راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیس‌بوک پی برای انجام پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های فیس‌بوک راه‌اندازی شد

فیس‌بوک خبر از راه‌اندازی فیس‌بوک پی را داد، سیستم پرداختی که از طریق فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ می‌توان از آن استفاده کرد.

به گفته فیس‌بوک مردم تا به امروز هم از طریق اپلیکیشن‌های این شرکت برای خرید کردن، اهدا و ارسال پول به افراد، پرداخت‌ انجام می‌دادند و حالا فیس‌بوک پی انجام این تراکنش‌ها را نه تنها آسان‌تر می‌کند بلکه این اطمینان را هم به فرد می‌دهد که اطلاعات پرداختی‌اش امن و محافظت‌شده است.

کاربران فیس‌بوک پی که به گفته خود شرکت هیچ ارتباطی با پروژه کریپتوکارنسی لیبرا ندارد، می‌توانند یک روش پرداختی که خودشان ترجیح می‌دهند را وارد کنند و سپس به وسیله گزینه‌های موجود، پرداخت مورد نظرشان را از طریق تمام اپلیکیشن‌های فیس‌بوک انجام دهند.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند از سرویس فیس‌بوک پی روی کدام اپلیکیشنشان استفاده کنند یا اینکه این سرویس را روی تمامی اپلیکیشن‌هایی که دارند اجرا کنند.

این سرویس از پشتیبانی آنی و چت زنده در آمریکا برخوردار است و در آینده نزدیک هم کشورهای بیشتری به این سرویس پرداختی اضافه خواهد شد.

فیس‌بوک پی روی تنظیمات اپلیکیشن یا روی وب‌سایت شرکت قرار دارد و ابتدا روی خود فیس‌بوک و مسنجر اجرا می‌شود و بعدا روی برنامه‌های واتس‌اپ و اینستاگرام نیز پیاده‌سازی خواهد شد.

گویا این سرویس، کارت‌های نقدی و اعتباری شناخته‌شده و همینطور پی‌پل پشتیبانی می‌کند. فیس‌بوک در توضیحات بیشتر گفت: «پرداخت‌ها از طریق مشارکت و همکاری با شرکت‌هایی ازجمله پی‌پل، استرایپ و دیگر شرکت‌ها پردازش می‌شود. فیس‌بوک پی براساس زیرساخت‌ها و مشارکت‌های موجود ساخته شده است و از کیف پول کالیبرا که روی شبکه لیبرا اجرا می‌شود، متمایز است.»

فیس‌بوک معتقد است که سرویس فیس‌بوک پی به نوعی سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر این شرکت به مقوله امنیت را نشان می‌دهد و هدف از راه‌اندازی این سرویس را ذخیره‌سازی امن و کدگذاری شماره حساب و شماره کارت افراد می‌داند. این سرویس مانیتورینگ ضدکلاهبرداری را روی سیستم شما اجرا می‌کند تا بتواند فعالیت‌های غیرمجاز را شناسایی کرده و نوتیفیکیشن‌هایی را برای فعالیت‌های مربوط به حساب بانکی افراد، به آنها ارائه دهد.

افراد می‌توانند برای افزودن یک لایه امنیتی بیشتر، پین جدید اضافه یا از قابلیت‌های بیومتریک دستگاهشان مانند شناخت چهره یا اثرانگشت برای ارسال پول یا انجام پرداخت استفاده کنند. به گفته فیس‌بوک، این شرکت اطلاعات بیومتریک دستگاه کاربر را دریافت یا در جایی ذخیره نمی‌کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.