راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پس از چین، بزرگترین بانک آمریکا هم با لیبرا مخالفت کرد / مسیری دیگری برای لیبرا با اتصال به ارزهای ملی

ماهنامه عصرتراکنش / به تازگی رئیس بانک «جی پی مورگان» آمریکا نیز با اعلام مخالفت خود با کریپتوکارنسی فیس‌بوک، گفته است که «لیبرا» ایده خیال‌پردازانه‌ای است که هرگز محقق نخواهد شد. به گزارش رویترز، سرنوشت ارز دیجیتالی فیس‌بوک بیش از هر زمان دیگری در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته تا جایی که در تازه‌ترین واکنش به آن، جیمی دیمون، رئیس بانک «جی‌پی مورگان» آمریکا نیز آن را رویایی خیال‌پردازانه خوانده است که هرگز محقق نخواهد شد. (+)

حدود دو ماه پیش هم بانک مرکزی چین اعلام کرد که قصد دارد در پاسخ به رمزارز لیبرای فیس‌بوک، ارز دیجیتالی مخصوص خودش را توسعه دهد؛ چراکه معتقد است لیبرا می‌تواند سیستم مالی چین را به خطر اندازد. بعد از اعلام این خبر، خبری دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از سازمان‌های بانکی و برخی شرکت‌های چینی، مانند علی‌بابا، تنسنت، بانک سازندگی چین، بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک چین، بانک کشاورزی چین و انجمن بانکداری چینی یونیون‌پی، قرار است در دور اول ارز دیجیتال این بانک را دریافت کنند.

این ارز را دی‌سی / آی‌پی نامیده‌اند که مخفف عبارات انگلیسی ارز دیجیتال / پرداخت الکترونیکی است. همچنین منابع خبر از آمادگی این فناوری داده‌اند و اینکه احتمالاً دی‌سی / آی‌پی از 11 نوامبر راه‌اندازی شود.

.

مسیری دیگری برای لیبرا

این‌ها تنها مخالف‌هایی نیست که تا کنون با لیبرا شده است؛ در ماه گذشته هفت عضو تشکیل‌دهنده انجمن لیبرا از این پروژه کناره‌گیری کردند؛ ازجمله پی‌پال، مسترکارت، ویزا، ای‌بی و استرایپ.

به نظر می‌رسد که این مخالفت‌ها باعث شده تا فیس‌بوک اعلام کند که قصد دارد در برنامه‌های رمزارزی خود، در دستیابی به اهدافش مسیر دیگری را در پیش بگیرد و پروژه ارز دیجیتالی خود را به ارز ترکیبی وابسته به سبد ارزهای جهانی متصل کند.

ببینید: فیس‌بوک رویکرد متفاوتی اتخاذ کرد و قرار است کریپتوکارنسی خود را به ارزهای ملی متصل کند

طبق گفته‌های دیوید مارکوس این شرکت قصد دارد از راه متفاوتی به اهداف خود دست یابد. رئیس انجمن لیبرا می‌گوید: «به‌جای اینکه یک واحد ترکیبی داشته باشیم، می‌توانیم یک سری از استیبل‌کوین‌ها، یک دلار استیبل‌کوین، یک یورو استیبل‌کوین و یک استرلینگ پوند استیبل‌کوین و غیره داشته باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.