسته‌سازی‌های رسانه‌های غالب از طریق دیپلماسی عمومی، امکان ایجاد کمپین‌های اجتماعی در مقابله با بلایا و بیماری‌ها نظیر سرطان و غیره، امکان تولید جمعی دانش و تقویت آموزش از طریق فراگیری الکترونیک (حذف موانع زمانی و مکانی) و بهره وری از همه کاربردهای رسانه‌های اجتماعی نظیر آموزش الکترونیک و تجارت الکترونیک از مهمترین این فرصت‌هاست که باید از آنها به نحو احسن استفاده نمود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.