راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انجمن PCI برای ضدعفونی‌کردن اصولی دستگاه‌های کارت‌خوان چه توصیه‌هایی کرده است؟

به دنبال شیوع جهانی ویروس کووید 19، انجمن بین‌المللی PCI به عنوان متولی تدوین استانداردها و بهروش‌های امنیت صنعت پرداخت الکترونیکی، توصیه‌هایی برای ضدعفونی کارت‌خوان‌های فروشگاهی منتشر کرده است.

به گزارش روابط‌ عمومی شاپرک، انجمن بین‌المللی PCI با اشاره به رواج استفاده از مایعات و دیگر مواد ضدعفونی کننده سطوح، یادآوری کرده که بسیاری از دستگاه‌های کارت‌خوان‌، نسبت به نفوذ مایعات به درون دستگاه مقاوم نبوده و این امر ممکن است به خرابی دستگاه منجر شود، بنابراین توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه ضدعفونی کردن و پاکسازی صفحه کلید و دیگر اجزای دستگاه، به دفترچه راهنمای نگهداری کارت‌خوان یا وب‌سایت شرکت تولید کننده، مراجعه شود.

همچنین از آنجایی که برخی از پذیرندگان ممکن است به تصور پیشگیری از آلوده‌شدن کارت‌خوان، صفحه کلید یا همه دستگاه را با لایه‌های اضافی پوشانده یا در محفظه‌های خاصی قرار دهند، انجمن پی‌سی‌آی این روش را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند زیرا دستگاه کارت‌خوان باید بدون هیچ شی یا ابزار اضافی، مستقیماً در دسترس دارنده کارت باشد.

پوشاندن بخشی از دستگاه یا همه آن، ریسک‌های دیگری از جمله احتمال نصب انواع اسکیمر را به دنبال دارد. از این رو تأکید می‌شود دارندگان کارت‌خوان از این کار اجتناب کرده و در عوض، به صورت دوره‌ای به ضدعفونی کردن کارت‌خوان به روش صحیح اقدام کنند.

منبع روابط عمومی شاپرک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.