راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماهنامه عصر تراکنش ۴۱ را بشنوید

نسخه صوتی چهل‌ویکمین شماره از ماهنامه عصرتراکنش منتشر شد. ماهنامه چاپی عصر تراکنش مانند دیگر کانال‌های رسانه‌ای راه پرداخت بستری است برای طرح و بررسی مهم‌ترین روندها و رویدادهای مرتبط با فناوری‌های مالی ایران. توسعه کاربرد نوآورانه فناوری در فناوری‌های مالی تمرکز اصلی این نشریه است و برای اولین‌بار در ایران مجله‌ای در کنار نسخه چاپی به‌صورت تمام صوتی نیز منتشر می‌شود.

این شماره از ماهنامه همچون نسخه‌های پیشین از طریق ، Anchor و Spotify قابل شنیدن است.

شماره چهل‌ویکم ماهنامه عصر تراکنش با تصویری از بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک بر روی جلد است و همان‌طور که از تصویر روی جلد پیداست، موضوع مهم‌ترین گفت‌وگوی این شماره، پست‌بانک است. رضا قربانی، سردبیر عصر تراکنش در یادداشتی کوتاه با عنوانِ «در جست‌وجوی آرامش در جهان ناآرام» بر این موضوع صحه گذاشته که هیچ راه‌حلی جز تفکر مدام برای مدیریت مسائل وجود ندارد. او در نوشته خود از معماری ذهنی می‌گوید که ۹ جزء دارد و وعده داده در شماره‌های بعد این معماری را با جزئیات بیشتری تشریح کند.

در این شماره همچنین صفحاتی را درباره کارت اعتباری می‌شنوید. پدیده‌ای که در اغلب کشورها فراگیر و محبوب است و در کشور ما مهجور و غریب. درحالی‌که بنا به آمارها به‌ازای هر ایرانی، تقریباً دو و نیم کارت بانکی فعال و دارای تراکنش ثبت شده است. در شماره چهل و یکم، تحریریه عصر تراکنش در ادامه سلسله پرونده‌های خود مجدداً بحث نئوبانک را بررسی کرده است. از جمله متن میزگردی را در این شماره می‌شنوید که در آن نسبت رگولاتوری و نئوبانک در ایران آسیب‌شناسی و تحلیل شده است.

اکونومیست و فوربس در شماره‌های اخیر خود به شخصیت و شیوه مدیریت هستینگز پرداخته‌اند و ما نیز در عصر تراکنش در قالب یک پرونده آن‌ها را گردآوری و ترجمه کرده‌ایم. در مطلبی دیگر که آن هم برگردان فارسی مقاله‌ای از مجله‌ای از فوربس است، به رابین‌هود پرداخته‌ایم. در پرونده‌ای با نام هیولا در اتاق کار، به ویژگی‌های خاص این ریسک‌ها و نحوه تشخیص آن‌ها پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که چگونه منابع و ظرفیت‌ها را باید بسیج کرد تا اثرات ریسک‌ها را کاهش داد.

همچنین در بخش راهنمای ماهنامه عصر تراکنش، این‌بار وضعیت فین‌تک‌ها در کشور عمان را بررسی کرده‌ایم. به آخرین شماره‌های مجلات معتبر اقتصادی و فین‌تکی دنیا نیز نیم‌نگاهی کرده‌ایم و برای نمونه نوع سازمان‌دهی و آرایش شرکت اپل در موضوعات نوآورانه بررسی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.