راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی اقدام به راه‌اندازی فرایند احراز هویت دیجیتالی برای عقد قراردادها و اسناد تجاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی کرده است

دبیر شورای فناوری اطلاعات در جلسه چهاردهم کارگروه تعامل‌پذیری دولت‌الکترونیکی خبر داد که بر اساس اعلام مدیرعامل بانک ملی این بانک اقدام به راه‌اندازی فرایند احراز هویت دیجیتالی برای عقد قراردادها و اسناد تجاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی مطابق با قواعد قانون تجارت الکترونیکی کرده است.

به گزارش پیوست، طبق اعلام بانک ملی این بانک در پروژه اعطای تسهیلات کرونا و هچنین برای اعطای اعتبار خرید تسهیلات از محل وثیقه‌گذاری سهام عدالت از احراز هویت دیجیتالی و امضای الکترونیکی استفاده خواهد کرد.

بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که شبکه بانکی برای اعطای کارت اعتباری می‌توانند از سهام عدالت را به عنوان وثیقه از مشتریانشان دریافت کنند.

این اقدام بانک ملی با توجه به شیوع ویروس کرونا وهمچنین تاکید دولت به احراز هویت دیجیتال و به‌کارگیری امضای الکترونیکی اجرایی شده است. این بانک برای صدور امضای الکترونیکی از مرکز ریشه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی استفاده خواهد کرد وشعب بانک ملی به عنوان مراکز RA یا مراکز صدور امضای الکترونیکی اقدام به صدور امضا برای کاربران و مشتریان خود خواهند کرد.

بانک ملی اعلام کرده است برای احراز هویت کاربرانش از سرویس امضای الکترونیکی بهره خواهد برد و با توجه به اینکه کاربرد عمده هویت دیجیتالی بربستر موبایل صورت می‌گیرد تولید و نگهداری زوج کلید به صورت نرم‌افزاری خواهد بود.

همچنین این بانک برای احراز هویت دیجیتالی کاربران خود از مولفه‌های بیومتریک  نیز بهره می‌برد. احراز هویت دیجیتالی این بانک از طریق فناوری خاص تشخیص چهره به صورت دو فاکتوره خواهد بود یعنی علاوه براینکه احراز هویت  مشتمل بر تشخیص زنده افراد یا live detection خواهد بود بلکه نیازمند ورود رمز اختصاصی ۶ رقمی خواهد بود.

منبع پیوست
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.