راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای فرهنگسازی، اهرم‌های تشویقی، بهتر از اهرم‌های اجباری هستند

معاون خدمات مشترکان شرکت نیروی برق گلستان به فارس گفت: آمار استان گلستان در پرداخت غیرحضوری قبوض برق نسبت به سایر استان‎های کشور بسیار پایین است. در سال گذشته آمار پرداخت‎های غیرحضوری مشترکان ما 45 درصد بوده است و این در حالی است که در استان‌های دیگر این آمار بالای 90 درصد بوده است.

ایوب پسرک‌لی خاطرنشان کرد: در سال 1390، 36 درصد مشترکان قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کردند که در سال 1391 این آمار به 45 درصد رو به افزایش بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در تلاش هستیم در سال 1392 با تمهیدات در نظر گرفته شده و راه‎اندازی سامانه 1521 که تمامی مشترکان می‎توانند از این سامانه پرداخت‎های غیرحضوری خود را انحام دهند این آمار را به 70 درصد افزایش دهیم.

اهرم تشویقی بهتر از اهرم فشار است

یکی از این تمهیدات اهدای جوایز به قید غذعه به مشترمانی است که قبض برق خود را غیر حضوری پرداخت می‌کنند. برگزاری چنین مراسم‎هایی برای اهدای جوایز بسیار تاثیرگذار و تشویق‌کننده مردم برای سوق پیدا کردن به سمت پرداخت‎های غیرحضوری است. همیشه اهرم‎های تشویقی و بازدارنده بسیار تاثیرگذارتر از اهرم فشار و برخورد است و تشویق در مقابل پرداخت غیرحضوری می‎تواند در بسیاری از مسائل اجتماعی مفید باشد. می‌توانید راهنمای کامل پرداخت غیر حضوری قبوض مختلف را در صفحه «پرداخت قبوض» راه پرداخت مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.