راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیلترینگ چگونه بر بانکداری و پرداخت الکترونیک تاثیر منفی می‌گذارد؟

با افزایش فیلترینگ، استفاده از شیوه‌های مختلف برای عبور از فیلترینگ نیز افزایش می‌یابد. در این میان، مخابرات هم گاهی اوقات با بستن همه پورت‌های VPN همراه با برخی پورت‌های دیگر مانند SSL، به ایجاد فیلترینگ برای این دسته از كاربران اقدام می‌كند.

بنابراین، با توجه به بسته شدن پورت‌های VPN در بعضی روزها، اكانت‌های HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) و SOCKS از محبوبیت قابل‌توجهی در بین كاربران برخوردار شده‌اند. این دو اكانت، نوعی سرویس Secure Tunnel هستند كه تقریبا كار VPN را انجام می‌دهند، البته با ضریب امنیتی بالا و سرعت بهتر.

در صورت بستن پورت SSL، سایت‌هایی كه با این پروتكل امن، رمزگذاری داده‌ها را انجام می‌دهند، از جمله بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، خدمات الكترونیك آنها قابل دسترس نخواهد بود یا با قطعی‌های موقت مواجه خواهند شد. معمولا از HTTPS برای تراكنش‌های پرداخت آنلاین و همچنین تراكنش‌های حساس سامانه‌های اطلاعات سازمانی استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از HTTPS

از مهم‌ترین مزایای اكانت‌های HTTPS و SOCKS علاوه بر تغییر هویت كاربران به آن كشوری كه می‌خواهند (Ip Dynamic)، می‌توان به امنیت بالا كه معمولا با نصب فایروال‌های سخت‌افزاری در سمت سرور و رمزگذاری داده‌ها تأمین می‌شود اشاره کرد. از دیگر مزایای آن می‌توان سازگاری كامل با انواع سیستم عامل‌ها بدون محدودیت در سرعت، زمان و پهنای باند، كیفیت و پایداری بالا، پشتیبانی از تمام سرویس‌های اینترنتی، امكان تبادلات مالی با تمام وب‌سایت‌های تجارت الكترونیک، سازگار با وب سایت‌های ارتباط جمعی، جلوگیری از شنود و پیگیری اطلاعات محرمانه كاربران، دور زدن تحریم‌هایی كه برای كاربران ایرانی در اینترنت اعمال شده، امكان به‌روزرسانی ویندوز و آنتی‌ ویروس‌ها، دسترسی به وب‌سایت‌های اینترنتی فیلتر شده و قابلیت اجرا روی تلفن همراه را علاوه بر ایمنی ارتباطات و معاملات تجاری آنلاین آن، برشمرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.