راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهارمین جمع اندیشی محاسبات شناختی با محوریت ماشین و پردازش زبان طبیعی برگزار شد

چهارمین جمع اندیشی محاسبات شناختی با موضوع یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، شنبه پنجم بهمن ماه در مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا «پل‌وینو» برگزار شد.



در ابتدای جلسه محمد اخایی، عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به تشریح فرایند تحلیل داده  پرداخت و مراحل آموزش یک ماشین را با توجه به الگوی یادگیری آن بیان کرد.

او همچنین از کاربردهای تحلیل داده و چالش‌های عملیاتی تحلیل داده گفت و به اهمیت هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بانکداری اشاره کرد. بر شمردن نمونه‌های جهانی و پروژه‌های عملیاتی صورت‌گرفته در صنایع مالی از دیگر موارد اشاره شده توسط اخایی بود.

در ادامه عمار جلالی منش، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران(ایران داک) دیگر مهمان مدعو این برنامه به تشریح پردازش زبان طبیعی و نمونه متعالی آن، ایجاد زبان طبیعی و همپوشانی با مباحث یادگیری ماشین پرداخت و به اهمیت این مفهوم در توسعه ربات‌های مشاور در صنایع مختلف و به‌ویژه بانکداری اشاره کرد.

او از بازار رو به رشد این فناوری با ارجاع به گزارش مجله فورچون گفت و در انتها به معرفی ربات اجتماعی تولید شده در پژوهشگاه ایرانداک و قابلیت یادگیری آن با توجه به نیاز سازمان‌ها پرداخت.

در بخش دوم برنامه جمع اندیشی ، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و مدعوین در قالب پنل تخصصی برگزار شد و شرکت‌کنندگان این رویداد به بحث و تبادل نظر در زمینه‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.