پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کسب رتبه نخست شرکت آسان پرداخت در حوزه رایانه و فعالیتهای وابسته آن در رتبهبندی شرکتهای برتر سال 99
شرکت آسان پرداخت (آپ)، رتبه نخست فروش در میان تمامی شرکتهای فعال در حوزه رایانه و فعالیتهای وابسته آن در کشور را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی آسان پرداخت، همه ساله سازمان مدیریت صنعتی، جدول رتبهبندی 100 شرکت برتر ایران را در 31 گروه مختلف رونمایی میکند که در جدول بیستوسومین سال، آپ با بیشترین میزان فروش در سال مالی 98، صدرنشین رایانهایهاست.
بر این اساس، در حالی که آپ با 52815.6 میلیارد ریال فروش، سکاندار مستمر رتبه اول است، رتبه دوم رایانهایها در دست شرکت فنآوران هوشمند بهسازان فردا با 31021 میلیارد ریال و رتبه سوم نیز از آن شرکت خدمات انفورماتیک با 28199.8 میلیارد ریال شده و این در حالی است که رتبه چهارم با 22179.9 میلیارد ریال به شرکت پرداخت اول کیش رسیده و در نهایت، رتبه پنجم هم نام شرکت به پرداخت ملت را را با 20803.8 میلیارد ریال نشان میدهد.
علاوه بر گروه رایانه و فعالیتهای وابسته، 30 گروه صنعتی دیگر هرسال در این رتبهبندی معرفی میشوند که امسال در گروه پتروشیمی، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران رتبههای نخست را از آن خود کردهاند و در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو هم نام ایرانخودرو به چشم میخورد.
سازمان مدیریت صنعتی در توضیح انتشار نام 100 شرکت برتر ایرانی آورده است: «میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان میدهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء اقتصادی داشته باشد، رونق آن اهمیت بیشتری پیدا میکند.
بنابراین انتخاب و رتبهبندی شرکتها براساس شاخص «حجم فروش» از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است. اصولاً موضوع «رشد شرکتها» اهمیت و جایگاه ویژهای در اقتصاد و مدیریت دارد. «فروش»، مهمترین خروجی نهایی شرکت تجاری است و به خصوص، «روند فروش»، نتیجه تعامل بسیاری از عوامل کمی و کیفی، درونی و بیرونی شرکت را نشان میدهد و بالاخره این که، ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکتهای بزرگ با فروش بالا میسر است.»