راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعالیت هفت ETP در مهمترین بازار بورس سوئیس

در حال حاضر صرافی اوراق بهادار سیکس سوئیس، هفت محصول رمزارزی قابل مبادله (ETP) دارد. بدین ترتیب آنها به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند تا بتوانند کریپتوکارنسی شخصی داشته باشند یا در پورتفولیوهای برترین کریپتوکارنسی‌ها سرمایه‌گذاری کنند. همچنین چهار ETP قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده را دنبال می‌کنند.

.

شاخص کریپتو در فرانک سوییس

سولوشن‌های شاخص ام‌وی (ام‌وی‌آی‌اس) و شرکت فین‌تکی سوئیسی «آمون ای‌جی» اخیرا اعلام کردند که جدیدترین محصول قابل مبادله کریپتو را با همکاری «بیت‌کوین سوئیس» راه‌اندازی می‌کنند. لازم به ذکر است این محصول ETP آمون بیت‌کوین سوئیس، ABBA نام دارد، معامله خود را در صرافی اوراق بهادار سیکس‌ آغاز کرده است. این صرافی، اصلی‌ترین صرافی سهام در سوئیس، برای سرمایه‌گذاری‌های سنتی مانند سهام‌ها، اوراق قرضه‌ها و صندوق‌های قابل مبادله (ETF) است.

این محصول ETP جدید، به این منظور طراحی‌شده است که قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم را دنبال کند. توماس کتنر، مدیر اجرایی سولوشن‌های ام‌وی‌آی‌اس گفت: «این اولین شاخص ما در غالب فرانک سوئیس است و با این هدف طراحی شده که به بازار سوئیس، که خواستار چنین شاخص‌هایی بوده است، خدمت‌رسانی کند.»

همچنین هانی راشوان، مدیرعامل آمون گفت که محصول ETP بیت‌کوین / اتریوم آمون‌ بیت‌کوین‌سوئیس، راهی منحصربه‌فرد برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد تا از طریق محصول رگولاتوری‌شده در صرافی سیکس و با پشتوانه یک متولی سوئیسی، دو کریپتوکارنسی بزرگ جهانی را به پورتفولیو خودشان اضافه کنند.

لازم به ذکر است شاخص این ETP در روزهای چهارم و پنجم اکتبر سال 2019، شامل 88/68 درصد بیت‌کوین و 11/33 درصد اتریوم بوده است. این شرکت واقع در زوگ توضیح می‌دهد که ارزش این شاخص، در هرماه بر اساس سرمایه‌ بازار کنونی هر کوین مورد بررسی قرار می‌گیرد. این شاخص capitalization-weighted به حساب می‌آید و هیچ cap و floor هم برای آن اعمال نمی‌شود. همچنین به گزارش نیوز.بیت‌کوین، ETPهایی که در بورس سیکس سوئیس قرار دارند، جزو صندوق‌های قابل معامله (ETF) محسوب نمی‌شوند.

جزییات آمون‌ بیت‌کوین‌سوئیس ETP

ام‌وی‌آی‌اس مالکیت کامل شرکت انجمن‌های ون‌اک را دارد. اخیرا این شرکت، درخواست خود را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر تجارت ETF در صرافی سی‌بی‌اوای‌ بی‌زدایکس، لغو کرده است. درعوض، اکنون شرکت ون‌اک محصول بیت‌کوینی خود را به سرمایه‌گذاران نهادی ارائه می‌دهد که تحت قانون 144ای از قانون بورس اوراق بهادار 1933 و معاف از الزامات ثبت‌نام کسب‌وکاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

.

معرفی شش ETP دیگر در صرافی سیکس سوئیس

علاوه بر دو ETP که ذکر شد، شش ETP دیگر نیز با دلار آمریکا در صرافی سیکس سوئیس مبادله می‌شوند. درواقع از این شش ETP، چهار مورد برای ردیابی قیمت کریپتوکارنسی‌های واحد، یعنی بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم و ریپل هستند.

از 26 فوریه سال جاری، ETF آمون بیت‌کوین تجارت خود را آغاز کرد و فقط قیمت بیت‌کوین را دنبال می‌کرد. محصول بعدی که راه‌اندازی شد، ETP آمون اتریوم بود که تجارت خود را از پنجم مارس آغاز کرد. پس از آنها، ETPهای آمون ریپل و آمون بیت‌کوین‌کش به ترتیب در دوم آوریل و چهارم جولای، مبادله خود را انجام دادند.

ترکیب دارایی سبد آمون کریپتو ETP در ماه سپتامبر

همچنین دو ETP دیگر، عملکردهای سبدهای کریپتوکارنسی‌ را دنبال می‌کنند. یکی از این سبدها، شاخص ETP سبد آمون کریپتو است که در صرافی سیکس قرار دارد و معامله خود را در 21 نوامبر سال 2018 آغاز کرد. به گفته آمون، این محصول نتایج سرمایه‌گذاری شاخص متشکل از پنج کریپتوکارنسی را دنبال می‌کند که توسط سرمایه‌گذاری بازار رتبه‌بندی شدند. از ماه سپتامبر، پورتفولیو شامل 50/27 درصد بیت‌کوین، 21/29 درصد ریپل، 19/10 درصد اتریوم، 4/89 درصد بیت‌کوین‌کش و 4/45 درصد لایت‌کوین است.

سبد دیگر کریپتو که توسط آمون‌ای‎جی ارائه شده، شاخص «بیتوایز سلکت 10 لارج کپ کریپتو ETP» است که نتایج سرمایه‌گذاری شاخص متشکل از بیش از 10 کریپتوکارنسی را دنبال می‌کند که توسط سرمایه‌ بازار رتبه‌بندی شده‌اند. از سوم اکتبر سال جاری، بیت‌کوین 77/84 درصد از این شاخص را به خود اختصاص داده است. همچنین اتریوم 9/10 درصد، ریپل 5/70 درصد، بیت‌کوین‌کش 2/11 درصد، لایت‌کوین 2/11 درصد، ایاس 1/46 درصد، استلار 0/60 درصد، مونرو 0/52 درصد، کاردانو 0/47 درصد و دش 0/42 درصد از این شاخص سهم دارند.

منبع: news.bitcoin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.