راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات مختلف موبایل بانک، وفاداری مشتریان به بانک را افزایش می‌دهد

بنا بر آخرین مطالعات Cognizant و Monitise، بانک‌هایی که خدمات کیف پول دیجیتالی و سایر خدمات پرداخت الکترونیک را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، می‌توانند به راحتی درصد سود خود را افزایش دهند. در این مطالعه که بر روی بیش از ۷۰۰ مشتری انجام گرفت، میزان انتظارات آنها از خدمات بانکداری تلفن همراه، خدمات نوظهور و نیازهای حال و آینده مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است. براساس نتایج این مطالعه، مشتریان انتظار دارند بانک‌ها در هر زمان و مکانی قادر به ارائه خدمات پرداخت خرید و ارزش افزوده از طریق تلفن همراه باشند. انجام این موارد از طرف بانک‌ها، وفاداری مشتریان را به این موسسات افزایش می‌دهد، باعث جذب سرمایه‌های جدید و در نهایت افزایش درآمد و سود می‌شود.

نتایج این آزمایش در گزارشی با عنوان «استراتژی‌های بخشی برای بانکداری تلفن همراه» جمع آوری شده است که شامل تمامی انتظارات مشتریان و پیشنهاداتی برای بانک‌ها به منظور افزایش تمرکز بر روی نوآوری‌ها و پاسخگویی نیازهای مشتریان می‌شود. مهم‌ترین نتایج این مطالعه عبارتند از:

.

قابلیت ارائه خدمات در هر زمان و هر مکان

مشتریان همیشه به دنبال کارایی بیشتر و بهتر هستند. خدماتی مانند استعلام موجودی از راه دور و اطلاع رسانی به موقع به مشتری هنگامی که فعالیت‌های غیرمعمول در حساب او دیده می‌شود از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند مشتری را راضی نگه داشته و او را از تغییر بانک منصرف کنند.

.

ویژگی‌های سفارشی مشتری

در سال‌های اخیر استفاده از تبلت بسیار گسترش پیدا کرده، تا جایی که بر اساس یک نظر سنجی، ۴۱% افراد استفاده از تبلت را به گوش‌های هوشمند ترجیح می‌دهند و ۶۰% دارندگان تبلت بیشتر تمایل دارند کارهای بانکی خود را بر روی تبلت انجام دهند. در حال حاضر مشتریان از هر دو این دستگاه‌ها برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند و به برنامه‌هایی نیاز دارند که قابلیت اجرا بر روی هر نوع سیستمی را داشته باشد. هم چنین ۷۵% درصد افراد در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که ویژگی شخصی سازی برنامه‌ها، مثل قابلیت جابجا کردن تب‌ها و کاربردها برای آنها بسیار اهمیت دارد. ارائه قابلیت انعطاف در خدمات می‌تواند به حفظ مشتری و موفقیت بانک‌ها کمک کند.

.

ویژگی‌های اجتماعی و پرداخت

مشتریان از بانک انتظار دارند که خدمات اجتماعی و خرید بهتری را ارائه دهد و همچنین ترجیح می‌دهند پیشنهاداتی را بپذیرند که از طرف بانک خودشان است، نه واسطه‌های پرداخت از طریق تلفن همراه. بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند با ارائه تخفیف از طرف فروشندگان حجم پرداخت از طریق تلفن همراه خود را افزایش دهند. هم چنین کاربران تمایل دارند با استفاده از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی بر روی اپلیکیشن/ وبسایت بانک از خدمات جدید و اطلاعات محصولاتی که در آینده عرضه می‌شوند، آگاهی پیدا کنند.

.

خدمات ارزش افزوده

مشتریان به دنبال خدماتی هستند که با استفاده از آن بتوانند در حین حفظ امنیت، پرداخت از طریق تلفن همراه را به آسانی انجام داده و اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و پرداخت قبض‌ها را به صورت منظم دریافت کنند. بیش از یک سوم مشتریانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، تمایل دارند هزینه حفظ امنیت بیشتر و استفاده از خدماتی مانند بیومتریک را بپردازند و حدود ۳۰% افراد عدم تمایل به پرداخت هزینه برای قابلیت‌های پرداخت از طریق تلفن همراه را از خود نشان داده‌اند.

به گفته وین ماهوترا، شریک مشاور بانک‌ها و موسسات مالی Cognizant: در میان این سیل عظیم کانال‌های دیجیتال و تغییر روز به روز رفتار و نیازهای مشتریان، دیگر بانک‌ها نمی‌توانند با ارائه یک نوع خدمات به تمامی مشتریان، آنها را راضی نگه دارند. ارائه خدمات تلفن همراه خلاقانه و جدید مبنی بر نیازهای مشتریان به بانک‌ها کمک کند که نه تنها درآمد خود را افزایش دهند، بلکه مشتریان را نسبت به موسسه خود وفادارتر کنند. این نکته می‌تواند موفقیت بانک‌ها را در مقایسه با رقبای خود بیشتر کند.

همچنین لیزا استانتون، رئیس Monities امریکا می‌گوید: تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند امروزه به یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی بانک‌ها با مشتریان تبدیل شده‌اند. ارائه خدمات ارزش افزوده مثل پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، نه تنها وفاداری مشتریان به بانک‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه سود و پیشی گرفتن از رقبا را هم برای بانک‌ها به ارمغان می‌آورد.

منبع: فن تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.