راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه همبانک ملی در سیزدهمین نمایشگاه تلکام می‌شود

از سامانه “همبانک ملی” در تاریخ 1391/08/25 در سیزدهمین نمایشگاه ایران تله کام با حضور جمعی از مدیران شرکت داده ورزی سداد و شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) رونمایی شد. سامانه «همبانک ملی» با کد #۷۱۷* برای استفاده مشترکان همراه اولی است که دارای حساب بانکی نزد بانک ملی ایران هستند.

سامانه «همبانک»، یکی از سرویس‌های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه‌اندازی شده است. این سامانه‌ برخلاف سایر سامانه‎های بانکداری همراه بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار، بر روی تمامی گوشی‌های تلفن همراه و فقط با شماره‌گیری یک کد USSDقابل استفاده هستند.

افراد دارای حساب نزد بانک‌هایی که در این طرح با شرکت جیرینگ مشارکت کرده‌اند، می‌توانند مجموعه‌ای از خدمات بانکی مورد نیاز را به‌صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب دریافت کنند. با استفاده از این سرویس می‌توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ اعتبار، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده نمود.

بر اساس این طرح تجاری، جیرینگ با ایجاد بستر و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات کیف پول همراه، پا به عرصه خدمات مالی و پرداخت همراه گذاشت. این کیف پول، دو سال پیش معرفی شد و بعد از مدتی به نام همبانک برای ارائه به مشتریان بانک‌ها ارائه شد. این اقدام، در ابتدای سال 1391 آغاز و اولین سرویس در خرداد ماه با نام همبانک سینا به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر خدمات همبانک برای۴ بانک با کدهای دستوری که در جدول زیر ملاحظه می‌شود فعال شده است:

منبع: ایلنا

 

10 دیدگاه
  1. عباس جمالپور می‌گوید

    چرا سامانه ۷۱۷ کار نمیکنه؟

    1. قضنفر گل آبادی می‌گوید

      سلام *۷۱۷# اصلا کار نمیکنه
      این برای جیرینگه اصلا به بانک صادرات ربطی نداره.

      1. مهدی معینی وحید می‌گوید

        همبانک صادرات بشماره#۷۱۹*کار میکنه

    2. قضنفر گل آبادی می‌گوید

      اصلا ربطی ب بانک صادرات نداره این ک واس جیرینگه خوب ی چیزی واسش درس کنید

  2. Sara Basravi می‌گوید

    سلام چرا سامانه ۷۱۷ کار نمیکنه؟آیا جایگزین داره؟با تشکر

  3. ساره می‌گوید

    هیچ دیدگاهی ندارم

  4. ناشناس می‌گوید

    چرااین هم بانک با ایرانسل کارنمیکمه

  5. حمید می‌گوید

    بایدهمراه اول داشته باشی کارکنه لطفا برای ایرانسل هم ردیفش کنید ..سپاااس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.