راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کافه بازار چگونه به افزایش نصب اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند؟ / تبلیغ‌دهندگان به این سوال پاسخ می‌دهند

حضور اپلیکیشن‌های فعال در حوزه مالی و بانکی در بستر تبلیغاتی «کافه‌بازار» ما را بر آن داشت تا به دنبال چرایی این موضوع و دلایل انتخاب «کافه‌بازار» توسط این تبلیغ دهندگان با چند اپلیکیشن مالی و بانکی گفت‌وگو کنیم

شیدا ملکی – خبرنگار / اگر قرار است برای مدیریت مالی و بانکی دیگر به شعبه‌های فیزیکی مراجعه نکنیم یا کمترین میزان مراجعه به این شعبه‌ها را داشته باشیم، باید به دنبال راهکار عملیاتی پایان این مراجعه حضوری بود. در دنیای امروز حتی برای برنامه‌ریزی‌های مالی باید کمترین زمان ممکن را صرف کرد. اپلیکیشن‌های مالی و بانکی مناسب‌ترین راهکار برای مدیریت حضور در فضای واقعی است. این اپلیکیشن‌ها را اما کجا باید پیدا کرد؟ کدام اپلیکیشن قابلیت اعتماد و کارایی بیشتری دارد؟

شناخت فضای نوین تبلیغاتی از طرف ارائه‌دهنده یک اپلیکیشن اعتماد کاربر را بهتر جلب کرده و احساس امنیت را برای انتخاب آن اپلیکیشن افزایش می‌دهد. از همین رو است که استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی نزدیک‌ترین راه ممکن برای جذب مخاطب فعال یک اپلیکیشن است. بعید است بتوانیم هر پلتفرمی را صرفاً به دلیل سوار بودن بر فضای اینترنت و رسانه‌های هوشمند برای ارائه تبلیغات مؤثر بدانیم.

برای تشویق کاربر به استفاده از فناوری‌های نوین مالی، بهره‌وری لحظه‌ای بیشتر خواهد بود که چشم‌های مخاطب روی صفحه گوشی به دنبال اپلیکیشنی ویژه است، همان لحظه صفحه گوشی هوشمند خود را لمس می‌کند و به دنیایی که دعوت شده قدم می‌گذارد. کارشناسان بازاریابی و فروش نرم‌افزارهای مالی و بانکی اغلب چنین شیوه‌ای را مؤثرتر می‌دانند. مسیری میان‌بر برای جذب مخاطبی که نه بر اساس آزمون‌وخطا بلکه بر اساس خواست و نیاز واقعی یک اپلیکیشن را انتخاب می‌کند.

کارشناسان «کافه‌بازار» اخیرا در رویدادی آنلاین درباره جزئیات این اپ‌استور و محصولات و شیوه‌های جدید تبلیغاتی در این فضا با مخاطبان خود گفت‌وگو کردند. شیوه‌های قیمت‌گذاری تا اهمیت و چرایی استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی در این رویداد مورد بررسی قرار گرفت.

حضور اپلیکیشن‌های فعال در حوزه مالی و بانکی در بستر تبلیغاتی «کافه‌بازار» ما را بر آن داشت تا به دنبال چرایی این موضوع و دلایل انتخاب «کافه‌بازار» توسط این تبلیغ دهندگان با چند اپلیکیشن مالی و بانکی گفت‌وگو کنیم. در ادامه اظهارنظر برخی از کارشناسان بازاریابی و فروش اپلیکیشن‌های مالی پیرامون دلایل حضورشان در «کافه‌بازار» را می‌خوانید.


کیفیت بالای کاربران جذب شده از «کافه بازار»


زکیه دباغ، کارشناس پرفورمنس مارکتینگ «همراه‌کارت» پیرامون اهمیت تبلیغات در فضای اپ‌استور در مقایسه با شیوه‌های تبلیغاتی دیگر به راه پرداخت گفت: «زمانی که کاربر در مسیر جست‌وجو با محصولی مواجه می‌شود، ازآنجایی‌که باتوجه‌به نیاز خود محصول را پیدا کرده ارتباط مؤثرتری با محصول برقرار می‌کند و در نتیجه احتمال اینکه تصمیم به حذف اپلیکیشن بگیرد کاهش پیدا خواهد کرد. از همین رو است که تبلیغات در فضای اپ‌استور نتیجه‌ای بسیار مطلوب‌تر نسبت به فضاهای تبلیغاتی دیگر دارد.»

دباغ همچنین در ادامه گفت: «کاربری که از مسیر تبلیغات در کافه بازار اقدام به نصب اپلیکیشن می‌کند کاربری وفادارتر است. همچنین احتمال اینکه نصب محصول از طرف این کاربر تبدیل به تراکنش شود بسیار بیشتر است. همچنین این امکان کمتر وجود دارد که کاربران جذب شده از این فضا اپلیکیشن را بعد از نصب حذف کنند. در نهایت هم ‌زمان بیشتری اپلیکیشن را در گوشی موبایل خود حفظ می‌کنند.»

او استفاده از تبلیغات «کافه‌بازار» را برای مدیریت مارکتینگ شرکت‌های مالی اثربخش عنوان کرد و افزود: «قیمت‌گذاری در پنل کافه بازار بر اساس رقابت بین اپلیکیشن‌ها انتخاب می‌شود. در همین راستا برخی اپلیکیشن‌ها برای نصب بیشتر از طرف کاربران (bid)را بالا می‌برند، همین روند اپلیکیشن‌های دیگر را هم تشویق به بالابردن (bid) برای جذب کاربران بیشتر می‌کند. نتیجه این روند بالارفتن هزینه در این شاخه نسبت به شاخه‌های دیگر مالی می‌شود. هرچند در نهایت این موضوع باتوجه‌به کیفیت بالای کاربرانی که از طریق کافه بازار اپلیکیشن را نصب می‌کنند، قابل‌قبول است و قیمت را دور از ذهن نکرده است.»

زکیه دباغ، کارشناس پرفورمنس مارکتینگ همراه‌کارت

مواجه شدن مستمر کاربر با تبلیغ در «کافه‌بازار»


کارشناس پرفورمنس مارکتینگ «همراه‌کارت» پیشی گرفتن از رقبای هم‌صنف که در کافه بازار هم تبلیغ می‌کنند را حاصل صرف هزینه بیشتر دانست و در این باره گفت: «البته علاوه بر هزینه بیشتر امتیاز ویژه‌ای که می‌توان در فضای «کافه بازار» به دست آورد مشاهده مکرر تبلیغ محصول در این فضا است. نتیجه چنین شیوه‌های تبلیغاتی در نهایت این است که با درج نام برند در ذهن مخاطب، کاربر زمانی که تصمیم به نصب برنامه‌های مالی داشته باشد قطعاً برنامه‌ای که بیشتر مشاهد کرده را انتخاب خواهد کرد.»

کارشناس پرفورمنس مارکتینگ «همراه‌کارت» درباره تمایز تبلیغات در «کافه بازار» نسبت به سایر فضاهای تبلیغاتی مشابه و تبلیغات مرسوم گفت: «کاربر بعد از مشاهده تبلیغات در «کافه‌بازار» در یک‌قدمی نصب اپلیکیشن قرار دارد. این موضوع بر اساس آمار و مشاهدات ثابت شده که نرخ نصب بازدید تبلیغات در کافه بازار بسیار بالاتر است.»

به گفته او تماشای ویدئوها در فضای «کافه‌بازار» از طرف کاربران آن کاملاً آگاهانه و بر اساس خواست و انتخاب کاربر شکل می‌گیرد. همین موضوع در تأثیرگذاری تبلیغات ویدئویی هم نقش خواهد داشت. دلیل حضور کاربر در فضای «کافه‌بازار» در نهایت نصب برنامه است. در نتیجه تماشای ویدئوی تبلیغات در این فضا هم موجب کمک به انتخاب و نصب برنامه موردنظر خواهد شد.

دباغ همچنین معتقد است سرویس جدید کافه بازار تحت عنوان «گشت‌وگذار» یک خلأ که از گذشته وجود داشت را پرکرده است. در چنین فضایی این امکان وجود دارد که اگر کاربر حتی به دنبال یک واژه کلیدی تعیین شده هم جست‌وجوی خود را پیش نبرد هم با برنامه‌های موردنیاز خود مواجه شده و تصمیم به نصب آنها بگیرد.


قابلیت کنترل کمپین تبلیغاتی در اپ‌استور


ساناز نیک‌نیا، مسئول دیجیتال مارکتینگ سیگنال با اشاره به تفاوت تبلیغات در کافه بازار به‌عنوان اپ‌استور و تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی به تشریح این تفاوت‌ها پرداخت و به «راه پرداخت» گفت: «در وهله اول همان‌طور که تمام بازاریابان دیجیتال یا مدیران تبلیغات می‌دانند، رصد آنی و آنالیز تبلیغات دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی است که تبلیغات در بستر کافه بازار هم از این امر مستثنا نیست.»

نیک نیا در ادامه افزود: «این بسترها از لحاظ ماهیتی کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت را می‌توان در نوع نگاه کاربران و مخاطبان به تبلیغات هم متوجه شد. علاوه‌برآن از دیگر تفاوت‌های این دو روش بازاریابی می‌توان به قابلیت کنترل و همچنین بهبود و اصلاح لحظه‌ای کمپین حتی بعد از اجرای آن هم اشاره کرد.»

به گفته او کاربری که از مسیر تبلیغات در «کافه‌بازار» برنامه «سیگنال» را نصب می‌کند ماهیت متفاوتی نسبت به کاربرانی دارد که از مسیرهای دیگر این برنامه را نصب می‌کنند. ماهیت کاربرانی که در فضای کافه بازار قرار دارند نشان‌دهنده به‌روز بودن آنها و همچنین مستعدتر بودن در زمینه استفاده از تکنولوژی است. به‌طورقطع کاربری که در فضای اپ استور حضور دارد کاربری فعال خواهد بود. از همین رو این امر خود باعث می‌شود، اثربخشی تبلیغات در کافه بازار به‌مراتب بیشتر از تبلیغات به روش سنتی باشد.

نیک نیا در ادامه تأکید کرد: «طبق آماری که توسط اسناد (Attribution) به دست می‌آوریم نشان می‌دهد کاربرانی که از طریق کافه بازار برنامه ما را نصب کرده‌اند فعالیت بیشتری دارند و تعداد تراکنش آنها بیشتر است.»

ساناز نیک‌نیا، مسئول دیجیتال مارکتینگ سیگنال

مدیریت کمپین تبلیغاتی را در دست خود بگیرید


مسئول دیجیتال مارکتینگ سیگنال در مورداستفاده از تبلیغات در «کافه‌بازار» برای مدیریت مارکتینگ شرکت‌های مالی و بانک‌ها باتوجه‌به میزان اثربخشی این شیوه تبلیغاتی گفت: «گستردگی دنیای تبلیغات باتوجه‌به روش‌های متفاوت آن و همچنین مسیر و نتیجه متفاوت، این امکان را در اختیارمان قرار داده که بهترین گزینه متناسب با شیوه کار خود را برگزینیم. روزآمدی و پیشروی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین هم تبلیغات در چنین فضایی را اثربخش‌تر کرده است.»

او در ادامه افزود: «اما صرفاً درمورد تبلیغات در کافه بازار توصیه‌ای که من به سایر کسب‌وکارها دارم این است که ابتدا همکاری مدیریت و آنالیز کمپین‌هایی که آغاز می‌کنید را خودتان برعهده داشته باشید تا با جزئیات و خصوصیات این نوع تبلیغات آشنایی پیدا کنید. در مراحل بعدی برای صرفه‌جویی در زمان و سایر موارد مدیریت کمپین‌ها را به مدیران کمپین کافه بازار بسپارید. روزانه با مدیران در تعامل باشید تا در نهایت نتیجه مطلوب حاصل شود.»

نیک‌نیا با اشاره به روش‌های پیشی گرفتن از رقبا در کافه بازار گفت: «به نظر من یکی از مزیت‌هایی که تبلیغات در کافه بازار می‌تواند داشته باشد، و امکان دارد رقبا به آن توجه نکرده باشند بحث ایجاد حس اعتماد در مخاطب است. همان‌طور که می‌دانید یکی از اهداف تبلیغات در کنار برندینگ و یا جذب کاربر، ایجاد حس اعتماد در مخاطب نسبت به برند یا خدماتی است که ارائه می‌شود.»


جایگاهی بالاتر از رقبا با شیوه‌های تبلیغاتی «کافه بازار»


او با ابراز رضایت از فضای تبلیغاتی «کافه‌بازار» گفت: «خوشبختانه نتایج نشان می‌دهد، کاربری که برند یا اپلیکیشنی را بارها در مکان‌های مختلف «کافه بازار» از جمله بنر صفحه اصلی، جست‌وجو کلمات کلیدی مرتبط و تماشای ویدئو در بین سایر ویدئوهای موجود در کافه بازار می‌بیند به آن برند و اپلیکیشن حس اعتماد بیشتری دارد تا سایر برنامه‌ها.»

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ همچنین در ادامه افزود: «یکی از ویژگی‌هایی که تبلیغات در کافه بازار در رقابت با رقبا می‌تواند داشته باشد، اجرای کمپین‌های «سرچ ادز» با هدف به‌دست‌آوردن جایگاه اول با استفاده از کلمه کلیدی رقبا است. کافه بازار این اجازه را به شما می‌دهد با تعداد محدودی از کلمات بتوانید جایگاهی بالاتر از جایگاه رقبای خود در نتایج بیایید. حتی با نام برند رقیبتان.»

نیک‌نیا با اشاره به اهمیت تبلیغات ویدئویی در کافه بازار گفت: «بنا به گفته مسئولین کافه بازار، در دوران کرونا تماشای ویدئو در این بستر رشد ۵۰ درصدی داشته است. از سویی دیگر این عدد روزبه‌روز بیشتر خواهد شد، باتوجه‌به این ادعا می‌توان گفت راه‌اندازی کمپین ویدئویی آزمایشی برای بررسی عملکرد کمپین راه‌حل خوبی است و نتایج نشان خواهند داد تا چه حد این ادعا در مورد تبلیغات ویدئویی در «کافه‌بازار» می‌تواند درست باشد.»


هوشمندی تبلیغات با استفاده از «تبلیغات در گشت‌وگذار»


به گفته او سرویس جدید «تبلیغات در گشت‌وگذار» روش هوشمندانه و جذابی است. در این شیوه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند حداکثر هزینه موردنظر برای هر نصب و سقف بودجه روزانه خود برای دریافت نصب را به بازار اعلام کنند. در مرحله بعد بازار اپلیکیشن‌های مشابه را بر اساس این اطلاعات انتخاب می‌کند و به کاربران نمایش می‌دهد.

مسئول دیجیتال مارکتینگ سیگنال تأکید کرد: «من به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر که همیشه ظرفیت‌های تبلیغ در بسترهای متفاوت را بررسی می‌کردم قابلیت پیشنهاداتی که در (google play) وجود داشت همیشه برایم جلب‌توجه می‌کرد. خیلی خوشحالم که کافه بازار هم این سرویس را به ویژگی‌های محصول خود اضافه کرده و امیدوارم ما هم بتوانیم نتایج خوبی از این سرویس تبلیغاتی در کافه بازار به دست آوریم.»


اثرگذاری بیشتر تبلیغات هدفمند


امیر نوریان، مدیر پرفورمنس مارکتینگ «دیجی‌پی» درباره اثرگذاری تبلیغات در فضای اپ‌استور به راه پرداخت گفت: «به‌عنوان مدیر پرفورمنس احساس می‌کنم تبلیغات هدفمند که در نهایت موجب نصب نهایی توسط مشتری شود اثرگذاری بیشتری دارد. این تبلیغات نسبت به تبلیغاتی که به شکل شهری در بیلبوردها و در تبلیغات تلویزیونی پخش می‌شود مؤثرتر و البته با اثرگذاری مستمر خواهد بود.»

نوریان درباره ویژگی کاربرانی که از طریق «کافه‌بازار» اپلیکیشن «دیجی‌پی» را نصب می‌کنند معتقد است: «این کاربران به دنبال یکسری ویژگی‌های خاص هستند که در نرم‌افزارهای مالی دیگر پیدا نمی‌کنند. درواقع این ویژگی‌های «دیجی‌پی» است که موجب انتخاب این نرم‌افزار در فضایی مثل کافه بازار می‌شود.»

او درباره تأثیرگذاری تبلیغات در فضای کافه‌بازار و نقش‌آفرینی این شیوه در روند پیشی گرفتن از دیگر رقبا معتقد است: ««کافه‌بازار» تنها اپ‌استور ایرانی است و به‌طورقطع تبلیغ در یک فضای منحصربه‌فرد اثرگذاری ویژه‌ای را هم رقم می‌زند. البته این نکته خود زنگ خطری جدی برای «کافه بازار» است. به‌هرحال این امکان وجود دارد که اپ‌استورهای دیگر قراردادی خاص با شرکت‌های بزرگ تنظیم کنند و شرایط تغییر کند. از همین رو «کافه‌بازار» باید خلاقیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را موردتوجه قرار داده و توسعه دهد.»

امیر نوریان، مدیر پرفورمنس مارکتینگ «دیجی‌پی»

نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتر در «کافه‌بازار»


به گفته نوریان کافه‌بازار ویژگی‌هایی همسو با دیگر اپ‌استورها دارد. نوآوری ویژه‌ای در این فضا به چشم نمی‌خورد و می‌توان امکانات ارائه شده در کافه بازار به شکل مشابه در فضاهای دیگر هم جست‌وجو کرد. البته ارائه محصول جدید «تبلیغات در گشت‌وگذار» هم از طرف «کافه بازار» انجام شده اما این محصول هم به‌مانند محصول تبلیغات در بنر است و تفاوت خیلی ملموسی، قابل‌مشاهده نیست.

مدیر پرفورمنس مارکتینگ «دیجی‌پی» با اشاره به استفاده از محصول تبلیغات ویدئویی در فضای «کافه بازار» توسط «دیجی‌پی» گفت: «بحث ویدئو برای مجموعه ما خیلی مطلوب نبود و نتیجه مطلوب نهایی را حاصل نکرد. البته این اظهارنظر من به‌عنوان مسئول پرفورمنس است و نه مسئول حوزه برندسازی در مجموعه دیجی‌پی.»


مطالعه روزانه بازار هم‌زمان با تبلیغات در کافه‌بازار


سلمان شهولی، مدیر مارکتینگ شرکت پرداخت الکترونیک سداد دلیل تفاوت تبلیغات در «کافه بازار» به‌عنوان یک اپ‌استور با فضاهای تبلیغات شهری و تلویزیونی را نوع متفاوت ارائه تبلیغ به مخاطب اعلام کرد و به راه پرداخت در شرح این موضوع گفت: «در تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی هدف ایجاد آگاهی است و محصولات و خدمات عمومی بیشتر موردنظرند. به همین دلیل زمانی که تبلیغ دهنده به دنبال جامعه هدف مشخص است از این روش کمتر استفاده خواهد کرد. در تبلیغات ATL ممکن است برخی از گروه‌ها حتی مخاطب تبلیغ محصول موردنظر نباشند و در نهایت پول و هزینه بیشتری در این شیوه از تبلیغات هزینه خواهد شد.»

شهولی در ادامه افزود: «این موضوع در حالی است که با برنامه‌ریزی بر روی یک مجموعه کلیدواژه جامعه هدف کاملاً برنامه‌ریزی شده انتخاب می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که مخاطب با جست‌وجو کلیدواژه‌ها به تبلیغ موردنظر متصل می‌شود. نتیجه این شیوه، کاهش هزینه تبلیغات و از سویی دیگر کاهش تولید محتوای اضافی و نامربوط خواهد بود.»


موفقیت بیشتر تبلیغات در اپ‌استور


او در ادامه با تأکید بر اینکه جذب مشتری بر اساس شیوه تبلیغ در اپ‌استور موفق‌تر است، گفت: «مشتری از مسیر تبلیغات ATL هم در نهایت جذب خواهد شد. اما تفاوت این دو شیوه جذب باتوجه‌به نوع نگاه مشتری به محصول است. به‌عنوان نمونه در محصولات بازی محور 90 درصد کاربران به طور مستقیم به سراغ نرم‌افزار می‌روند. درصورتی‌که در نرم‌افزارهای خدماتی این شاخص حدود 70 درصد بوده و ظرفیت تبلیغات بیشتر است. از سوی دیگر اینکه مشتری خود به دنبال یافتن محصول جست‌وجو کند موجب وفاداری و پایبندی به محصول خواهد شد. این در حالی است که در تبلیغات تلویزیونی و شهری کاربر بعد از اپلیکیشن ارتباط لازم را برقرار نکند و منجر به حذف از طرف او شود.»

مدیرمارکتینگ ایوا با اشاره به انتخاب‌گر بودن مشتریان از مسیر نصب در «کافه‌بازار» گفت: «کاربر در این موقعیت به دنبال شکل‌گیری یک نیاز در محیط «کافه بازار» حاضر شده و جست‌وجو می‌کند. از همین رو احتمال پاسخگویی به نیاز در چنین شرایطی بسیار بیشتر خواهد بود.»

در ادامه او افزود: «کاربر ازآنجایی‌که جست‌وجوی کاملاً مشخص انجام می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی بر روی کلیدواژه درست، محصول کاملاً هدف‌گذاری شده به دست مصرف‌کننده اصلی خواهد رسید. نتیجه نهایی این شیوه، جذب مشتری فعال و تعامل دوسویه است. نکته جالب اینکه نرخ جذب مشتری فعال از مسیر «کافه‌بازار» خیلی بالاتر از مسیرهای تبلیغاتی دیگر است.»

سلمان شهولی، مدیر مارکتینگ شرکت پرداخت الکترونیک سداد

تبلیغات کارآمد کافه بازار برای شرکت‌های مالی و بانکی


شهولی جذب مشتری از مسیر تبلیغات در «کافه‌بازار» برای شرکت‌های مالی و بانک‌ها را بسیار کارامد عنوان کرد و گفت: «اثربخشی، هزینه کم نسبت به مسیرهای تبلیغاتی دیگر و همچنین وجود نیاز در مخاطب پیش از نصب برنامه موجب جذب کاربر مناسب خواهد شد. همچنین این نوع تبلیغ یک‌سویه نیست و بخشی از تحقیقات بازار را نیز پوشش می‌دهد.»

همچنین او افزود: «سلیقه، نیاز و خواسته‌های مردم در این شیوه به دلیل دو سویه بودن تبلیغ قابل‌مشاهده است و این موضوع کارآمدی قابل‌توجهی دارد. ما با فرایندی مداوم و پایان‌ناپذیر در تبلیغ و پژوهش میدانی روبرو خواهیم شد. این در حالی است که نتیجه روش‌های پژوهشی هم در نهایت بر اساس زمان است اما تبلیغات در «کافه‌بازار» نتیجه‌ای از ذائقه جامعه هدف به شکل روزانه در اختیار تبلیغ دهنده قرار می‌دهد.»

او درباره تمایز اساسی تبلیغات در «کافه‌بازار» نسبت به اپ‌استورهای دیگر گفت: «ازآنجایی‌که «کافه‌بازار» تقریباً تنها ارائه‌دهنده ایرانی چنین امکاناتی است؛ تمایز اساسی را می‌توان در جست‌وجو با برنامه‌های مشابه خارجی جست‌وجو کرد. وجود تحریم‌ها و فیلتر همکاری با نمونه‌های مشابه خارجی را نه‌تنها به دلیل دریافت امکانات دشوار کرده بلکه در ارتباط با برنامه‌های خارجی امکان پرداخت و ثبت قرارداد نیز بسیار دشوار و پیچیده است.»

تبلیغات ویدئویی باتوجه‌به تغییر ذائقه مردم از تلویزیون به سمت فضاهای آنلاین و اینترنتی نکته مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد. شهولی در پی اعلام این نظر خود به تأثیرگذاری همه‌گیری کرونا در این تغییر ذائقه اشاره کرد و گفت: «تعداد مخاطبانی که برنامه‌های تلویزیونی را در ساعت تعیین شده تماشا کنند کاهش پیدا کرده است. مخاطب حتی ترجیح می‌دهد برنامه‌های صداوسیما را هم به شکل فعال از مسیر برنامه‌های هوشمند و اینترنتی پیگیری کند.»


کاربر برای گشت‌وگذار به «کافه‌بازار» نمی‌رود


او در ادامه گفت: «ازآنجایی‌که تمایل به این فضا بیشتر شده و اگر محتوای رایگان و با کیفیت در اختیار مخاطبان در این فضا قرار داده شود بستری بسیار جذاب برای ارائه تبلیغات ویدئویی خواهد بود. رایگان بودن محتوای ویدئویی خود از دلایلی است که چند ثانیه تبلیغ برای مخاطب خیلی آزاردهنده نخواهد بود. البته این شیوه تبلیغاتی نسبت به جست‌وجو واژه اثرگذاری کمتری دارد هرچند برای روند برندسازی باتوجه‌به هزینه و شیوه‌های تبلیغی در فضاهای ویدئویی دیگر بسیار به‌صرفه است.»

شهولی درباره محصول جدید «کافه‌بازار» با عنوان «گشت‌وگذار» گفت: «فضای کافه بازار به شکلی نیست که نسبت به سایر فضاهای مجازی مخاطبان برای گشت‌وگذار زمان زیادی صرف کنند و بحث جست‌وجوی کلمات زمان بیشتری از مخاطبان گرفته است. هرچند این امکان وجود دارد که در دوران کرونا این گشت و گذارها بیشتر شده باشد اما در نهایت بستر اصلی بیشتر بر اساس جست‌وجو کلید واژه است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.