راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت بانک پارسیان و استفاده از آن

بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی، در آینده رمز دوم ایستای اینترنتی کارت‌های بانکی از کار خواهند افتاد و استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی صرفا با رمز دوم یک‌بارمصرف یا به‌اصطلاح رمز پویا امکان‌پذیر خواهد بود. در همین راستا، بانک پارسیان، امکان دریافت رمز دوم یک بار مصرف را از طریق موبایل‌بانک خود برای مشتریانش فراهم کرده است.



اکیدا توصیه می‌شود که کاربران از دانلود اپلیکیشن‌هایی با عناوین شبیه «اپلیکیشن فعال‌سازی رمز دوم» و … در کانال‌های تلگرامی و یا هر سایتی غیر از سایت خود بانک‌ها اجتناب کنند.

نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بار مصرف از سوی بانک‌ها


1. دریافت رمز پویای کارت پارسیان از طریق اپلیکیشن


۱- ابتدا باید به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کنید.

– پس از ورود رمز کارتتان، از منویی که می‌آید، گزینه «عملیات رمز» را انتخاب کنید.

– در صفحه جدید، گزینه «ثبت‌نام رمز یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید.

– این سرویس برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند. چنانچه شماره موبایلتان در سیستم ثبت نشده و یا شماره‌تان عوض شده، با داشتن مدارک شناسایی به شعبه بانک مراجعه کنید.

– در صفحه بعدی، باید یک رمز 8 رقمی تعیین کنید. این رمز را باید برای هر بار دریافت رمز یک‌بارمصرف به خاطر داشته باشید.

نکته: رمز 8 رقمی تعیین‌شده در این مرحله نباید ساده باشد. در صورت انتخاب رمزهای ساده مانند اعداد پشت سر هم و یا تکرار بیش از 4 مرتبه یک عدد، سامانه از شما می‌خواهد که رمز پیچیده‌تری انتخاب کنید.

– پس از تعیین رمز، گزینه «تایید» را انتخاب کنید. یک پیامک حاوی کد فعالسازی به شماره موبایل صاحب کارت ارسال می‌شود. این کد فعالسازی 24 ساعت اعتبار دارد و در این مدت، کاربر می‌تواند با استفاده از موبایل‌بانک پارسیان (اپلیکیشن پارسیان من نسخه 1.3.14 به بعد) سرویس رمز یک‌بارمصرف بانک پارسیان را فعال کند.

از این مرحله به بعد نیازی به حضور در کنار خودپرداز نیست و می‌توانید ادامه مراحل را در منزل یا هر محل دیگری انجام دهید.

2- دریافت موبایل‌بانک پارسیان

-همانطور که گفتیم، دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن پارسیان من انجام می‌شود.

آخرین نسخه اپلیکیشن «پارسیان من» را از سایت بانک پارسیان دریافت کنید. برای دریافت این اپلیکیشن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

– توجه: اپلیکیشن موبایل‌بانک پارسیان را صرفا از سایت بانک دریافت کنید. لینکی که ما برای دانلود اپلیکیشن دادیم هم مربوط به سایت خود بانک یعنی https://www.parsian-bank.ir است.

در اولین ورود به اپلیکیشن، شماره موبایل شما گرفته می‌شود و کد فعال‌سازی به آن ارسال می‌شود که باید آن را در محل موردنظر وارد کنید.

– پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، از صفحه بازشده، گزینه مربوط به مشتریان بانک پارسیان را انتخاب کنید.

– در صفحه بعدی، اگر قبلا از همراه‌بانک پارسیان استفاده می‌کرده‌اید، گزینه اول یعنی «نام کاربری و رمز ورود به همراه‌بانک را دریافت کرده‌ام» را انتخاب کنید.

در صورتی که نام کاربری و رمز ورود همراه‌بانک را ندارید، گزینه دوم را انتخاب کنید. پنجره‌ای روی مرورگر شما باز می‌شود که در آن، باید کد ملی خود را وارد کنید و با استفاده از پیامکی که برایتان ارسال می‌شود، نام کاربری و رمز ورود همراه‌بانک را دریافت کنید.

3- فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف در موبایل‌بانک پارسیان

– پس ورود موفقیت آمیز به اپلیکیشن، گزینه «رمز یکبار مصرف» را از منوی سمت راست انتخاب کنید. (چنانچه منوی سمت را مشاهده نمی کنید، روی سه خط افقی موجود در بالای صفحه ، کنار عبارت «پارسیان من» بزنید تا منوی سمت راست باز شود.)

– در صفحه بازشده، در زبانه «ثبت»، شماره کارت و کد فعال‌سازی را که در هنگام درخواست رمز یک‌بارمصرف با خودپرداز، برایتان با پیامک ارسال شده بود، وارد کنید و گزینه تایید را انتخاب کنید. رمز یک‌بارمصرف برای شما ثبت می‌شود.

4- نحوه استفاده از رمز یکبار مصرف بانک پارسیان در هنگام خرید اینترنتی

– در هنگام نیاز به رمز دوم کارت بانکی‌تان، روی اپلیکیشن، گزینه «رمز یک‌بارمصرف» را از منوی سمت راست انتخاب و سپس زبانه «صدور» را انتخاب کنید.

– در این زبانه، کارت موردنظر خود را انتخاب کنید و رمز 8‌رقمی را که در مرحله 1، پای خودپرداز تعیین کرده بودید، وارد کنید. سپس گزینه «رمز هفت‌رقمی» را انتخاب کنید تا رمز دوم یک‌بارمصرف برای شما تولید شود.

نکته: اعتبار این رمز 60 ثانیه است و در این مدت، تنها یک‌بار قابل‌استفاده است. همچنین چنانچه 3 مرتبه تلاش ناموفق متوالی برای ورود رمز یک‌بارمصرف داشته باشید، سرویس رمز یک‌بارمصرف برای آن کارت غیرفعال می‌شود و دوباره باید مراحل فعال‌سازی را برای آن کارت طی کنید.

– چنانچه رمز 8‌رقمی تعیین‌شده توسط خود در مرحله 1 را فراموش کنید، با مراجعه به خودپرداز بانک پارسیان می‌توانید دوباره از طریق منوی «عملیات رمز»، رمز 8رقمی جدیدی تعیین کنید.

غیرفعال کردن رمز یک‌بارمصرف بانک پارسیان

– برای غیرفعال کردن رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک پارسیان، از طریق اپلیکیشن پارسیان من، گزینه رمز یک‌بارمصرف را انتخاب کنید. زبانه سوم با عنوان «غیرفعال‌سازی» را انتخاب کنید. سپس کارت موردنظرتان را انتخاب و گزینه غیرفعال‌سازی را انتخاب کنید.

نکته: رمزهای تولیدشده در اپلیکیشن پارسیان من، در صورتی صحیح است که زمان گوشی شما دقیق تنظیم شده باشد. بنابراین کاربر باید در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را فعال کند.

نکته 2: امکان فعال‌کردن رمز دوم یک‌بارمصرف برای بیش از یک کارت هم در این اپلیکیشن وجود دارد. در صورت تعریف چند کارت بانکی در این اپلیکیشن، می‌توانید در هنگام نیاز به رمز دوم اینترنتی، در زبانه «صدور»، کارت موردنظر خود را از لیست کارت‌ها انتخاب کنید.


2. دریافت رمز دوم پویا بانک پارسیان از طریق پیامک


به‌زودی امکان درخواست رمز یکبار مصرف پیامکی در کلیه درگاه‌های پرداخت اینترنتی و سایر ابزارهای پرداخت الکترونیکی که نیاز به دریافت رمز دوم کارت (رمز خرید اینترنتی) دارند فراهم خواهد شد. بدین صورت که در این ابزارهای پرداخت، دکمه‌ای برای درخواست رمز یکبار مصرف (رمز پویا) تعبیه شده و کاربر پس از تکمیل اطلاعات کارت، درخواست خود را برای دریافت رمز ارسال خواهد کرد. پس از ارسال درخواست به بانک صادرکننده کارت، رمز یکبار مصرف توسط بانک صادرکننده به شماره تلفن همراه مشتری ارسال خواهد شد. برای استفاده از این خدمت جدید، ضروری است تا مشتری از قبل رمز یکبار مصرف پیامکی خود را فعالسازی کرده باشد. مهلت استفاده از رمز یکبار مصرف پیامکی 120 ثانیه است و در این مدت تنها یکبار قابل استفاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی این بانک تماس بگیرید: 81151000-021

32 دیدگاه
  1. محمد گلبابایی می‌گوید

    با سلام
    ممنون از توضیحات واضح و راهنمایی خوب شما

  2. سعید می‌گوید

    سلام و خسته نباشید. من می خواهم رمز یکبار مصرف پارسیان را از طریق پیامک( اس ام اس ) دریافت کنم (مانند بانک پاسارگاد که ussd تعریف کرده است #720* ). اگر برای بانک پارسیان نیز موجود است لطفاً راهنمایی بفرمایید. متشکرم
    توضیح اینکه نصب اپلیکیشن کمی کار را سخت می کند. زیرا در بسیاری مواقع و مکانها اینترنت وجود ندارد لذا پیامک کارگشا و آسانتر است. ممنون

    1. جواد فیض بخش می‌گوید

      سلام ، با مشگلات اینترنت و استفاده از ای دی اس ال راهنمائی برای دریافت از طریق پیامک می خوام

  3. ناشناس می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید.می خواتم بپرسم ایا کسانی که خریدهای اینترنتیشان را از طریق دسکتاپ، تلبت و موارد این چنینی انجام می دهند و نه تلفن همراه هم حتما باید رمز پویا را داشته باشند؟!

    1. ندا می‌گوید

      ای بابا این دیگه چه مسخره بازیه

      1. ناشناس می‌گوید

        خانه از پايبند ويران است، خواجه در فكر نقش ايوان است

    2. هادیپ می‌گوید

      تفاوتی ندارد که از چه دستگاهی برای خرید اینترنتی استفاده می کنید در هر صورت نیاز به رمز پویا دارید

  4. ناشناس می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید.می خواستم بپرسم ایا کسانی که خریدهای اینترنتیشان را از طریق دسکتاپ، تلبت و موارد این چنینی انجام می دهند و نه تلفن همراه هم حتما باید رمز پویا را داشته باشند؟!

  5. مریم می‌گوید

    سلام ببخشید بعد از فعال کردم رمز پویا ایا هنگام خرید شارژاز طریق موبایل یا عابر بانک باید همان رمز پویا یایکبار مصرف را زد یا رمز قدیمی

    1. ناشناس می‌گوید

      بله.

    2. ایمان می‌گوید

      رمز پویا را…

    3. علی می‌گوید

      بادرود کل توضیحات روخوندم اخر نفهمیدم رمز هشت رقمی که باید یادمون باشه چیه رمز پویا چیه؟ ینی باید بجای رمز چهار رقمی سابق این هشت رقمیه هردفعه استفاده بشه؟

  6. شهرام می‌گوید

    در مورد رمز یکبار مصرف روشی مطمئن است ولی قابل استفاده افراد در سنین میانسالی و بالاتر زمانش مناسب نیست مثلا زمان 90 ثانیه تا دو دقیقه موجه است، چنانچه می شد نرم افزاری جامع تمام کارت های بانکی فرد یا یک شخص خاص را از طریق شبکه ای امن پوشش می داد خوب بود که مسلما این نرم افزار توسط بانک مرکزی می بایست معرفی می گردید.

  7. رضا می‌گوید

    خیلی مسخره هست چون دریافت رمز رو فقط به موبایل بانک متصل کرده ,و مشکل اینجاست که موبایل بانک با نسخه جدید روی اکثر گوشیا نصب نمیشه , در نتیجه اکثر مشتری ها نمیتونن رمز پویا یریافت کنند!!” و مجبورن بانکشون رو عوض کنند!!!!!!!!!

  8. هیچکس می‌گوید

    جناب اقای نیک نژاد دانش اموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه فخیمه معتبر درجه یک بهشتی
    باستحضار میرساند همه افراد جامعه ایرانی اولا مثل شما پولدار نیستند که گوشی هوشمند تهیه کنند دوما همه مثل شما دانش اموخته دانشگاه فخیمه معتبر بهشتی نیستند که بتوانند یا این باصطلاح اپلیکیشن (ساخت دولت دولت امید وتدبیر ) کار کنند و جواب بگیرند لطفا یک روش ساده و عامیانه و فقیرانه مردمی و خودومونی ارائه فرمایید گوشی ما فقیر فقرا هوشمند نیست

    1. هادیپ می‌گوید

      شما مقاله رو کامل نخوندی!
      آخر مقاله نوشته امکان دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک هم وجود داره که اگر قبلاً پیامک های تراکنش بانکو دریافت می کردید نیازی نیست دیگه کاری کنید در روز های آینده که رمز پویا اجباری بشه روی همه ی درگاه ها دکمه ی دریافت رمز پیامکی فعال میشه و نیازی به گوشی هوشمند نیست.

  9. ناشناس می‌گوید

    اوه اوه چه کار سختی است .تازه تا بریم فکر کنیم یک دقیقه تمام شده .من فکر میکنم .اقلا برای 0/30 مردم قابل استفاده نباشه .

  10. anonymous می‌گوید

    بانک پارسیان همیشه تو خدمات بانکی پیشگام بود ولی اینبار ضعیف عمل کرده، من ظرف کمتر از ۵ دقیقه از طریق اینترنت بانک رمز دوم بانک پاسارگادم رو فعال کردم ولی از دیروز عصر تا الان کلی وقتمو گرفته ولی آخر موفق نشدم رمز دوم بانک پارسیان رو فعال کنم و این واقعا برای من عجیب و ناراحت کنندست، امیدوارم بانک پارسیان تجدید نظری بکند. با تشکر

  11. ناشناس می‌گوید

    خیلی خوب توضیح داده بودید عالی

  12. بیگی می‌گوید

    این نسخه نرم افزار برای چه نسخه اندرویدی مناسب است؟
    الان مادرم تماس گرفته که با مراجعه به شعبه بانک در نهایت بعد از یک ساعت ، متصدی باجه اعلام کرده چون گوشی اندروید قدیمی دارید نمیشه از اپلیکشن استفاده کنید!
    واقعا اینکه در موقع اعمال زورکی یه تغییر به صاحبان حساب و مشتریان فکر نکنید راحت ترین کار است.
    این مورد که ممکن است از حسابها سو استفاده بشود فقط مخصوص ایران نیست، ولی در ایران راه حل های عجیب و سخت برای آن در نظر گرفته میشود تا در نهایت همه خسته و سرکار باشیم.

  13. نقی بابایی می‌گوید

    بانک پارسیان

  14. ناشناس می‌گوید

    بسیار شیوا و رسا بود ولی ایکاش تمامی اپلیکیشن های تولید رمز پویای تمامی بانکها یکی بود تا مجبور به نصب اپلیکیشن های تولید رمز پویا برای هر یک از بانکها نشویم .

  15. ناشناس می‌گوید

    خیلی وقت گیر و طولانیست.بانک تجارت با یک فرمول ساده تمام مراحل رو توی خونه انجام میده .البته روش استفاده از خودپرداز هم داره ولی من توی خونه انجام دادم خیلی راحت.

  16. ناهید می‌گوید

    سلام
    ایا بانک برای مشتریان ساکن خارج از ایران خود هم فکری کرده ایا پیام انقد سریع میرسد که زمان لازم برای انجام عملیات باشد

  17. حامد می‌گوید

    واقعا متاسفم که این بانک برنامه ios رو توی بانک های نرم افزاری گذاشته و لینک مستقیم دانلود نیست.
    قرار هست با این برنامه جیب چه کسی پر بشه

  18. میناوند می‌گوید

    سلام، بنده علاوه بر پارسیان، در بانک پاسارگاد و کوثر حساب دارم و همراه بانک فعال، اصلا متوجه نشدم نرم افزار این دو بانک چطوری بروز شد،با یک تیک زدن به راحتی رمز پویا می دهد و در باکس مربوطه ثبت و طبق روال قبل پول جابجا می کنم، الان یک هفته هست همراه بانک جدید پارسیان را نصب کردم، دیوانه ام کرده، برای یک انتقال ۴ مرحله باید انجام بدهی ، آخر سر هم یا زمان تمام می شه، یا میگه رمز اشتباه هست، یا هر دفعه cvv2 و تاریخ انقضا می خواد، اصلا از بانک پارسیان انتظار معرفی چنین نرم افزار را نداشتم، با هزار مصیبت برای ۳ نفر پول انتقال دادم، شماره کارت یکی از ۳ نفر در قسمت مربوطه ذخیره شده و هر کاری می کنم ،سایر کارت ها ذخیره نمی شه،رمز برنامه ای می گیری دوباره برای دومین بار رمز و تاریخ انقضا وcvv2 سوال می کنه و …….. خواهشا از پاسارگاد یاد بگیرید.

    1. جمشید می‌گوید

      بانک پارسیان مزخرفترین بانک ایران با این کار پول مردم رو تو حساب قفل میکنه که نتونند بیشتر از ۱۰۰ تومان از حساب برداشت کنند و اپ رو هم سپرده به جاهای مختلف برای دانلود که اول باید اپ اون سایت رو دانلود ونصب کنید بعد پس از پرداخت بتوانید اپ رو همراه با یک بد افزار که قبلا نصب کردید دانلود کنید تازه باید ساعت وتاریخ گوشیتان هم همزمان باشه وگرنه رمز اعتبار نداره بهتره بانکتان رو عوض کنید من رمزینه بانک سامان رو نصب کردم واز سایت خود بانک دانلود کردم که عالی کار میکنه

  19. سعید می‌گوید

    باسلام
    ایا با یک شماره تلفن دوحساب بانکی پارسیان را میشود فعال کرد

  20. نوید قاسمی می‌گوید

    سلام .
    پدر بنده با هفتاد سال سن ، هنوز به مشغول به کار رانندگی است و تقریبأ بی سواد. تا به حال هرچه دریافت و پرداخت و جابجای پول از کارت پدرم به عهده من بود. مثلأ به من زنگ میزد میگفت از کارت من
    این قدر …… بزن به حساب فلانی. من هم با داشتن رمز دوم و باقی اطلاعات؛ کار را انجام میدادم . شما حالا به من بگو که باید چه کار کنم؟

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام وقتتون بخیر.
      از خودپرداز های بانک پارسیان رمز یکبار مصرف را فعال کردم ولی بعد از ۲۴ ساعت تونستم برنامه رو بریزم و رمز غیر فعال شد بعد از ۲۴ ساعت.
      آیا دوباره باید به خودپرداز مراجعه کنم برای دریافت دوباره رمز یا راه اینترنتی هم هست.لطفا راهنماییم کنین

  21. وحید می‌گوید

    من خریدهای اینترنتی مادر ۷۰ سالم رو مثل تمدید اینترنت رو اینترنتی انجام میدم و خودم هم ایران نیستم میشه راهنمایی کنید الان باید چکار کنم؟ اون بنده خدا اینترنتش هم تموم شد دسترسی به من نداره چکار باید کرد ؟؟!!!

  22. ناشناس می‌گوید

    بدترین بانک ایران پاسارگاده..خدا لعنت کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.