راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرم‌افزار «پرنا» بانک مسکن، چه خدماتی ارایه می‌دهد؟

بانک مسکن نرم‌افزار پرداخت همراه این بانک به نام «پرنا» را طراحی و عملیاتی کرده است. پرنا به دارندگان کارت بانک مسکن خدماتی مانند پرداخت الکترونیک عوارض به صورت مستقیم یا شارژ برچسب ETC، پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن از تمامی کارت‌های عضو شتاب، ثبت نام در سامانه ETC، استعلام و پرداخت بدهی طرح ترافیک خودرو، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت انواع قبوض خدماتی، کارت به کارت از مبدأ بانک مسکن به تمامی کارت‌های عضو شتاب و خدمات پذیرندگان بانک مسکن (مشاهده و پیگیری تراکنش‌ها) ارائه می‌دهد.

این نرم‌افزار که در پی نیاز به تغییر سبک زندگی مردم در پی شیوع ویروس کرونا طراحی شده است همچون سایر نرم‌افزارهای مشابه خود این مزیت را نسبت به اینترنت بانک دارد که فعال‌سازی آن نیازی به دریافت نام کاربری و رمز عبور ندارد. همچنین مزیت این نرم‌افزارهای همراه بانک در این است که از انتقال وجه ساتنا و پایا با سقف‌های بالاتر نیز پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر دارندگان دستگاه‌های هوشمند اندرویدی از نسخه اندروید 4.4 به بالا، قادر به نصب و استفاده از نرم افزار پرداخت الکترونیک پرنا هستند. همچنین کاربران دستگاه‌های هوشمند با سیستم عامل IOS نیز می‌توانند از طریق اپ‌استور به صورت مستقیم این نرم‌افزار را نصب کنند.

پرنا علاوه بر کمک به توسعه بانکداری الکترونیک در کشور، اهداف دیگری همچون حذف هزینه‌های ناشی از چاپ پول در کشور وعرضه خدمات پرداخت آسان در بازار مصرف، رفع نگرانی‌ها و مشکلات مردم در پرداخت‌های الکترونیک روزمره و ارائه راهکارهای آسان در زمینه پرداخت پول در بسترهای تجارت الکترونیک را نیز دنبال می‌کند.

یکی دیگر از سرویس‌های پرنا، «استعلام صورت وضعیت اقساط بانک مسکن» است. کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از شماره کارت قسط بانک مسکن خود از تمام جزئیات و صورت وضعیت قسط خود مطلع شوند. امکان دیگر «پرداخت اقساط بانک مسکن» است؛ به این ترتیب کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از تمام کارت‌های عضو شتاب نسبت به پرداخت اقساط انواع تسهیلات بانک مسکن اقدام کنند.

منبع روابط عمومی بانک مسکن
2 دیدگاه
  1. رحیمی می‌گوید

    عالی است

  2. عباس مروانی می‌گوید

    برنامه خوبی است ولی چرا تراکنش دستگاه روزانه کار نمیکنه وفقط ۳ روز اخر کار میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.