راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شتاب به تات سرویس نمی‌دهد، قضیه از چه قرار است؟

از چهارشنبه هفته گذشته شبکه شتاب به کارت بانک‌های تات سرویس نمی‌دهد و صاحبان کارت‌های بانکی تات برای دریافت خدمات به هر دری که می‌زنند دست خالی بر می‌گردند و فقط دستکاه‌های خودپرداز خود بانک تات به آنها سرویس می‌دهد. از همین سو شایعه شده است بانک تات اگرچه به ظاهر تابلوهای سردر شعبه‌های خود را به بانک آینده تغییر داده است اما همچنان برای ادغام شدن و تغییر یافتن به بانک آینده مقاومت می‌کند. از همین سو شنیده شده است که بانک مرکزی برای مجبور کردن بانک تات برای تن دادن به ادغام شبکه شتاب را به روی این بانک بسته است.

خبر آنلاین در همین رابطه نوشته است: “مدیر روابط عمومی بانک آینده (تات سابق) محمود ترابیان در توضیح وضعیت پیش آمده گفت: مسدود شدن حساب‌های بانک تات صحت نداشته و تنها شبکه به دلیل اشکالات پیش آمده در شبکه شتاب امکان استفاده از کارت‌های این بانک در شبکه شتاب و جود ندارد ولی صاحبان حساب می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های ATM و Posهای بانک تات نسبت به عملیات بانکی خود اقدام کنند.”

لازم به ذکر است که بانک تات به خاطر تخلفاتش از سوی بانک مرکزی مجبور شد با دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی ادغام شود. در حال حاضر هم فقط کارت‌های صادره از بانک تات سابق از دریافت خدمات شتابی بی نصیبند و کارت‌های صادره از موسسه مالی و اعتباری صالحین سابق مشکلی ندارند.

همچنین، در روز چهارشنبه هفته گذشته معاون نظارتی بانک مرکزی طی بخش نامه‌ای به اتاق مبادلات پایاپای اسناد بانکی اعلام کرد، به دلیل آنکه دیگر بانکی به نام بانک تات وجود خارجی ندارد از پذیرفتن اسناد و چک‌های این بانک خودداری کنند که البته به دلیل مشکلات پیش آمده این بخش نامه در آخرین ساعات اداری روز پنجشنبه هفته گذشته به صورت موقت لغو شد و در حال حاضر اتاق مبادلات اسناد بانک تات مورد پذیرش است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.