راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شکرخواه: مفهوم رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی به جای یکدیگر استفاده نشود

عضو هيئت علمی دانشكده مطالعات جهان در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی ضمن تبیین تفاوت مفاهیم رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی، به بررسی فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

به گزارش راه پرداخت، دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه رسانه اجتماعی و شبكه اجتماعی دو مفهموم متمایز هستند، افزود: رسانه اجتماعی سيستم است و شبكه اجتماعی مكان، رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسيدن است و شبكه اجتماعی؛ رسانه گفتن، رسانه اجتماعی شبيه راديو، تلويزيون و روزنامه است. مكان نيست؛ سيستم ارسال اطلاعات به ديگران است اما متاسفانه در بسیاری از مواقع این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار می‌برند.

Social-Medi-Ejslas-index-way2pay-92-07-20-m-shokrkhah

رئيس موسسه مطالعات آمريكای شمالی و اروپای دانشگاه تهران همچنین به بیان فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و افزود: «فروش گسترده و ترغيب به خريد كالاها و خدمات، فرصت بازتعريف فعاليت‌های تجاری در قالب تجارت الكترونیک، كارآفرينی و خلق مشاغل تازه در بخش‌های تازه اقتصادی نظير اقتصاد اپلیکیشن ، بروز سرويس‌های پيوستی برای سرويس‌های ديگر؛ نظير گوگل مپ، دسترسی ارزان به كارمندان (يقه سفيدها)؛ كارگران (يقه آبی‌ها) و حرفه‌ای‌های سايبری (يقه طلايی‌ها)، امكان ايجاد كمپين‌های سياسی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در خلاء نهادهای مدنی، تغيير وضعيت حافظه جمعی و گفتمان‌های يكجانبه رسانه‌های عمودی (نمونه جنبش وال استريت)، امكان بازسازی برجسته‌سازی‌های رسانه‌های غالب از طريق ديپلماسی عمومی، امكان ايجاد كمپين‌های اجتماعی در مقابله با بلايا و بيماری‌ها نظير سرطان و غيره، امكان توليد جمعی دانش و تقويت آموزش از طريق فراگيری الكترونيك (حذف موانع زمانی و مكانی) و بهره وری از همه كاربردهای رسانه‌های اجتماعی نظير آموزش الكترونيك و تجارت الكترونيك از مهمترین این فرصت‌هاست که باید از آنها به نحو احسن استفاده نمود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.