راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کرمانشاه: رویکرد سیاست‌گذار یک‌طرفه رویکرد ضعیفی است

دکتر علی کرمانشاه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مهمان ویژه اختتامیه سمینار تخصصی شناسایی و پیشگیری تقلب بود. او علاوه بر شرکت در بخش پایانی صحبت‌های دیوید کول، سخنرانی کوتاهی نیز در این رویداد انجام داد.

ico-Frau-b-Index-way2pay-95-02-23 ico-Frau-d-Index-way2pay-95-02-23

دکتر کرمانشاه ضمن تشکر از دیوید کول و تأکید بر جایگاه ایکوبیگ به‌عنوان نهادی که فضای علمی و آموزشی را در صنعت بانکداری کشور دنبال می‌کند، گفت: «نکته‌ای که دیوید کول بسیار روی آن تأکید داشت نقش بانک مرکزی قوی در سیاست‌گذاری‌ها و رگولاتوری در نظام‌های بانکداری نوین و صنعت پرداخت است. فکر می‌کنم با توجه به اینکه در آستانه اتصال نظام‌های پرداخت کشور به نظام‌های بین‌الملل هستیم، این مقوله، مقوله بسیار پیچیده‌ای است و ما با کسب‌وکاری سروکار داریم که ابعاد مختلف و بازیگران متعددی با دغدغه‌های فنی، کسب‌وکاری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و شاید هم حقوقی دارد و این موضوع در عرصه بین‌الملل بسیار پیچیده است. به‌خصوص با شرایطی که ما در دوران تحریم و پسابرجام به لحاظ انطباق داریم و می‌دانید که انطباق چه اهمیتی دارد.

رویکرد سیاست‌گذار یک‌طرفه
کرمانشاه: رویکرد سیاست‌گذار یک‌طرفه رویکرد ضعیفی است

بنابراین به نظر می‌رسد که یک بانک مرکزی قوی اگر بخواهد قوی عمل کند، همین مکانیسم‌ها و فضاها است که می‌تواند به آن قوت دهد. به لحاظ نظری و تعامل اطلاعات و تجربیات، این رویدادها باید توسعه پیدا کند و در سیاست‌گذاری و رگولاتوری از طریق یک مشارکت بین سیاست‌گذاران و بانک مرکزی با بازیگران فعال، شاید این فرایند بتواند به کار قوت دهد؛ چراکه این کسب‌وکار لایه‌های پیچیده و تودرتویی دارد و یک سیاست‌گذار ضعیف یک‌طرفه دستور می‌دهد؛ باید بدانیم که قطعاً این رویکرد، رویکرد قوی‌ای نخواهد بود.»

ico-Frau-f-Index-way2pay-95-02-23

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پایان گفت: «امیدوارم که ما بتوانیم با کمک شما فرایندهای مشارکت، گفتمان و یادگیری متقابل را داشته باشیم و قوت دستگاه سیاست‌گذار و رگولاتور به قوت و مشارکت و کمک شما در تدوین و اجرای سیاست‌ها بستگی دارد. امیدوارم بتوانیم این فضا را تجربه کنیم و شما هم در این چند روز با بحث پیشگیری از تقلب و EMV و با بخشی از صنعت پیچیده پرداخت در حوزه بین‌الملل روبرو هستید که مبحث بسیار حساس و بزرگی است. انشا الله بتوانیم این کار را در سال‌های آینده به کمک شما دوستان انجام دهیم.»

سمینار تخصصی شناسایی و پیشگیری تقلب به همت دبیرخانه دائمی ایکوبیگ و با حمایت شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، شرکت فن‌آوری شهر، شرکت جی اس اس، شرکت آتیه داده‌پرداز و فرادیس البرز با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه در مرکز مطالعات بهره‌وری سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.