پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بازار محصولات بیمه و ایدههای پنهان در آنها آیینه تمام نمای ذائقه و سلیقههای مشتریان امروزی است و چه بسا که این روزها مشتریهای بیمه در سرتاسر دنیا به سبب آگاهی و رشد جنبههای مختلف زندگی در مقایسه با یک دهه گذشته توقعات بسیار بیشتری در سطوح بالا دارند.
از اینجاست که استارتآپهای اینشورتکی جوان از دل شرکتهای بیمه بیرون میآیند و با ارائه محصولی تازه در پی برآوردن حداکثری نیازهای مشتریها از هر طیف سنی و هر طبقه اجتماعی هستند.
به گزارش شبکه نوآفرینی پلنت، در سال 2019 میلادی دنیای بیمه شاهد سربرآوردن محصولات تازه و بدیعی در این صنعت بود. این نوشتار به بررسی نوآورانهترین محصولات بیمه سال 2019 میپردازد.
Splitsurance
شرکت Allianz Suisse در سال 2019 میلادی توانست با همکاری پلتفرم ابرمحور KASKO محصولی تازه خلق و روانه بازر کند که در همان روزهای اول ارائه سرو صدای زیادی به پا کرد. محصولی به نام splitsurance که جامعه هدف آن دانشجویان دانشگاههای سوییس بودند.
دانشجویانی که باید در دوران تحصیل در خوابگاه و پانسیونها سر کنند. این محصول تازه به بیمه وسایل دلخواه آنها در خانههای اشتراکیشان میپردازد. ضمن این که با بیمه شدن هر کدام از اعضای دیگر خانه اشتراکی دیگر اعضا از تخفیف بیشتری برخوردار خواهند شد.
Cuvva
یکی از مشهورترین شرکتهای بیمه خودرو در دنیا که در سال 2019 میلادی با ارائه محصولی خاص توانست به محبوبیتی ورای گذشته دست پیدا کند. شرکت Cuvva که در زمینه ارائه بیمههای ساعتی خودرو تخصص دارد در سال گذشته اعلام کرد که برای دریافت بیمه لازم نیست حتماً خود شخص مالک خودرو باشد و خودروهای اجارهای نیز شامل بیمه میشوند.
روند کار ساده هم در این مقبولیت همه گیر دخیل بود. مشتری از خودرویی که میخواست اجاره کند یا از دوستی قرض بگیرد یک عکس میاندازد و بعد با فرستادن عکس به مرکز مشتریها هم از قیمت تقریبی خودرو خبردار میشود و هم هزینه بیمه ساعتیاش. سیستم کاملاً هوشمند این شرکت در تأیید گواهی نامه راننده و مدارک خودرو و سابقه آن در مقایسه با شرکتهای بیمه سنتی رمز موفقیت آن به شمار میرود.
Back Me Up
محصولی تازه برای والدینی که همیشه نگران گم کردن لوازم بچهها یا بهانههای گاه و بیگاه آنها برای خرید یک لوازم اکترونیکی تازه هستند. این شرکت با 15 یورو 3 وسیله ارزشمند دانشآموزان و دانشجوها را بیمه میکند آن هم در برابر همه نوع آسیب و صدمهای و حتی در برابر دزدی یا در زمان مسافرت به هر کشوری از دنیا.
مهمترین مساله این است که پدر و مادرهای میتوانند با پرداخت این هزینه ماهانه این تضمین را داشته باشند که هر وقت نوجوان خانواده بهانه یک گوشی یا لپتاپ تازه داشت شرکت تضمین خرید کالای جدید تا سقف معینی را به آنها ارائه میدهد.
Mango
فقط در چند دقیقه و بدون نیاز به نوشتن و امضا کردن! این شعاری است که مانگو، شرکت بیمه مکزیکی توانست با آن محصول تازهاش را در سال 2019 با مقبولیتی زیاد به سالمندان ارائه دهد.
این شرکت که صرفاً روی بیمه عمر و بازنشستگی فعالیت داشت با هدف قرار دادن جامعه فقیر و کم اطلاع سالمندان توانست محصول تازهاش را چنان ساده کند که حتی آنهایی که سواد درست و حسابی نداشتند به استفاده از چتبات روی بیاورند و به خرید بیمه عمر از این طریق بپردازند. مانگو به سبب آشتی دادن سالمندان با فناوری نیز در مکزیک در سال 2019 تقدیر شد.
Bought By Many
یک استارتآپ تازه در کشور انگلستان که فقط به ارائه بیمه برای اموال بسیار خاص میپردازد. بسیار خاص در این جمله گسترده بسیار زیادی از داشتهها را شامل میشود. از یک یادگاری قدیمی از مادربزرگ بگیر تا لباس و کفش و کلاه.
این استارتآپ با ارائه این محصول مقبولیت زیادی بین جوانهای انگلستان پیدا کرد. علاوه بر این پیدا کردن انواع بیمه برای اعضا به صورت رایگان از خدمات دیگر این استارتآپ انگلیسی است و البته تحفیف 20 درصدی از شرکتهای بیمه با داشتن اشتراک و عضویت.
Dad Cover
یک محصول بیمه خاص برای پدرها و همه نگرانیها و دغدغههایشان در مورد اعضای خانواده. در این محصول بیمه که صرفاً مردان خانوادههای با فرزند میتوانند از آن استفاده کنند کارشناسان بیمه بهترین راهکار کسب درآمد با توجه به فعالیت پدر را در اختیار او قرار میدهند و روش کسبوکار تازه را تا سطوح مشخصی بیمه میکنند!
از طرفی نباید ارائه بیمه با توجه به شرایط اقتصادی خانواده و همچنین بیمه سرمایهگذاری و عمر برای سالهای دور و طراحی چتبات را فراموش کرد.
Go Girl
یک محصول بیمه خاص این بار فقط برای خانمها. البته خانمهای راننده! خوب رانندگی کن تخفیف بگیرد. این شعار توانست در مدت اندکی Go Girl را به عنوان برند مهم بیمه ماشین معرفی کند.
با خرید این محصول مشتری بنا به امتیازی که کسب میکند میتواند از تعمیرات رایگان خودرو، صندلی بچه رایگان و همین طور پوشش بیمه آسیبهای طبیعی مانند افتادن شاخه درخت روی ماشین و … استفاده کند.
این شرکت همین طور لوازم شخصی خانمها از جمله کیف و وسایل ورزشی دیگر را در برابر دزدی از داخل ماشین بیمه میکند. محصول کاملاً آنلاین است و مشاورهای شرکت و چتباتها همواره دست به کار ارائه خدمات!
Vlot
یک پلتفرم که به تجزیه و تحلیل ریسک زندگی میپردازد و برای رؤیایی با شرایط در حال تغییر زندگی مشتری راه حلهایی پوششی ارائه میدهد. این تغییر شرایط زندگی گستره زیادی میتواند داشته باشد. از ازدواج و تشکیل خانواده تا نقل مکان به خانهای تازه یا مهاجرت به شهر یا کشور دیگر.
حتی به دنیا آمدن فرزند هم از پوششهای بیمهای این پلتفرم است. هر مشتری شرایط زندگی پیش رو را مطرح میکند و پلتفرم Vlot برایش از آینده و شرایط پیش رو و نیازمندیها میگوید و مطابق با همان شرایط مشتری را بیمه میکند.
Fizzy
یک پوشش بیمهای آنلاین برای تاخیرهای پرواز بالاتر از دو ساعت. این محصول تازه که از سوی شرکت AXA روانه بازار شده است هم مزایای یک استارتآپ را دارد و هم از تجربه شرکت بیمهای مشهور در سطح جهانی استفاده میکند. برای همین است که Fizzy در سال 2019 به عنوان یکی از مهمترین محصولات سال مطرح شد.
این پوشش بیمه در صورت تاخیرهای بالای دو ساعت امکانات مختلفی پیش روی مسافران قرار میدهد. از اسکان در هتل برای مدتی محدود تا ارائه جایگزینهای دیگر سفر. معروف است که این پوشش بیمهای صرفاً با فشردن 4 دکمه صفحه کلید قابل دسترس است. به همین سادگی!