پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان در تسریع اقدامات بشردوستانه داوطلب شد / 724 بازوی اصلی طرح نذر آب جمعیت هلالاحمر ایران
شرکت پرداخت الکترونیک سامان در راستای اقدامات بشردوستانه مداوم خود، از ابتدای تابستان امسال بهعنوان بازوی اصلی سازمان هلالاحمر کشور، این نهاد را در چهارمین طرح «نذر آب» همراهی کرد.
کد دستوری #724* اولین مسیر ساده و در دسترس پیشنهادی شرکت پرداخت الکترونیک سامان است که به مردم کمک میکند تا با یک شمارهگیری ساده، کمکهای خود را بهسوی «نذر آب» سرازیر کنند. البته برنامههای بهروز و تکنولوژیهای پرداختی طراحیشده در شرکت پرداخت الکترونیک سامان، همیشه چندین راه ساده را برای دریافت کمکهای بشردوستانه به سازمان هلالاحمر در نظر میگیرد. یعنی مردم بهغیراز این مسیر ساده هم میتوانند از طریق اپلیکیشن ۷۲۴ در گزینه احسان، کمکهای خود را مستقیم به طرح «نذر آب» هلال احمر اهدا کنند.
سازمان هلال احمر کشور که در راستای اهداف تعیینشده سازمان صلیبسرخ جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در جهان از تابستان سال ۱۳۹۷ طرح نذر آب را در ایران راهاندازی کرده است، تابستان امسال توانست با کمک بیدریغ شرکت پرداخت الکترونیک سامان با سادهترین مسیر، راه را برای دریافت کمکهای مردمی برای کاهش بلایایی خشکسالی در مناطق جنوبی کشور از طریق کد دستوری *724# هموار کند.
بهگفته محمدحسین قوسیان مدیرعامل سازمان هلال احمر، سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، یکی از مهمترین مأموریتهای این طرح در نظر گرفته شد که هرسال با توسعه مناطق زیرپوشش طرح، نیروهای سازمان هلالاحمر سعی میکنند کمی از اثرات جبرانناپذیر خشکسالی در کشور کم کنند.
محمدحسین قوسیان ۱۵ شهرستان استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان را اصلیترین نقاط تحت پوشش این طرح نام برد و ادامه داد: «طرح نذر آب فقط تأمین آب آشامیدنی نیست، بلکه در این طرحها در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی برنامهریزیشده است. تحویل بستههای بهداشتی، اعزام تیمهای تخصصی و پزشکی، توزیع بستههای مواد غذایی و ایجاد زیرساختهای عمرانی شامل ساخت و تجهیز تأسیسات آبی بهمنظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین سازی و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قناتها و رودها ازجمله اقدامات این طرح کشوری است.»
او در ادامه با تشکر از همراهی همیشگی شرکت پرداخت الکترونیک سامان در هموار کردن مسیر جذب کمکهای مردمی در بلایای طبیعی از مردم خواست که کمکهای خود را تنها با شمارهگیری *724# بهسوی این طرح روانه کنند تا هر چه سریعتر اعضای جمعیت هلالاحمر کشور بتوانند کمی از اثرات خشکسالی شدید پیشبینیشده در مناطق شهری و روستایی مناطق پیشبینیشده در طرح نذر آب کم کنند.
پیش از سخنان او هم، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، با اشاره به خدمات مداوم و بشردوستانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در راستای جذب ساده کمکهای مردمی برای سازمان هلالاحمر کشور بار دیگر به کد دستوری و در دسترس *724# اشاره کرد و گفت: «همراهی این شرکت در مسیر اقدامات بشردوستانه سازمان هلالاحمر بسیار مؤثر بوده است چراکه نتایج بررسی کارشناسهای ما نشان میدهد جذب کمکهای خرد در برنامهریزیهای اجرایی سازمان بسیار مؤثر است و اهداف را خیلی سادهتر و البته سریعتر به نقطه مطلوب میرساند. کاری که شرکت پرداخت الکترونیک سامان با تعریف سادهترین کدهای دستوری برای جمعیت هلالاحمر پیشبینی راهاندازی کرده است.»
او برای تکمیل گفتههای خود از تقدیر سازمان داوطلبان هلالاحمر از عملکرد خوب و مناسب شرکت پرداخت الکترونیک سامان در جمعآوری بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای کمک به آسیبدیدگان زلزله و سیل، از طریق راهکارهای پرداخت #۷۲۴* و اپلیکیشن ۷۲۴ نام برد و ادامه داد: «این شرکت از سال ۱۳۹۶ با فراهم آوردن مسیرهای ساده دریافت کمکهای مردمی هلالاحمر را برای پیشبرد اهداف خود و حذف و یا کاهش اثرات بلایایی طبیعی در سراسر کشور همراهی کرده است.»