پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
پاتلایف، بستری یکپارچه برای رفع نیاز استارتآپها و کسبوکارها
پاتلایف بهعنوان اپلیکیشن موبایلی برروی بستر پلتفرمی اکوسیستمی مبتنی بر اقتصاد اشتراکی در اینوتکس 2021 معرفی شد. آرش فروزان، مدیر پروژه پاتلایف و نیما رشادی، مدیر فنی این محصول طی نشستی در حاشیه اینوتکس درباره فعالیت پاتلایف صحبت کردند.
به گزارش روابط عمومی ایرانکیش، مدیر پروژه پاتلایف با تاکید بر اینکه در ایران ۱۰ سال است که از عمر سوپراپها گذشته گفت: «در طول این ۱۰ سال آیا همه ارزشهایی که باید اتفاق بیافتد رخ داد؟ وقت آن رسیده که کشور را متوجه این موضوع کنیم که دیگر چیزی به نام سوپراپ وجود نخواهد داشت و مفهوم پلتفرم با رویکرد اکوسیستمی باید به کشور معرفی شود، ما در ایرانکیش با مدیریت نوآور به این نتیجه رسیدهایم که ذرهذره این پلتفرم را ایجاد کنیم و این پایان کار نیست، ارزش اصلی در رویکردی با تحقق مفهوم «پلتفرمی اکوسیستمی مبتنی بر اقتصاد اشتراکی» نمایان میشود.
فروزان گفت: «مرز بین سوپراپ و پلتفرم مرز باریکی است. این مرز توجه به ارزشهایی است که در زنجیره ارزش و تقاضا اتفاق میافتد و پاتلایف اولین پلتفرم اکوسیستمی ایران مبتنی بر فینتک و اقتصاد اشتراکی خواهد بود.»
فروزان با بیان اینکه پاتلایف با عبور از مفهوم سوپر اپلیکیشن به سمت پلتفرمی در قالب یک اکوسیستم و اقیانوسهای آبی در حرکت است، گفت: «این محصول با رویکردی متفاوت نسبت به سایر رقبای خود که بیشتر حول محور توسعه عرضی و تعدد سرویس تاکنون عمل کردهاند، قصد دارد این رویکرد را با چاشنی اکوسیستمی خود، با تحول جدیدی در عرصه کسبوکارهای الکترونیکی همراه کند.»
او افزود: «پاتلایف با شعار حال خوب زندگی، قصد دارد تا در جایجای زندگی مردم در قالب یک همراه هر لحظه عمل کند، این بدان معناست که پلتفرم آن میتواند سرویسی جامع، حامی و امن در رفع تمامی نیازهای روزمره و حتی اساسی باشد.»
بسترهایی که روی پاتلایف فعال است
نیما رشادی نیز با بیان اینکه پاتلایف یک زنجیره و پل ارتیاطی بین کاربرها و سرویسدهندهها ایجاد میکند گفت: «پاتلایف یک اکوسیستم است که از دو لایه تشکیل شده است. لایه اول بستری برای کسبوکارهای دیجیتال که میتوانند روی آن قرارگرفته و در توسعه زنجیره عرضه و تقاضای پات لایف همراه باشند و دومین لایه رفع هر نیازی در حوزه فینتک است که میتواند به کسبوکارها ارائه شود.»
رشادی گفت: «در پاتلایف بستری جامع و یکپارچه برای رفع هر نوع نیازی برای استارتآپها و کسبوکارها وجود دارد. چیزی که در پاتلایف رخ داده است معماری CORE BASE است؛ یک هسته که سرویسهای مختلفی روی آن قرار میگیرد و در اطراف آن اپلیکیشنها، کسبوکارها، کمپانیها و بانکها قرار میگیرند.
اگر یک نگاه اجمالی به پاتلایف داشته باشیم از چند بخش اصلی تشکیل شده است. یکی از آنها مدیریت کاربری است، در حال حاضر پاتلایف از دانلود بالایی برخوردار است، اطلاعاتی که در اپلیکیشن وجود دارد یک پایگاه داده مفید و مرتبط با تمام زندگی افراد است و سعی دارد اطلاعات زندگی اشخاص را پوشش دهد و کسبوکارهایی که در این بستر قرار میگیرند میتوانند بر اساس این اطلاعات بهصورت امن استفاده کنند. مطلب بعدی بستر تبلیغات پاتلایف خواهد بود. پاتلایف در کنار شرکتها، مؤسسات، استارتآپها و فینتکها قرار میگیرد و بر اساس اطلاعات مکانی و جغرافیایی پاتلایف میتوانند تبلیغات مبتنی بر جغرافیای مکانی را انجام دهند، در این میان ابزارهای دیگری مانند پوش نوتیفیکیشنها و غیره را نیز در اختیار دارند.
بهگفته رشادی بخش بعدی پات لایف که به ویژه در دوران کرونا بسیار ضروری است ارائه خدمات غیر حضوری بانکها، مؤسسات و کسبوکارها به مردم است. لازمه خدمات غیرحضوری احزار هویت است که همه اینها توسط هوش مصنوعی ایرانکیش و پاتلایف انجام میشود و در مرحله آخر هم امضای دیجیتال که پیادهسازی شده است. این بستر هم موقعیت را برای بانکها و مؤسسات و هر کسبوکاری که بخواهد خدماتش را به صورت غیرحضوری توسعه دهد فراهم کرده است. پاتلایف PWA (وباپلیکیشن) و همینطور خدمات درگاه موبایلی MPG را نیز در اختیار دارد.
آنچه پاتلایف میخواهد
در ادامه نیز آرش فروزان با بیان اینکه پاتلایف سنگ بنای اولیه خود را حول اقتصاد خلاق با صنایع فینتک (پیتک، نئوبانک، رگتک، اینشورتک، ولثتک و لندتک)، توریسم و گردشگری، اقتصاد هنر، شهر هوشمند (حمل و نقل، خدمات شهروندی و شهرنشینی، توسعه پلتفرمهای بازیهای موبایلی، سلامت آنلاین (پزشک، دارو و خدمات حوزه درمان) بنا نهاده، گفت: «در فضای اقتصاد اشتراکی دیگر موضوعاتی مانند انحصاری که امروز در خریدهای آنلاین در بخشهایی مشاهده میکنیم وجود نخواهد داشت. این خود در مفهوم، برنده بازار است و همچنین ما آمادهایم تا در توسعه زیرساختهای اپلیکیشن موبایلی، راهحلهای دیتا ماینینگ، با استارتآپها همکاری کنیم و به سمت بلاکچین هم گام بر میداریم و هماکنون هم موضوع گیمیفیکیشن مبتنی بر اقتصاد خلاق را هدفگذاری کردیم.»
او افزود: «پاتلایف در کلیه این سرویسها با در نظر داشتن یکپارچگی در حوزه ui،ux و cx، همراه همیشگی کاربران خود خواهد بود، پاتلایف را میتوان همچون یک بازارگاه نسل چهارمی دانست که امکان اتصال کسبوکارهای کوچک و بزرگ را با استانداردهای مشخص، به شبکه عرضه و تقاضای این اکوسیستم فراهم کرده است، این بدان معناست که یکی از رسالتهای دیگر ایرانکیش در علت خلق این پلتفرم توجه به توسعه کسبوکارهای حوزه استارتآپی و کارآفرینان کشور بوده و این موضوع را از همان ابتدای تولد پاتلایف در چرخه توسعه محصول خود مدنظر داشته است.»
فروزان گفت: «آنچه که کاربران در اپلیکیشن پاتلایف لمس خواهند کرد، تجربه کاربری جذاب، سرویسهایی با نقشه خرید آسان، خدماتی در دسترس است و البته تمامی این امکانات در یک بستر امن است که توسعه سرویسهای آن مبتنی بر نیاز بازار و کاربران رقم خواهد خورد که در همین راستا، توجه ویژه به موضوع فروش با رویکرد خدمات پس از فروش، تخفیف و پروموشنهای خاص را نیز در برنامههای خود دارد.
ایرانکیش پاتلایف را مانند یک مرجع تجاری برای کسبوکارها مبدل میکند و همانطور که میتوانید هماکنون با دانلود از #1*788* مشاهده کنید، ۱۰ها سرویس و زیرمنو در دسترس کاربران قرارگرفته است تا کاربران بتوانند در محیطی لذت بخش از تجربه خرید، نیازهای روزمره خود را برطرف کنند و همچنین این محصول با بیش از 50 سرویس قابل عرضه به شرکای تجاری مانند خدمات نئوبانک، پرداخت و ماژولهای خاص خود در حوزه کارت اعتباری و احراز هویت، میتواند به استارتآپها و کسبوکارهای کوچک و البته صنایع بزرگتر نیز، خدمات ویژهای عرضه کند.»