راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان تعویض کارت‌های بانک تجارت چه بود؟

روز گذشته – سوم خردادماه 1395 – بانک تجارت با انتشار خبری روی وبسایت خود اعلام کرد که کارت‌های بانک تجارت تعویض می‌شوند و مشتریان این بانک باید در اسرع وقت برای تعویض و دریافت کارت جدید خود به نزدیک‌ترین شعبه بانک تجارت مراجعه کنند. این خبر عکس‌العمل شدیدی را از سوی کاربران داشت و متنی با عنوان «خرج ۱۰۰ میلیارد تومانی بانک تجارت از جیب مردم!» بر سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و باعث شد بانک تجارت یک روز بعد از انتشار خبر اول خبر دیگری برای شفاف‌سازی منتشر کند.

.

خبر اول بانک تجارت:

کارت‌های بانک تجارت تعویض می‌شوند

کارت‌های بانک تجارت در راستای بهینه‌سازی خدمات کارت این بانک، تعویض می‌شوند. مشتریان این بانک باید در اسرع وقت برای تعویض و دریافت کارت جدید خود به نزدیک‌ترین شعبه بانک تجارت مراجعه کنند.

این بانک به‌منظور ارتقای سطح خدمات کارت، کارت‌های مشتریان خود را تعویض می‌کند و بر همین اساس پیش‌شماره کارت‌های بانک تجارت از 627353 به 585983 تغییر می‌یابد. لازم به ذکر است تا پایان تیرماه سال جاری کلیه کارت‌های این بانک تعویض خواهند شد، لذا هم‌وطنان می‌توانند از هم‌اکنون به شعب بانک تجارت مراجعه کرده و نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.

Tejar-index-way2pay-95-03-04

مشتریان و هم‌وطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز ارتباط مشتریان این بانک به شماره 1554 و یا 02188852200 تماس حاصل کنند. (+)

.

متن واکنشی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی

خرج ۱۰۰ میلیارد تومانی بانک تجارت از جیب مردم!

بانک تجارت در حالی برای طرح تعویض اجباری کارت‌های بانکی هزینه 2300 تومانی دریافت می‌کند که تاریخ اعتبار بسیاری از کارت‌های بانکی چند سال دیگر است.

طبق اعلام بانک مرکزی، بانک تجارت دارای 41 میلیون و 306 هزار کارت‌بانکی است که صاحبان آن‌ها باید 2300 تومان بابت تعویض هر کارت پرداخت کنند که رقمی بالغ‌بر 95 میلیارد تومان می‌شود که این بانک برای اجرای این طرح، از جیب مردم هزینه می‌کند!

مشتریان این بانک اگر تا آخر تیرماه برای تعویض کارت‌بانکی خود به شعب بانک تجارت مراجعه نکنند، باطل خواهد شد.

.

و اما واکنش بانک تجارت به قدرت شبکه‌های اجتماعی

توضیح بانک تجارت در مورد تعویض کارت‌های این بانک

روابط عمومی بانک تجارت در مورد اخبار منتشره در برخی از شبکه‌های مجازی در مورد تعویض کارت‌های این بانک توضیح داد.

در این توضیح آمده است: تعداد کارت‌های این بانک که مشمول طرح تعویض می‌باشند، حدود 7 میلیون فقره بوده و تعویض این کارت‌ها نیز دقیقاً در راستای دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص یکسان‌سازی خدمات کارت‌های بانکی شبکه شتاب صورت می‌گیرد.

هزینه‌ای که بابت تعویض این کارت‌ها از مشتریان دریافت می‌شود تنها معادل قیمت تمام‌شده کارت بوده و هیچ‌گونه درآمدی برای بانک به همراه نخواهد داشت. لازم به ذکر است هزینه تعویض کارت برای اکثر مشتریان دارای تجارت کارت نصف مبلغ مصوب بانک مرکزی معادل 11500 ریال خواهد بود.

گفتنی است بانک تجارت روز گذشته اعلام کرده بود که این بانک به‌منظور ارتقای سطح خدمات کارت، کارت‌های مشتریان خود را تعویض می‌کند و بر همین اساس پیش‌شماره کارت‌های بانک تجارت از 627353 به 585983 تغییر می‌یابد و تا پایان تیرماه سال جاری کلیه کارت‌های این بانک تعویض خواهند شد. (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.