راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بایننس با حمایت علی‌پی و ویچت، تریدینگ P2P در چین راه‌اندازی کرده است

صرافی کریپتوکارنسی بایننس معاملات همتابه‌همتا در چین راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم، از معامله‌گرانی که بین خودشان و با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت چینی علی‌پی و ویچت‌پی تراکنش‌ انجام می‌دهند، پشتیبانی می‌کند. از طرفی، خبرهای دیگری مبنی بر مسدود کردن تراکنش‌های کریپتوکارنسی توسط علی‌پی نیز منتشر شده است.

.

بایننس تجارت P2P در چین راه‌اندازی می‌کند

بایننس، بزرگترین صرافی کریپتو در جهان از نظر حجم تراکنش‌ها است و خبر راه‌اندازی تریدینگ همتابه‌همتا در چین را اعلام کرده است. درواقع این پلتفرم می‌تواند به جای یوان چینی، با استفاده از بیت‌کوین، اتریوم و تتر معاملات را انجام دهد.

ابتدا فقط کاربران اندروید که به مدت بیش از 30 روز در حساب‌های بایننس ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از این قابلیت تریدینگ P2P استفاده کنند. البته بایننس اعلام کرده است که به تدریج، این پلتفرم در اختیار کاربران آی‌اواس نیز قرار می‌گیرد.

چانگپنگ ژاو، مدیرعامل این صرافی با ارسال توییتی گفت که این شرکت قابلیت P2P جدید خود را ابتدا برای 1/4 میلیارد مردم چین راه‌اندازی می‌کند و به‌زودی خدمات خود را به مناطق دیگر گسترش خواهد داد.

در پاسخ به سوال یکی از کاربران درخصوص گزینه روش پرداخت موجود برای انتخاب علی‌پی و ویچت‌پی، ژاو پشتیبانی این اپلیکیشن‌های چینی از کاربران را تایید کرد و گفت که این دو اپلیکیشن بدون اینکه رابطه مستقیمی با بایننس داشته باشند، می‌توانند خدمات پرداختی را برای این کاربران فراهم کنند.

.

چینی‌ها از اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده می‌کنند تا ممنوعیت را دور بزنند

هرکسی که در سال‌های اخیر به چین سفر کرده باشد، حضور اپلیکیشن‌های پرداختی علی‌پی و ویچت‌پی را دیده است و تایید می‌کند که آنها در بازار پرداخت‌های محلی غالب هستند. این دو اپلیکیشن تقریبا در همه‌جای کشور در دسترس هستند و می‌توان صفحه کیوآر کد آنها را در هر گوشه و کنار خیابان، از میوه‌فروشی‌ها گرفته تا خرده‌فروشان لوکس، مشاهده کرد. همچنین مصرف‌کنندگان چینی، بسیاری از پرداخت‌ها را با موبایلشان انجام می‌دهند و کارت‌های اعتباری و پول نقد با خودشان حمل نمی‌کنند. در کل، چین دنیا را به سمت اقتصاد بدون پول نقد سوق داده است.

با توجه به اینکه علی‌پی و ویچت‌پی در چین رواج پیدا کرده است، جای تعجبی ندارد که آنها بین سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی در کشور نیز مشهور باشند. البته محبوبیت آنها می‌تواند دلیل دیگری هم داشته باشد و اینکه مردم از آنها استفاده می‌کنند تا ممنوعیت‌های دولت برای ارسال پول به صرافی‌ها و ICOها را دور بزنند. البته این مسئله مهمی است و اپلیکیشن‌های پرداختی هیچوقت قبول نمی‌کنند که از وقوع چنین اتفاقی آگاه بوده‌اند.

درواقع درپی انتشار خبرها مبنی‌بر اینکه مردم چین از تریدینگ‌های P2P استفاده می‌کنند تا بتوانند ممنوعیت ‌ها را دور بزنند، علی‌پی مدعی شد که این شرکت تراکنش‌ها را نظارت می‌کند تا کسب‌وکارهای مرتبط با کریپتوکارنسی را مسدود کند. این شرکت اعلام کرد که اگر تراکنش‌های مرتبط با بیت‌کوین و ارزهای مجازی دیگر را شناسایی کند، فورا آن خدمات پرداخت را مسدود می‌کند.

اگر کاربران تمایل داشته باشند که بدون ممنوعیت دولت، از مبادله P2P استفاده کنند، می‌توانند به سایت local.Bitcoin.com سر بزنند که بازار جهانی خصوصی برای تریدینگ بیت‌کوین‌کش است. این پلتفرم به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که از روش‌های پرداختی مانند انتقال بانکی، پی‌پال، علی‌پی، ونمو، cash in person، یوپی‌آی (هند)، سپرده نقدی و کارت‌های اعتباری استفاده کنند. در مقابل بسیاری از مبادلات که از کاربر می‌خواهند برای تایید هویتش، کپی پاسپورت و کارت شناسایی خود را بفرستد، سایت local.Bitcoin.com این قابلیت را دارد که بی‌نام و بدون شناسایی مشتری، به کاربر امکان معامله بدهد.

منبع: news.bitcoin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.