راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برنده 50 هزار دلاری رویداد دیسراپت برلین 2019 مشخص شد / نگاهی به ایده‌های مطرح شده در هکاتون این رویداد

رویداد دیسراپت برلین 2019 کار خود را پنجشنبه 21 آذرماه به پایان رساند. 14 استارت‌آپ در دو روز برگزاری این رویداد برای دریافت جایزه 50 هزار دلاری رقابت کردند و برنده این جایزه مشخص شده است. تمامی این تیم‌ها، ایده و فعالیت استارت‌آپ خود را در مقابل چندین سرمایه‌گذار و داور معرفی کردند و در نهایت پنج تیم Gmelius، Hawa Dawa، Inovat، Scaled Robotics و Stable به مرحله نهایی راه پیدا کردند. این تیم ها در مقابل هیئت‌داوران بار دیگر به معرفی استارت‌آپ خود پرداختند و در نهایت استارت‌آپ Scaled Robotics موفق به کسب جایزه 50 هزار دلاری شد. در این مطلب نگاهی کوتاه به روز دوم این رویداد و ایده‌های مطرح شده در هکاتون خواهیم داشت.


نگاهی به اتفاقات روز دوم رویداد


Justin Drake از بنیاد اتریوم نیز در رویداد دیسراپت برلین حضور داشت. او درباره نقشه راه و میزان پیشرفتشان در انتشار اتریوم 2.0 صحبت کرد و در صحبت‌هایش تاکید می‌کرد که نسخه جدید اتریوم را حتما قبل از لیبرا منتشر خواهند کرد. بنیاد اتریوم برای این پروژه مدت زیادی است که مطالعه و تحقیق کرده‌اند.

این خانم چهارمین شرکت خود را تاکنون راه‌اندازی کرده و سه شرکت قبلی خود را فروخته است. چهارمین شرکت او هوش مصنوعی را در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌دهد. با توجه به صحبت‌های او، آنها چرخ را از اول اختراع نکرده‌اند و از همان ابزارهای متن‌باز مانند Pytorch و Tensorflow استفاده می‌کنند ولی برای بهبود مدل‌های خود، هم‌زمان و هم گام با موسسات تحقیقاتی فعالیت می‌کند. این شرکت اخیرا 30 میلیون دلار نیز جذب سرمایه کرده است.

Frontier Car Group نیز شرکتی مستقر در برلین است که بازار هدف آن آمریکا، نیجریه، مکزیک، اندونزی، پاکستان و به‌اصطلاح بازارهای نوظهور است.

همانطور که قبلا گفته بودیم، داوران این رویداد نویسندگان و سردبیران تک‌کرانچ و جمعی از برترین سرمایه‌گذاران خطرپذیر و کارآفرینان هستند. مایک بوچر نیز جزو داورهاست و از نویسنده‌های معروف تک کرانچ هست. بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که در این رویداد شرکت می‌کنند، صرفا برای ارتباط با این افراد حضور پیدا می‌کنند.

Scaled Robotics از استارت‌آپ‌های فینالیست این رویداد بود که ساختمان‌های در حال ساخت را بررسی می‌کنند و به مشکلاتی که آن ساختمان در ساخت‌وساز دارد، پی می‌برند. برای اطلاع بیشتر از نحوه کار آنها ویدیو بالا را مشاهده کنید.


هکاتون دیسراپت


در هکاتون دیسراپت صدها استارت‌آپ از سراسر دنیا حضور داشتند تا به ما نشان دهند چطور می‌توان با استفاده از فناوری چالش‌های مختلفی را حل کرد. در ادامه نگاهی به 12 ایده و استارت‌آپی می‌اندازیم که در هکاتون دیسراپت به معرفی فعالیت و ایده خود پرداختند.

تحلیل متن کارت ویزیت
ارسال تماس‌های صوتی به ایمیل
ایجاد فیلترهایی برای آهنگ‌ها مانند اینستاگرام که فیلترهایی برای عکس‌ها فراهم کرده است
تحلیل اطلاعاتی که گوگل از رفتارمان در اختیارمان قرار می‌دهد
ایجاد سیستم مدیریت هکاتون
پیشنهاد مسیرهایی که دی اکسید کربن کمتری مصرف می‌کنند
ساخت API برای محاسبه میزان CO2
ساخت اپلیکیشنی برای خریدن دنگ و بخشی از یک خانه توسط افرادی که پول کافی برای خرید یک خانه را ندارند
ساخت سیستمی آموزشی بر اساس جستجوهایی که افراد انجام می‌دهند
جابه جایی راحت‌ محصولات
ساخت یک بازی مونوپولی واقعی روی نقشه

برنده نهایی رویداد


و اما برنده نهایی و اختتامیه دیسراپت برلین 2019، تیم Scaled Robotics بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.