راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز نوآوری بانک ملی ایران، شعبه خوارزمی افتتاح شد / مدیرعامل فینوداد: وظیفه ذاتی‌ ما حمایت از نخبگان است

علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در مراسم افتتاحیه شعبه جدید مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) با اشاره به قراردادی که میان این بانک و دانشگاه خوارزمی به امضا رسیده، گفت: «پروژه‌های احراز هویت و امضای دیجیتال بسیار زمان‌بر بود، ولی این پروژه با دانشگاه خوارزمی با هزینه کم و طی سه ماه به بهره‌برداری رسید و تجربه بسیار خوبی شد که پروژه‌های خود را با این دانشگاه پیش ببریم و بانک ملی به‌عنوان اولین بانک کشور صاحب احراز هویت و امضای دیجیتال شد.» او تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در حوزه بانکی، احراز هویت و امضای دیجیتال بود.

ماهیار از آمادگی پذیرش تیم‌های فعال در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده و یادگیری ماشین در مرکز نوآوری این بانک خبر داد: «ارتباط بین مراکز نوآوری و فین‌تک‌ها می‌تواند پایه و اساس این مرکز باشد. باید تجربه‌های بهتری در کنار سایر استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها به دست آوریم.»


30 درصد تراکنش‌های کشور متعلق به بانک ملی است


او ادامه داد: «در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده همکاری هستیم. ۳۰ درصد تراکنش‌های کشور متعلق به بانک ملی است و با این حجم کلان‌داده آمادگی همکاری در حوزه تحلیل داده را نیز داریم.»

علی حسن‌بیگی، رئیس دانشگاه خوارزمی نیز بیان کرد: «رسالت دانشگاه خوارزمی حمایت از نخبگان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان است. ۷۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول حمایت‌های دانشگاه هستند.»

حسن‌بیگی در مورد فاصله تولید علم و استفاده از فناوری در ایران توضیح داد: «رتبه تولید علم ایران ۱۵ و رتبه استفاده از علم و فناوری ۷۰ است و معنی‌اش این است که ما توانایی‌های بیش از این را داریم. تمام مراکز دانشگاهی باید تلاش کنند که بتوانند فاصله را به حداقل برسانند. استفاده از پتانسیل جوانان در این راستا خیلی می‌تواند مؤثر باشد.»

امیرحسین شبیری، مدیرعامل فینوداد در این مراسم گفت: «وظیفه ذاتی ما این است که در کنار جامعه نخبگان و دانشگاه‌های کشور حضور داشته باشیم و فضایی ایجاد کنیم تا اگر کسی ایده و طرحی دارد، از ظرفیت‌های بانک ملی از لحاظ بازار و سرمایه‌گذاری استفاده کند.»

شبیری افزود: «نگاه‌مان این نیست که چند هزار متر فضا بگیریم و همه را صدا بزنیم؛ بلکه خودمان به جایی می‌رویم که استعدادهای کشور حضور دارند. در همین مدت کوتاه با چندین مجموعه استارتاپی در حوزه فناوری‌های مالی همکاری داشتیم و قصد داریم در ادامه راه با راه‌اندازی این مرکز نوآوری نسبت به توسعه همکاری با دانشگاه خوارزمی اقدام کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.