راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قشر جوان مشتاقانه پذیرای طرح‌های نوین کارآمد است

در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز تکنولوژی‌های نوین راهی برای راحت‌تر شدن زندگی، پیش پای ما می‌گذارند. پول به عنوان ارزشمندترین کاغذ جهان نیز به عرصه‌ای برای تاخت و تاز این تکنولوژی‌ها تبدیل شده است. در همین راستا بانک تجارت و شرکت سیمرغ با همکاری دانشگاه تهران در هشت خرداد که جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران نیز بود از «سیمرغ کارت دانشجویی» با حضور آقای فلاح، مدیرعامل بانک تجارت، رونمایی کردند. وی معتقد است که اصلی‌ترین هدف از اجرای این طرح تبدیل کارت دانشجویی به کارت پول خرد است.

simorgh-tejarat-way2pay-92-03-08-08

قشر جوان، پذیرای طرح‌های نوین

در میان غرفه‌های جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران، غرفه بانک تجارت به علت ازدحام و استقبال گسترده دانشجویان به راحتی قابل تشخیص بود. در این غرفه طرح سیمرغ کارت دانشجویی اجرا و دانشجویان می‌توانستند با صرف زمان اندکی کارت دانشجویی خود را شارژ کنند. کارت‌های دانشجویی دانشجویان به میزان ده هزار تومان شارژ می‌شد و آن‌ها می‌توانستند از وندینگ ماشین‌های داخل سالن با کارت‌ دانشجویی خود خرید کنند. البته این قابلیت فقط برای دانشجویان ورودی 91 و بعد از آن امکان داشت که کارت‌هایشان جدیدتر بود و این قابلیت را داشت. در همین زمینه، جعفر پشامی، مدیرعامل سیمرغ تجارت، به خبرنگار راه پرداخت گفت که این دانشجویان می‌توانند برای استفاده از این خدمت با هماهنگی امور دانشجویی و شرکت سیمرغ تجارت اقدام به تعویض کارت‌‌های خود کنند. به این علت که رونمایی از این طرح همزمان با جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران بود دانشجویانی غیر ایرانی نیز از این طرح استقبال بسیاری کردند و این طرح با استقبال آنان تبدیل به یک طرح چند ملیتی شد که این دانشجویان می‌توانند سفیران بانکداری شایسته ایرانی به خارج از مرزها باشند. دانشجویان هر روز از تعداد انبوهی کارت مثل کارت دانشجویی، تغذیه، کتابخانه، خوابگاه و پول استفاده می‌کنند که با استفاده از سیمرغ کارت دانشجویی نیاز به استفاده از این کارت‌ها رفع می‌شود و همه این کارت‌ها در کارت دانشجویی جمع می‌شود. بنابراین از دلایل استقبال گسترده دانشجویان از سیمرغ کارت دانشجویی به فناوری نوین کارت و پاسخ به نیاز روزافزون سرعت و دقت قلمداد کرد. اساسی‌ترین کار این کارت این است که نیاز به پول خرد را برطرف می‌کند و می‌توان قابلیت کارت‌های مختلف را بر روی آن پیاده کرد. (گزارش تصویری)

 simorgh-tejarat-way2pay-92-03-08-05

دانشجویان در مورد سیمرغ کارت دانشجویی چه گفتند؟

در میان همهمه دانشجویان برای گرفتن کارت، دانشجویانی بودند که کارت را از نظر فنی و قابلیت‌هایش بررسی می‌کردند و در این زمینه نظرات گوناگونی داشتند که می توان به وصل کردن سیستم کتابخانه دانشگاه برای امانت و پرداخت جریمه به کارت سیمرغ دانشجویی، امکان استفاده از کارت در خارج از محیط دانشگاه مثل کتاب‌فروشی، سینما و تئاتر، امکان استفاده از کارت به جای کارت مترو و اتوبوس، امکان خریدهای اینترنتی به‌ وسیله کارت دانشجویی سیمرغ، امکان شارژ کارت به وسیله دستگاه خودپرداز بود. انتقادات بیشتر شامل امکان گم شدن کارت بود که در صورت گم شدن آن به علت نداشتن رمز، قابلیت استفاده از آن وجود دارد. البته این را هم باید در نظر داشت که ارزش این کارت برابر است با یک کیف پول شخصی فیزیکی؛ پس نگهداری و مراقبت از آن به همان اندازه مهم است و باید در نگهداری از آن دقت شود. یکی از دانشجویان ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح ادامه داشته باشد و مثل سیمرغ افسانه‌ای نشود.

 simorgh-tejarat-way2pay-92-03-08

سیمرغ کارت دانشجویی چیست؟

سیمرغ کارت دانشجویی کارتی است در قالب کارت دانشجویی که امکان بهره‌مندی دانشجویان از سرویس‌های پرداخت‌های الکترونیک به ویژه پرداخت‌های خرد دانشگاهی را فراهم می‌نماید.  از مزایای سیمرغ کارت دانشجویی می‌توان به مواردی مثل استفاده به عنوان کارت شناسایی برای سهولت تردد در دانشگاه و خوابگاه، سهولت در پرداخت هزینه‌های مربوط به تغذیه (کاربری در بوفه، رستوران و سلف دانشگاه)، واریز شهریه دانشگاه، حذف گردش وجوه نقد در مسیر تعاملات مالی دانشجویان با دانشگاه، استفاده در کتابخانه برای امانت گرفتن کتاب یا خرید آن، امکان پرداخت برخی از هزینه‌های دانشجو به وسیله کارت با استفاده از بن‌های دانشجویی، دسترسی به موجودی کارت (بن‌های دانشجویی، مانده حساب و 10 گردش آخر حساب) و خرید شارژ تلفن همراه اشاره کرد. چنانچه اطلاعات بیشتری در مورد کیف پول الکترونیک تجارت و سیمرغ کارت دانشجویی می‌خواهید می‌توانید نوشته «کیف پول الکترونیک یا همان سیمرغ تجارت چیست؟» را در راه پرداخت مشاهده کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.