راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک پاسارگاد چگونه است؟

با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی در راستای کاهش جرائم مالی ارائه رمزهای دوم ایستا در تراکنش‌های اینترنتی که مبلغ آنها بیشتر از ۵۰۰ هزارتومان است به دارندگان کارت‌های اعتباری در آینده متوقف خواهد شد. در این راستا لازم است بانک‌ها زیرساخت‌های لازم برای ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف را فراهم کنند.

 نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند از دو طریق همراه‌بانک پاسارگاد و کد یواس‌اس‌دی نسبت به دریافت و فعال سازی رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنند.


1.فعال‌سازی موبایل‌بانک پارسارگاد


1- اگر تا کنون اقدام به فعال‌سازی موبایل بانک پاسارگاد خود نکرده‌اید لازم است به یکی از شعب این بانک مراجعه و کد کاربری و رمز عبور برای استفاده از همراه بانک پاسارگاد را دریافت کنید.

2- در مرحله بعد همراه بانک پاسارگاد را از طریق سایت این بانک و یا مارکت‌های اندرویدی دانلود کنید.

3- برای فعال‌سازی همراه بانک پاسارگاد کد کاربری و رمز عبور دریافتی خود از بانک را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید.


2.مراحل فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک پاسارگاد (نیاز به گوشی هوشمند)


1- برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های پاسارگاد بعد از وارد شدن به همراه بانک گزینه «سایر» را انتخاب و سپس از بین گزینه‌های نمایش داده شده «عملیات کارت» را انتخاب کنید.

2- با وارد شدن به صفحه عملیات کارت لازم است گزینه «فعال‌سازی رمزیک‌بار‌مصرف کارت» را انتخاب کنید.

4- بعد از انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت» از شما خواسته می‌شود مراحل «احراز هویت» خود را تکمیل کنید. در این مرحله پیامکی برای شماره تلفن‌همراه شما که در مراحل تکمیل فرم در بانک ثبت شده ارسال می‌شود.

با قرار دادن رمز در محل جای‌گذاری مراحل احراز هویت شما تکمیل و مجداد وارد صفحه موبایل بانک‌ می‌شوید.

6- اکنون لازم است با انتخاب زبانه «سایر» و سپس گزینه «عملیات کارت» مجددا وارد صفحه مورد نظر برای انتخاب دریافت رمز یک‌بار مصرف شوید. با انتخاب گزینه «دریافت رمزیک‌بارمصرف (رمز پویا)» از شما خواسته می‌شود تا شماره کارت اعتباری خود را برای دریافت رمزیک‌بارمصرف تایید کنید.

7- در مرحله آخر بعد از تایید شماره کارت اگر گزینه «دریافت رمزیک‌بارمصرف (رمز پویا)» را انتخاب کنید. رمزدوم یک‌بارمصرف بر روی صفحه همراه بانک ظاهر می‌شود و‌ می‌توانید از آن برای خرید اینترنتی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از «رمز دوم یک‌بار مصرف» تنها تا 60ثانیه بعد از صدور آن امکان پذیر است و اگر در مدت تعیین شده از آن استفاده نشود رمز منقضی شده و لازم است کاربر مجددا برای دریافت رمز یک‌بار مصرف اقدام کند.

بانک‌پاسارگاد امکان دریافت رمز پویا را از طریق شماره‌گیری کد یواس‌اس‌دی نیز فراهم کرده‌است. به این ترتیب که پس از فعال‌سازی دریافت این خدمت از طریق سامانه‌های ذکر شده، با شماره‌گیری کد دستوری #720*، انتخاب گزینه 6 (رمز پویای کارت) و تعیین شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمز دوم پویا به شماره تلفن‌همراه مشتری پیامک خواهد شد.


3.فعال‌سازی از طریق کد یواس‌اس‌دی (بدون نیاز به گوشی هوشمند):


1- شماره‌گیری کد دستوری #720*

2- انتخاب گزینه 6 (رمز پویای کارت)

3- تعیین شماره کارت از لیست

4- پیامک رمز دوم پویا به شماره تلفن همراه

5- دریافت رمز دوم پویا

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی بانک پاسارگاد تماس بگیرید: 02182890

4 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    خب الان من باید پاشم برم بانک موبایل بانک فعال کنم؟چه وضعشه واقعا

  2. تکبیت می‌گوید

    چرا فقط 60 ثانیه؟؟؟ من تا گوشیم برنامه رو بخواد باز کنه و یه عالمه عدد و رقم بزرگ مثل شناسه قبض و شماره کارت و … بخوام بخونم و تایپ کنم که کار تمومه

    ولی از مطلب خوبتون ممنون

    1. ابوالفضل می‌گوید

      نمیدونم چطوره. ولی اگر آخرین گزینه که باید وارد کنیم رمز پویا باشه، مشکلی پیش نمیاد

  3. ناشناس می‌گوید

    سلام مرسی از اطلاعات ولی کامل نبود چون لینک سایت بانکها نبود و ١ راه بیشتر نگفتید مثلا در بار٥ بانک پاسارگاد راه هایی متفاوت وجود دارد برای گرفتن رمز پویا خیلی خیلی کلی گفتید مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.