راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس جمهور:‌ باقی‌مانده سهام عدالت عید غدیر و ۲۲ بهمن‌ماه آزاد می‌شود

حسن روحانی چهارشنبه ۱۸ تیرماه در جلسه هیات دولت به موضوع بورس و ضرورت تقویت آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بورس باید با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم، گفت: «همچنین در این دوره زمانی 30 درصد سهام عدالت آزاد شده، 30 درصد در عید غدیر و 30 درصد سهام هم برای 22 بهمن آزاد می‌شود. بنابراین این سهام هم آزاد خواهد شد. البته به هر ترتیبی که مردم خواستند. اگر خواستند مدیریت مستقیم کنند یا در شرکت‌های استانی خواستند حضور پیدا کنند، مختارند.»

به‌گفته او بورس باید با استحکام راه خودش را ادامه دهد. مردمی که وارد بورس شدند، اعتمادشان به سازمان بورس و شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد و دولت است و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم. برای اینکه بورس بتواند در روند حرکتی که امروز دارد که روند افزایشی و رو به رشد است، راه خودش را مطمئن ادامه دهد، باید عرضه اولیه را زیاد کنیم.

دیروز در جلسه اقتصادی به سازمان بورس اعلام کردیم که خودشان طبق قانون سهم شناور را – اگر هماهنگ شدند با وزرای مربوطه چه بهتر و اگر هماهنگ نشدند- مستقیماً عرضه کنند و این دستوری است که خطاب به سازمان بورس صادر شده و باید به آن عمل کند. سهام شناور را عرضه می‌کنیم و همچنین وزارتخانه‌هایی که باید سهام لازم را بیاورند عرضه کنند، این کار را باید انجام دهند.

خوشبختانه امروز در دولت هم بحث سهام هلدینگ سیمان که انجام گرفته و باز هم باید انجام بگیرد، مطرح شد و هم شستا که بخشی انجام گرفته و باید ادامه پیدا کند.


صادرکننده‌ای که ارز را وارد بازار نکند به مردم خیانت کرده است


رئیس جمهور همچنین در این جلسه گفت: «هر فردی کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است ظرف 3 ماه پول را برگرداند. اگر ظرف 3 ماه برگرداند طبق معمول آن ارز را در سامانه نیما می‌فروشد ولی اگر عرضه نکرد و به تأخیر افتاد، بانک مرکزی ارز او را به قیمت روز پایان مهلت سه ماهه‌اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر ارز خود را در بازار نیما به قیمت روز عرضه کند.»

روحانی افزود: «بانک مرکزی ارز این گروه از صادرکنندگان را اگر قیمت ارز پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید ولی اگر بالا برود به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد، چرا که متأسفانه برخی از صادرکنندگان، ارز خود را با هدف بالا رفتن قیمت ارز ارائه نمی‌کنند و حتی خود اینها در فضای روانی جامعه با هدف بالا رفتن نرخ ارز می‌دمند تا به این ترتیب ارز خود را گرانتر بفروشند که این کار، خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است».

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.