راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی دریافت رمز اول و دوم یک‌بارمصرف کارت‌های بانک آینده

بر اساس آمار اعلام شده از سوی پلیس فتا، فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرائم سایبری در کشور است. به همین خاطر بانک مرکزی با هدف کاهش جرائم مالی اعلام کرده، در آینده استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف به‌جای رمز ثابت برای خریدهای اینترنتی بالای ۵۰۰ هزار تومان اجباری خواهد شد؛ و بانک‌ها موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف را فراهم کنند. در این گزارش، نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا برای دارندگان کارت بانک آینده آورده شده است.

نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها


1. دریافت رمز یکبار مصرف کارت‌های بانک آینده از طریق اپلیکیشن


۱- اپلیکیشن «راز» را از سایت بانک آینده دریافت کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

۲- پس از دریافت اپلیکیشن برای فعال‌سازی رمز پویا به خودپرداز بانک آینده مراجعه کنید.

  •  بعد از وارد کردن رمز کارت بانکی، گزینه «عملیات رمز» را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید گزینه دریافت رمز یک‌بارمصرف اول و دوم را مشاهده می‌کنید. با توجه به اینکه قصد دریافت کدام رمز را دارید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  • سپس شماره تلفن همراه خود را که در زمان افتتاح حساب در بانک ثبت شده را وارد و بعد از بررسی اطلاعات نمایش داده شده، گزینه «بلی» را انتخاب کنید.

 بعد از این مرحله، خودپرداز، رسیدی را به شما ارائه می‌کند که «کد هشت رقمی فعال‌سازی رمز پویا» در آن درج شده، همچنین همزمان کد ۱۲۰ رقمی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

۲- برای تکمیل مراحل دریافت رمز پویا لازم است به اپلیکیشن «راز» مراجعه کنید.

  • بعد از وارد شدن به اپلیکیشن با انتخاب گزینه «لیست کارت‌ها»،  نام پیشنهادی کارت را وارد و گزینه «افزودن کارت» را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید دو گزینه «افزودن رمز اول کارت» و «افزودن رمز دوم کارت» وجود دارد، با توجه به اینکه قصد دریافت کدام رمز را دارید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  • سپس با وارد کردن کد هشت رقمی دریافتی از دستگاه و کد ۱۲۰ رقمی که به شماره تلفن موبایل شما ارسال شده؛ گزینه «افزودن رمز» را انتخاب کنید.
  • برای نمایش رمز پویا، یکی از گزینه‌های رمز اول یا دوم را با توجه به اینکه مراحل بالا برای دریافت کدام یک از آنها طی شده انتخاب کنید.

نکته: اپلیکیشن راز امکان فعال‌کردن رمز دوم یک‌بارمصرف برای کارت‌های بانک صادرات ایران را نیز فراهم کرده است.


2. دریافت رمز دوم پویا بانک آینده از طریق پیامک


اگر گوشی هوشمند ندارید، برای دریافت رمز یکبار مصرف کارت بانک آینده خود، مراحل زیر را طی کنید:

  1. مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده و انتخاب منوی «عملیات رمز»، «فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم»، «روش پیامک». به‌منظور دریافت کد فعالسازی برای رمز دوم کارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روی دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختیار بانک، کد فعال‌سازی از طریق رسید به شما ارائه خواهد شد.)
  2. دریافت کد فعال‌سازی از دستگاه خودپرداز در رسید چاپی. ( ۸ رقمی)
  3. کد فعال‌سازی دریافتی را به سرشماره ۳۰۰۰۹۴۰ ارسال کنید.
  4. سپس پیام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» برایتان ارسال می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی بانک آینده تماس بگیرید: 58930-021

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام تشکر عالی

  2. دکتر مهدی نوری می‌گوید

    درود به شما. بسیار خوب تعریف کرده اید . من نیسنده هستم و خوب میدانم از دیدگاه مخاطب نوشتن چه امتیازی است. ممنون- دکتر مهدی نوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.