راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام بانک‌ها امکان دریافت رمز دوم پویا را از طریق پیامک و کد یواس‌اس‌دی فراهم کرده‌اند؟ / راهنمای دریافت

باتوجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر اجباری شدن رمز دوم پویا یا یک‌بار مصرف بانک‌ها اقداماتی در این زمینه با ارائه اپلیکیشن، کد یواس‌اس‌دی یا پیامک انجام داده‌اند. برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک ابتدا باید شماره تلفن همراه مشتری تأیید شود.

تأیید شماره تلفن همراه از دو طریق حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد. در روش غیرحضوری می‌توانید از دو طریق دستگاه خودپرداز و اینترنت‌بانک اقدام و در روش حضوری با داشتن کارت ملی و بانکی به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید از طریق شماره تلفن همراه دیگری رمز دوم پویا را دریافت کنید باید حضوراً به شعبه بانک مراجعه کرده و درخواست تغییر شماره را بدهید.

درحال حاضر 10 بانک‌ خدمت دریافت رمز دوم پویا را از طریق پیامک یا کد یواس‌اس‌دی ارائه داده‌اند که در ادامه راهنمای دریافت آن را می‌بینید.


بانک صادرات


سامانه پیامکی تولید رمز دوم پویا در بانک صادرات ایران عملیاتی شده و مشتریان می‌توانند علاوه بر استفاده از نرم افزار «ریما» و سامانه تولید رمز دوم پویا یک‌بار مصرف یواس‌اس‌دی، از این سامانه نیز برای تولید رمز دوم پویا در هر تراکنش استفاده کنند. باتوجه به مراحل زیر می‌توانید رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت کنید:

  1. ابتدا باید به یکی از دستگاه خودپرداز این بانک مراجعه و با استفاده از گزینه «سایر خدمات»، ابتدا زیر منوی «عملیات رمز یک‌بار مصرف» و سپس گزینه «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم» را انتخاب کنند.
  2. در این مرحله با مشخص کردن گزینه «SMS» (پیامک) و وارد کردن شماره تلفن همراه (شماره متناظر ثبت شده در حساب بانکی)، کد فعال‌سازی در رسید کاغذی به مشتری تحویل داده می‌شود.
  3. سپس مشتری کد مذکور را به سرشماره ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کرده و با انجام این کار عملیات ثبت‌نام و عضویت در سامانه پیامکی ارسال رمز دوم پویا به پایان می‌رسد.
  4. از این پس به هنگام انجام تراکنش اینترنتی، تنها لازم است تا چهار شماره آخر کارت بانکی خود در بانک صادرات ایران را با حروف انگلیسی به سرشماره ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کرده و بلافاصله رمز دوم یک‌بار مصرف را دریافت کند.

راهنمای کامل دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک صادرات


بانک ملت


اگر گوشی هوشمند ندارید، می‌توانید از طریق پیامک، رمز یک‌بار مصرف کارت بانک ملت خود را دریافت کنید. اگر شماره تلفن همراه شما همان شماره مورد تأیید بانک باشد، با ارسال چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ می‌توانید رمزیک‌بار مصرف خود را دریافت کنید. برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک، مراحل زیر را طی کنید:

  1. به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک ملت مراجعه کنید؛ سپس از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی را انتخاب کنید.
  2. سپس شماره همراه شما نشان داده می‌شود که در صورت صحت شماره نمایش داده شده، گزینه تأیید را انتخاب کنید.
  3. در ادامه، پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت برایتان ارسال می‌شود.
  4. در این مرحله باید چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دریافت رمز پویا ارسال کنید.
  5. سپس رمز ۷ رقمی یک‌بار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

راهنمای کامل دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک ملت


بانک ایران زمین


برای دریافت پیامکی رمز پویای کارت بانک ایران زمین، عدد ۱۰ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید تا پس از تأیید شماره همراه خود، رمز پویا را به‌صورت پیامکی دریافت کنید. برای دیدن مراحل دریافت رمز پویا از طریق پیامک مراحل زیر را طی کنید:

  1. عدد ۱۰ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید.
  2. سپس پیامکی را از سوی بانک دریافت خواهید کرد.
  3. در پاسخ به پیامک بانک کد ملی خود را به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید.
  4. در صورت تأیید شماره همراه شما توسط بانک شما می‌توانید رمز پویا را از طریق پیامک دریافت کنید.
  5. در غیر این صورت از شما خواسته می‌شود که به شعبه مراجعه کنید.

راهنمای کامل دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک ایران‌ زمین


بانک سپه


برای دریافت رمز دوم پویای بانک سپه از طریق پیامک، عبارت «چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * ۲» را به شماره ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال کنید. هچنین برای غیرفعال‌سازی رمز پویا عبارت «چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * ۳» را به شماره ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال کنید.

  • اطلاعات از چپ به راست وارد شود.
  • ثبت کد ملی با صفر و یا بدون صفر مورد پذیرش بانک خواهد بود.

راهنمای کامل دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک سپه


بانک ملی


مشتریان بانک ملی که فاقد گوشی هوشمند بوده یا تمایلی به استفاده از خدمت رمز یک‌بار مصرف به صورت نرم‌افزار موبایلی ندارند، می‌توانند این خدمت را به صورت پیامک دریافت کنند.

امکان استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای انجام تراکنش‌های غیر حضوری برای تمامی دارندگان ملی کارت با کد دستوری #۶۰*۷۳۷* فراهم است.

نحوه فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف کارت بانک ملی از طریق کد یواس‌اس‌دی:

  1. ثبت نام: برای شروع فرآیند فعال‌سازی ابتدا گزینه ۱ (ثبت نام) را انتخاب کنید. در این مرحله شماره تلفن همراه شما در سامانه ثبت شده و کد فعال‌سازی (کد ۶ رقمی) از طریق پیامک ارسال خواهد شد.
  2. فعال‌سازی: با شماره گیری کد دستوری #60*737* وارد منوی فعال‌سازی می‌شوید. در این مرحله کد دریافتی از طریق پیامک را وارد کنید. مدت زمان اعتبار این کد ۳ دقیقه است.
  3. در این مرحله لازم است که یک رمز دلخواه ۴ رقمی وارد کنید تا در مراحل بعد از آن استفاده کنید.
  4. پس از وارد کردن رمز مورد نظر، پیغامی مبنی بر موفق یا ناموفق بودن فرآیند دریافت می‌کنید.
  • فعال‌سازی کارت از طریق دستگاه خودپرداز: با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و انجام مراحل زیر فرآیند فعال‌سازی را کامل کنید.
  • انتخاب منوی عملیات رمز
  • انتخاب منوی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم
  • انتخاب گزینه USSD از منوی نوع فعالسازی
  • وارد کردن شماره تلفن همراه
  • تأیید اطلاعات وارد شده
  • دریافت کد فعال‌سازی

راهنمای کامل دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک ملی


بانک پارسیان


در حال حاضر امکان دریافت رمز یک‌بار مصرف کارت بانک پارسیان به صورت پیامکی فراهم شده است. به دلیل امنیت بالاتر رمز یک‌بار مصرف آفلاین، توصیه می‌شود فقط در مواقعی که دسترسی به برنامه همراه بانک پارسیان و یا گوشی تلفن همراه هوشمند وجود ندارد، از رمز یکبار مصرف پیامکی استفاده شود.

استفاده از این سرویس تنها برای مشتریانی امکان‌پذیر است که شماره تلفن همراه خود را به بانک معرفی کرده باشند. برای ثبت و یا اصلاح شماره تلفن همراه، لازم است تا مشتری به یکی از شعب بانک مراجعه کند.

دارندگان کارت نقدی پارسیان می‌توانند برای فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف کارت به خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه کرده و از طریق مراحل زیر عمل کنند:

  1. پس از انتخاب گزینه «عملیات رمز»، گزینه «ثبت‌نام رمز یک‌بار مصرف» را انتخاب کنند.
  2. در ادامه، چهار رقم ابتدایی و انتهایی شماره تلفن همراه مشتری که در بانک ثبت شده است، نمایش داده می‌شود تا مورد تأیید مشتری قرار بگیرد.
  3. پس از تأیید شماره تلفن همراه از مشتری درخواست می‌شود تا یک رمز هشت رقمی دلخواه وارد کند. این رمز هنگام صدور رمز یک‌بار مصرف آفلاین در همراه بانک پارسیان از مشتری درخواست می‌شود، اما در صدور رمز یکبار مصرف پیامکی کاربردی ندارد.
  4. در مرحله آخر از مشتری خواسته می‌شود تا در صورت تمایل به استفاده از سرویس رمز یک‌بار مصرف پیامکی موافقت خود را اعلام کند.
  5. پس از انجام مراحل فوق، پیامک فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف کارت، که حاوی کد فعال‌سازی است به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود. مدت اعتبار این کد 24 ساعت است.

راهنمای کامل دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک پارسیان و استفاده از آن


بانک پاسارگاد


مشتریان بانک پاسارگاد که گوشی هوشمند ندارند، می‌توانند از طریق کد یواس‌اس‌دی رمز پویای کارت‌های بانک پاسارگاد را طی مراحل زیر دریافت کنند:

۱- شماره‌گیری کد دستوری #۷۲۰*

۲- انتخاب گزینه ۶ (رمز پویای کارت)

۳- تعیین شماره کارت از لیست

۴- پیامک رمز دوم پویا به شماره تلفن همراه

۵- دریافت رمز دوم پویا

 راهنمای کامل دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک پاسارگاد


بانک آینده


بانک آینده برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند، امکان دریافت رمز دوم پویا را از طریق پیامک فعال کرده است که طی مراحل زیر می‌توانید رمز دوم پویای کارت بانکی خود را دریافت کنید.

  1.  مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده و انتخاب منوی «عملیات رمز»، «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم»، «روش پیامک»، به‌منظور دریافت کد فعال‌سازی برای رمز دوم کارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روی دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختیار بانک، کد فعال‌سازی از طریق رسید به شما ارائه خواهد شد.)
  2. دریافت کد فعال‌سازی از دستگاه خودپرداز در رسید چاپی. (۸ رقمی)
  3. کد فعال‌سازی دریافتی را به سرشماره ۳۰۰۰۹۴۰ ارسال کنید.
  4. سپس پیام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» برایتان ارسال می‌شود.

راهنمای کامل دریافت رمز اول و دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک آینده


موسسه اعتباری ملل


یرای دریافت رمز دوم پویای کارت‌های موسسه اعتباری ملل از طریق پیامک می‌توانید به خودپرداز (نقد یا غیرنقد) مراجعه و بعد از انتخاب گزینه فعال‌سازی رمز دوم پویا، شماره همراه خود را وارد کرده و رسید کاغذی دریافت کنند. (پیامی مبنی بر تأیید ثبت‌نام نیز برای مشتری ارسال می‌شود که نیازی به ورود کد فعال سازی نیست.)

پس از آن باید چهار شماره آخر کارت خود را به شماره ۵۰۰۰۴۷۲۱ ارسال کرده تا رمز دوم پویا برای شما پیامک شود.

راهنمای کامل دریافت رمز دوم پویا برای کاربران موسسه اعتباری ملل


بانک مسکن


جهت استفاده از رمز دوم پیامکی کارت‌های بانک مسکن باید چهار رقم آخر شماره کارت خود را از طریق شماره همراه (شماره همراه مرتبط با کارت که در زمان فعال‌سازی رمز پویا مورد استفاده قرار گرفته) به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک و بخش رمز متغیر را از طریق همین سرشماره دریافت کنید. برای فعال‌سازی این روش مراحل زیر را طی کنید:

  1. درصورتی‌که به‌دلیل محدودیت‌های تلفن همراه (عدم دسترسی به گوشی هوشمند) تمایل به فعال‌سازی رمز پویا از طریق پیامک را دارید، در خودپرداز بانک مسکن پس از اینکه رمز اول خود را وارد می‌کنید، وارد صفحه تغییر رمز شده و سپس گزینه «خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید.
  2. در صفحه نمایش داده شده، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا نسخه پیامکی» را انتخاب کنید. پس از آن شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. ذکر این نکته ضروری است که شماره همراه وارد شده قبلاً باید توسط مشتری در سامانه مشتریان بانک ثبت شده باشد.
  3. درصورتی که شماره همراه وارد شده صحیح و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد، پیغام تأیید عملیات نمایش داده خواهد شد. در این مرحله رسید حاوی روش انجام کار و قسمت ثابت رمز توسط خودپرداز چاپ می‌شود.
  4. پس از آن چهار رقم آخر شماره کارت خود را به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک و بخش رمز متغیر را از طریق همین سرشماره دریافت کنید. رمز پویای کارت از قسمت ثابت (چاپ شده در رسید) و قسمت متغیر (دریافت شده از طریق پیامک) تشکیل می‌شود.

راهنمای کامل دریافت رمز یک‌بار مصرف کارت‌های بانک مسکن

12 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    تشکر از اطلاعات شما
    اما بانک ملی که روش ارسال و دریافت پیامک نداشت!
    فقط ussd داره که ایراداتی داره .

  2. علیرضا می‌گوید

    مرسی

  3. سهیل می‌گوید

    همه ملت سرکارندولی خوب حسنش اینه که مشغولیت داریم وفکرچیزای دیگه نیستیم.واقعامرسی

  4. علی می‌گوید

    تو این شرایط ویروس حتما باید تا بانک یا عابربانکای الودی ببریم بخاطر رمز پویا وقتی میگن مدیریت عادی هم ندارید چ برسه به مدیریت بحران دقیقا این یه نمونشه

    1. ناشناس می‌گوید

      حرفت طلاست واقعا مدیریت ندارن

  5. ناشناس می‌گوید

    بانک رفاه هم ussd داره

  6. ناشناس می‌گوید

    قرار بود تا عابر بانک برم رمز دوم برا چیمه خب یکاری کنید از طریق گوشی فعالش کنیم کامل

  7. ناشناس می‌گوید

    آیا می توانم از طریق بانک ملت اس ام اس بانکم را فعال کنم لطفا جواب بدهید

  8. ابراهیم می‌گوید

    خاج نشینان از چه طریقی میتوانند رمز پویا رو فعال کنن

  9. ناشناس می‌گوید

    چرا همزمان نمیشه از بانک آینده و بانک صادرات رمز پویا با سر شماره 3000940 گرفت.
    بانک صادرات چقدر ضعیف است توی ارایه خدمات اینترنتی، حقشه که حساب کاربراش لو بره
    همه بانک ها توی آپ هستن بغیر از صادرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.