راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وام‌دهی با طعم نوآوری / نگاهی به برترین شرکت‌های وام‌دهی که سعی می‌کنند با کمک نوآوری نسخه‌ای برای حال بد کشور در حوزه تسهیلات خرد بپیچند

عصر تراکنش ۵۰ / اوضاع این روزهای اقتصاد، نیاز جامعه به خرید اقساطی را نسبت به گذشته چندبرابر و اهمیت تسهیلات و خرید اعتباری را از همیشه پررنگ‌تر کرده است. نرخ تورم، هر ماه رشد می‌کند و هر روز از قدرت خرید مردم کاسته می‌شود. فارغ از تدابیری که برای رفع بنیادین مسائل معیشتی جامعه اندیشیده نمی‌شود، شاید برخی اقدامات بتوانند فشارهای اقتصادی موجود را به حداقل برسانند و حتی به سرمایه‌گذاری آنها در مسیر صحیح کمک کنند. در همین راستا چهار سالی است که برخی شرکت‌ها تصمیم به فعالیت در زمینه اعطای کارت‌های اعتباری و تسهیلات گرفته‌اند. این شرکت‌ها با اعتبارسنجی افراد، معدل گردش حساب آنها را در سیستم بانکی بررسی می‌کنند و با توجه به میانگین معدل اعتبارشان به آنها برای خرید اقساطی از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی اعتبار می‌دهند.


لندو


لندو که فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ شروع کرده، در تلاش است تا افراد بتوانند از فروشگاه‌های آنلاین، به‌راحتی و اقساطی خرید کنند. این پلتفرم متقاضیان را ملزم به ارائه چک و وثیقه به‌عنوان ضمانت نمی‌کند و هر فرد فقط با یک سفته و بدون نیاز به ضامن می‌تواند وام و اعتبار دریافت کند. همچنین لندو جریمه دیرکرد دریافت نمی‌کند و مشتریان را از نظر اعتباری از طریق فناوری یادگیری ماشین رتبه‌بندی می‌کند.

تمام مراحل دریافت وام در لندو به‌صورت آنلاین و در بستر وب‌سایت لندو انجام می‌گیرد. افراد با ثبت‌نام در سایت لندو، فروشگاه مورد نظر، تعداد اقساط و میزان اعتبار مورد نیازشان را تعیین و سپس اعتبارسنجی می‌شوند و بعد از آن می‌توانند اقدام به خرید کالای درخواستی خود کنند. درست است که افراد در لندو بابت دیرکرد در پرداخت جریمه نمی‌شوند، اما نمره اعتبارشان برای خریدهای بعدی کاهش پیدا می‌کند. لندو به دو روش متقاضیان را اعتبارسنجی می‌کند؛ در روش اول نمره اعتبار مشتریان بر اساس الگوریتم‌های پیش‌بینی ریسک با مدل رگرسیون خطی محاسبه و در روش بعدی پیش‌بینی نرخ نکول با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انجام می‌شود.

لندو در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ فروشگاه آنلاین همکاری می‌کند و سقف اعتبار اعطایی به مشتریان در آن ۲۰ میلیون و نرخ سود آن ۱۸ درصد است. مدارک مورد نیاز برای دریافت وام از لندو علاوه بر مدارک هویتی فرد، شامل گردش حساب سه ماه آخر با مهر و امضای شعبه، فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار یا تصویر سند یا اجاره‌نامه محل سکونت متقاضی یا یکی از اقوام درجه‌یک است. البته لندو اعلام کرده ارائه تمام مدارک برای دریافت اعتبار الزامی نیست و افراد می‌توانند یکی از مدارک مورد نیاز را برای لندو ارسال کنند.


دارا


دارا در سال ۱۳۹۷ با هدف تسهیل دریافت اعتبار و تسهیلات برای کسب‌وکارها و افراد فعالیت خود را آغاز کرده و مأموریت خود را در حوزه تسهیلات‌یاری و فناوری اعتباردهی تعریف کرده است. به بیانی دیگر مأموریت این شرکت ایجاد راهکارهای پایدار مبتنی بر فناوری‌های مالی برای بهبود قدرت خرید و افزایش رضایت اقتصادی برای خانواده‌های ایرانی است. بانک ملی ایران، های‌وب، هلدینگ نگاه، بیمه سامان و سازمان بازنشستگی کشور از جمله شرکای تجاری دارا هستند.

محصول اصلی دارا، کارت اعتباری دارا یا «داراکارت» نام دارد که طرح‌ها و تسهیلات با تعرفه‌های متفاوتی روی آن تعریف می‌شوند. یکی از انواع اعتبار و تسهیلاتی که در قالب داراکارت به افراد اعطا می‌شود، اعتبار کوتاه‌مدت بدون بهره و کارمزد است؛ کاربرانی که از اعتبار کوتاه‌مدت دارا استفاده می‌کنند، از شبکه‌های پذیرندگان، محصول و خدمت را دریافت و هزینه آن را یا یک ماه بعد، یا در سه قسط با فواصل ماهانه از زمان خرید، بازپرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از انواع اعتبار قابل دریافت بر بستر داراکارت، اعتبار خرید بلندمدت یا «داراوام» است که با هدف خرید اقساطی طراحی شده است. در این حالت افراد زمان‌بندی بازپرداخت اقساط خود را مشخص می‌کنند که این بازه زمانی می‌تواند ۶ماهه، ۱۲ماهه یا ۲۴ماهه باشد. میزان کارمزد داراوام، متناسب با بانک عامل متغیر است. دارا همواره سعی کرده از شبکه پذیرندگان درآمد کسب کند و حداقل نرخ کارمزد را برای خود در نظر بگیرد تا کارمزد پرداختی توسط کاربر نهایی، نزدیک به نرخ بانکی باشد. به‌طور کلی کارمزد این تسهیلات در حدود 15 درصد سالیانه است که طی اقساط دریافت می‌شود.

دارا به‌عنوان تضمین وام‌های اعطایی، با توجه به توانایی متقاضی چک یا انواع دیگر ضمانت را دریافت می‌کند و برای اعطای اعتبار کوتاه‌مدت توانایی افراد برای بازپرداخت را مدنظر قرار می‌دهد. مبلغ اعتبار کوتاه‌مدت عموماً بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان و حداکثر مبلغ آن در حال حاضر ۱۵ میلیون تومان است. همچنین سقف اعتبار بلندمدت در دارا ۵۰ میلیون تومان و حداقل آن ۱۰ میلیون تومان است. دارا اعلام کرده که قصد دارد سقف اعتبار اعطایی خود را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

دارا به دو روش اقدام به ارائه خدمت می‌کند؛ مدل سازمانی و مدل غیرسازمانی. در مدل سازمانی، تضامین مورد نیاز را سازمان در اختیار دارا قرار می‌دهد و دارا پس از اطمینان از پوشش ریسک و تنها با اطلاع از کد ملی، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن، به افراد معرفی‌شده اعتبار می‌دهد. در مدل اعتباردهی فردی که ویژه افراد مستقل است، کد ملی و شماره تلفن متقاضیان از طریق سامانه شاهکار مطابقت داده شده و فرایند احراز هویت انجام می‌شود. دارا همچنین یک برگ چک صیادی را به‌عنوان تضمین نگهداری می‌کند.


قسطا


قسطا از اواسط سال ۱۳۹۷ با سه عضو شروع به فعالیت کرد و اکنون به یک مجموعه ۲۰ نفره تبدیل شده است. قسطا با شعار «الان بخر، بعداً بپرداز» برای متقاضیان کارت اعتباری صادر می‌کند. قسطاکارت در واقع یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که مشتریان به وسیله رمز اول و دوم می‌توانند از هر فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی خرید اقساطی داشته باشند. خرید قسطی انواع بیمه، هر نوع بلیت هواپیما یا رزرو هتل، انواع پوشاک و حتی خرید اقساطی انواع کالا از آمازون به کمک سایت‌های واسط به وسیله قسطا امکان‌پذیر است.

مشتری با مراجعه به وب‌سایت شرکت قسطا اعلام می‌کند که قصد خرید کالا یا خدماتی با مبلغ مشخصی را دارد. طی قراردادی که مشتری با قسطا می‌بندد، یک کارت خرید بانکی به نام فرد صادر شده و به میزان مبلغ خرید اعلامی از سوی مشتری، شارژ می‌شود. مشتری با این کارت به وکالت از شرکت، کالا یا خدمات مورد نظر خود را به‌صورت نقدی خریداری کرده و سپس قسطا آن را به‌صورت اقساطی به مشتری می‌فروشد. سازمان‌ها، یکی از مشتریان قسطا هستند؛ در واقع افراد معرفی‌شده توسط سازمان‌ها با استفاده از کد سازمانی در قسطا ثبت سفارش می‌کنند و قسطا برای آنها بستری را فراهم می‌کند تا از فروشگاه مورد نظرشان خرید قسطی داشته باشند. قسطا محصولی جدید تحت عنوان درگاه پرداخت اقساطی با همکاری پی‌پینگ توسعه داده که در آستانه ورود به بازار است. با ورود این محصول به بازار، صنعت لندتک بیش از پیش در ایران رواج پیدا خواهد کرد.

قسطا میزان تخصیص اعتبار به افراد را بر مبنای اعتبارسنجی که از رفتار مالی آنان انجام می‌دهد، در نظر می‌گیرد. سقف خرید هر فرد، برای اولین‌بار ۱۰ میلیون تومان است و دفعات بعدی در صورتی که فرد خوش‌حساب باشد تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص می‌یابد. فرایند تعیین میزان و سقف اعتبار افراد با استفاده از تحلیل هوش مصنوعی که قسطا به‌صورت انحصاری توسعه داده، انجام می‌شود. قسطا در حال حاضر به هیچ فردی، بیش از ۲۰ میلیون تومان اعتبار نمی‌دهد، اما با توجه به تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، این شرکت در نظر دارد این رقم را افزایش دهد.


دیجی‌پی


دیجی‌پی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷، با سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا روی استارتاپ هماپی، آغاز کرد و به‌عنوان بازوی فناوری مالی این گروه مسیر خود را ادامه داد. دیجی‌پی اکنون نه‌تنها به‌عنوان یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی به کاربران خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد، بلکه امکان خرید اقساطی از دیجی‌کالا را فراهم و تسهیل کرده است. به‌طور دقیق‌تر، خدمات دیجی‌پی در حال حاضر سه بخش درگاه پرداخت هوشمند و کیف پول، سوپراپلیکیشن دیجی‌پی و تخصیص اعتبار به افراد را دربر می‌گیرد.

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی وظیفه بررسی عملکرد درگاه‌های پرداخت را بر عهده دارد. این سرویس با هدف افزایش شانس پرداخت موفق فروشگاه‌های اینترنتی طراحی شده است. درگاه پرداخت هوشمند به‌صورت لحظه‌ای آمار شش درگاه پرداخت اینترنتی را مورد پایش قرار می‌دهد و با کنترل حجم تراکنش‌های هر یک از آنها، کاربران را به‌تناسب امتیاز به سمت درگاه هدایت می‌کند. دیجی‌پی اعلام کرده که نرخ موفقیت درگاه‌های دیجی‌کالا با استفاده از این سرویس دو درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از خدمات این شرکت، سوپراپلیکیشن دیجی‌پی است که در نسخه‌های اندروید، آیفون و وب مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن خدماتی مانند پرداخت قبوض، کارت‌به‌کارت، پرداخت جریمه، پرداخت‌های مرتبط با خیریه، پرداخت آزادراهی، خرید شارژ، خرید بسته‌های اینترنت، خرید بیمه، خرید طرح ترافیک و سرویس‌های سرگرمی را ارائه می‌دهد و حدود 1.5 میلیون کاربر فعال دارد. یکی دیگر از سرویس‌هایی که دیجی‌پی ارائه می‌دهد، سرویس خرید اعتباری مانند خرید اقساطی از دیجی‌کالاست. همه فرایندها و مراحل دریافت قسط و اعتبار از دیجی‌پی، از احراز هویت و اعتبارسنجی گرفته تا پرداخت اقساط، آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود. مراحل ابتدایی برای استفاده از این سرویس، ثبت‌نام در اپلیکیشن دیجی‌پی، اعتبارسنجی و ارسال مدارک است. دیجی‌پی برای اعتبارسنجی افراد از خدمات سامانه‌های اعتبارسنجی (همچون سامانه اعتبارسنجی ایرانیان) و الگوریتم‌های داخلی شرکت که عموماً رفتارهای مالی و پیشینه سوابق مالی و اعتباری افراد را ارزیابی می‌کند، بهره می‌برد.

هر فرد بر اساس امتیازی که در فرایند مذکور به دست آورده، می‌تواند تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات دریافت کند. متقاضیانی که برای دریافت اعتبار اقدام می‌کنند، نباید در سیستم بانک مرکزی بدهکار و در کارنامه خود چک برگشتی داشته باشند. همچنین لازم است یک برگ چک صیادی به نام خود یا بستگان نزدیک‌شان به دیجی‌پی ارائه دهند. سرویس خدمات اعتباری دیجی‌پی تاکنون به بیش از ۵۵ هزار نفر اعتبار داده است. یکی دیگر از طرح‌های اعتباری دیجی‌پی، استفاده از کارت آسان‌خرید بانک تجارت است. این طرح که مخصوص مشتریان بانک تجارت است، به هر فرد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌دهد و کاربران می‌توانند با این اعتبار به‌سادگی در دیجی‌کالا خرید کنند.

دیجی‌پی اخیراً قابلیت جدید دیگری را به نام شارژ خودکار کیف پول یا «دایرکت‌دبیت» به سرویس‌های خود اضافه کرده است. در این سرویس کاربر می‌تواند با تنظیمات و مجوزهایی که به اپلیکیشن می‌دهد، امکان اضافه‌شدن خودکار موجودی کیف پول یا به‌اصطلاح «شارژ خودکار» آن را فراهم کند. در این حالت اگر موجودی کیف پول از اندازه مشخصی که پیش‌تر خود کاربر تعیین کرده، کمتر شود، تا سقف مجاز از حساب بانکی متصل به کیف پول (که باز هم با مجوزهای کاربر، تعیین شده)، برداشت و به موجودی کیف پول اضافه می‌شود. این سرویس در کنار «درگاه پرداخت اشتراکی» که پرداخت‌هایی مثل قبض یا سرویس‌های اشتراکی را در زمان‌های مشخص با برداشت خودکار از کیف پول ممکن می‌کند، مقدمه‌ای برای راه‌اندازی سرویس‌های «پرداخت با یک کلیک» و «پرداخت بدون کلیک» ایجاد کرده است.


والتا


والتا استارتاپ نوپایی است که هشت ماه از فعالیتش می‌گذرد و در این مدت به نزدیک یک‌هزار نفر تسهیلات ارائه داده است. والتا در واقع یک پلتفرم مدیریت ثروت و تسهیلات است که خدماتی مانند تسهیلات خرد و سرمایه‌گذاری خرد را عرضه می‌کند. این استارتاپ با هدف افزایش ثروت قشر کمتربرخوردار و ایجاد امید به آینده شکل گرفته و با کمک خلاقیت و ایمان خود به آینده، پلتفرم والتا را طراحی و در شرایطی سخت پیاده‌سازی کرد. والتا یک پلتفرم و مجموعه‌ای از کیف پول‌هاست که سه خدمت سرمایه‌گذاری، تسهیلات خرید و درگاه پرداخت اعتباری را روی زیرساخت کیف الکترونیکی ارائه می‌دهد.

والتا با تأمین مالی لیزینگ امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های حضوری و غیرحضوری را ایجاد می‌کند. همه مراحل دریافت تسهیلات و اعتبار از جمله تشکیل پرونده در والتا آنلاین است. این پلتفرم همچنین درگاه پرداخت اعتباری را تأسیس کرده که مبتنی بر کیف اعتباری و بدون نیاز به کارت است. در این حالت کاربران به وسیله اعتبار و موجودی کیف پول اعتباری‌شان که توسط بانک یا لیزینگ تأمین شده، از طریق درگاه پرداخت اعتباری والتا از پذیرنده‌های آنلاین و فیزیکی خرید و اقساط آن را ماهیانه پرداخت می‌کنند.

درگاه‌های پرداخت اعتباری والتا مانند سایر درگاه‌ها، روی فروشگاه‌های آنلاین نصب می‌شود، اما به جای اینکه از کارت‌های بانکی پشتیبانی کند، کیف پول اعتباری کاربر را پوشش می‌دهد. در فروشگاه‌های فیزیکی نیز فرایند خرید تقریباً به همین شکل است. نمایندگی رسمی ایسوس، لیون‌کامپیوتر، تکنوکده، کیمیاآنلاین، آراد موبایل، لاستیک‌فروش، رادپردازش، ابریشم، پرشین‌آمازون و… برخی فروشگاه‌های آنلاینی هستند که از درگاه اعتباری والتا استفاده می‌کنند.

سرویس دیگر والتا کیف سرمایه‌گذاری خرد است. این کیف پول به سیستم‌های کارگزاری‌های بازار سرمایه متصل است و با شارژ آن امکان خرید واحدهایی از صندوق سرمایه‌گذاری بورسی ممکن می‌شود. به گفته مؤسس والتا، در آینده علاوه بر صندوق‌های بورسی، خرید و نگهداری رمزارزها و دریافت تسهیلات به پشتوانه رمزارزها نیز به والتا اضافه خواهد شد. کاربر برای دریافت تسهیلات ابتدا در سایت والتا ثبت‌نام و بعد از احراز هویت توسط سامانه‌های حاکمیتی موجود، اعتبارسنجی می‌شود و در نهایت یکی از تأمین‌کنندگان مالی والتا را انتخاب می‌کند.اعتباردهنده نیز که بانک یا لیزینگ است، سقف مورد نظر فرد را بررسی و تائید می‌کند. در مرحله بعد کیف اعتباری فرد شارژ خواهد شد. شرایط دریافت تسهیلات را تأمین‌کننده مالی والتا تعیین می‌کند. لیزینگ والتا در حال حاضر با دریافت یک فقره چک و بررسی گردش حساب تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌کند. این مجموعه سعی دارد در آینده با افزایش لیزینگ‌های طرف قرارداد شرایط اعطای اعتبار خود را متفاوت کند.


ازکی وام


ازکی‌وام به پشتوانه‌ برند ازکی و به‌عنوان شاخه‌‌ مالی گروه سرمایه‌گذاری مکث فعالیت خود را در اواسط پاییز ۹۹ شروع کرد. این کسب‌وکار قصد دارد نیازهای مردم و کسب‌وکارها را در حوزه‌‌ خدمات اعتباری، مالی و بانکی با راهکارهای نوین و مبتنی بر تکنولوژی تامین کند.

ازکی وام به دنبال ایجاد ارتباطی موثر و شفاف بین سرمایه‌گذاران، فروشندگان کالا و خدمات و مردم است؛ برایند این همکاری و بهبود این ارتباط سه‌جانبه دسترسی ساده‌تر هر سه وجه این پلتفرم به منابع مالی خواهد بود. درواقع زمانی می‌توان از نتیجه‌بخش بودن راهکارهای مالی اطمینان حاصل کرد که در تمامی مراحل هم نیازهای مردم و هم منافع کسب‌وکارها در نظر گرفته شود.

ازکی‌وام ارزش‌های اصلی برند خود را سادگی، سرعت، شفافیت و در دسترس بودن خدمات مالی برای همه‌ مردم می‌داند؛ چون می‌توان مدعی بود بدون این مشخصه‌ها تسهیل خدمات اعتباری معنایی ندارد.

اولین خدمت ازکی‌وام ارائه‌ خدمات اعتباری برای خرید اقساطی کالا و خدمات است. درواقع افراد با ارائه‌ یک برگ چک می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان اعتبار دریافت کنند، محصولی که می‌خواهند را بخرند و هزینه‌ آن را در اقساط ۶، ۹ یا ۱۲ ماهه بپردازند. افراد در این فرایند بدون حتی یک بار خروج از منزل درخواست اعتبار می‌دهند و احراز هویت می‌شوند.

ازکی‌وام مثل تمام شرکت‌های بزرگ لندتک در دنیا برای احراز هویت و اعتبارسنجی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. به‌علاوه همان‌طور که گفته شد این برند ارزش‌های مشخصی دارد که لازم است همواره بر آن‌ها متعهد بماند. پس قرار است مشتری درگیر پروسه‌های پیچیده نباشد و ارائه‌ این خدمت با کمک این ابزارها، پیوسته ساده‌تر و سریع‌تر از پیش انجام شود.

وقتی صحبت از فین‌تک، لندتک و خدمات مالی می‌شود اعتماد نقش بسیار پررنگ‌تری ایفا می‌کند. به همین دلیل تلاش ازکی‌وام بر این است که در همکاری با کسب‌وکارها دقت لازم را داشته باشد. در یک سمت این پلتفرم سه‌وجهی پذیرندگان قرار دارند و از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین ازکی‌وام به‌دنبال بیشترین تعداد فروشگاه‌ها نیست، بلکه قصد دارد درنهایت سبد محصول کاملی را از معتبرترین فروشگاه‌ها برای مشتریان فراهم کند.


تالی


تالی یک سرویس اعتباری است که توسط شرکت آسان پرداز توسن ارائه شده است. سرویس تالی از دسته سرویس‌های «الان خرید کن، بعداً پرداخت کن» به حساب می‌آید که نمونه‌های خارجی آن مانند اَفیرم و کلارنا، در بسیاری از کشورهای دنیا فعال هستند و از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند. اعتبار تالی در اپلیکیشن آپ فعال می‌شود و از طریق آن می‌توان به‌صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد تالی و به صورت حضوری از فروشگاه‌های مجهز به دستگاه‌های کارتخوان آپ خرید کرد.

ساز و کار ثبت‌نام در تالی بدین شکل است که پس از ثبت درخواست اعتبار از طریق وبسایت تالی یا اپلیکیشن آپ، متقاضی وارد فرایند اعتبارسنجی می‌شود. پس از انجام فرایند اعتبارسنجی، مبلغی به عنوان اعتبار اولیه به متقاضی تعلق می‌گیرد که این مبلغ با خوش حسابی او در بازپرداخت افزایش پیدا می‌کند. برای دریافت اعتبار نیازی به ضامن یا ارائه سفته و چک نیست. پس از دریافت اعتبار، دارنده اعتبار تالی می‌تواند از فروشگاه‌های طرف قرارداد تالی، خرید کند و تا پنجم ماه بعد فرصت دارد تا مبلغ اعتبار مصرف شده را ماه بعد و بدون کارمزد تسویه کند. اعتبار تالی به صورت مجازی است و کارت فیزیکی برای آن صادر نمی‌شود.

فارغ از مشتریان حقیقی که می‌توانند به صورت مستقل در تالی ثبت نام و اعتبار دریافت کنند، سازمان‌ها نیز می‌توانند با ثبت درخواست خود در وب‌سایت تالی، امکان خرید اعتباری را برای کارمندان خود مهیا سازند. به گفته مدیران این شرکت، از مزیت‌های رقابتی تالی، تعداد بالای پذیرنده‌هایی است که می‌توان با آن‌ها خرید کرد. اعتبار تالی در همه فروشگاه‌های دارای دستگاه کارتخوان آپ که تعداد آن‌ها بالغ بر 600 هزار فروشگاه است، از طریق تله پرداز آپ قابل استفاده است. همچنین دارندگان اعتبار تالی می‌توانند از طریق آپ قبوض خود را پرداخت کنند و شارژ و اینترنت خریداری کنند. تالی بیش از ۱۰۰ فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد دارد که در همه دسته‌بندی‌ها آماده ارائه خدمت به مشتریان هستند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد تالی امکان ریش گرو گذاشتن است. به کمک این ویژگی هر دارنده اعتبار تالی می‌تواند فرد دیگری را به تالی دعوت کند و برای او اصطلاحاً ریش گرو بگذارد. در این حالت فرد دعوت شونده اعتبار بالاتری نسبت به حالت عادی دریافت می‌کند. تمامی مراحل درخواست، اعتبارسنجی و بازپرداخت بدهی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.