راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

iOS 13 اپل 25 قابلیت عالی دارد که از نظرها پنهان مانده است

کمپانی اپل در کنار آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، از سیستم عامل iOS 13 نیز رونمایی کرد. متاسفانه، این سیستم از مشکلاتی جدی برخوردار است، بنابراین توصیه می‌کنیم فعلا سیستم عامل گوشی آیفون خود را به‌روزسانی نکنید. این موضوع مایه تاسف است، زیرا iOS 13 به ویژگی‌های بسیار خوبی مجهز است که از دیدها مخفی هستند.

در این گزارش قصد داریم به معرفی 25 ویژگی سیستم عامل iOS 13 بپردازیم که از نظر عموم مردم دور مانده‌اند.

.

قابلیت لمس سه بعدی / هپتیک

کمپانی اپل قابلیت لمس سه بعدی را کنار گذاشته و به جای آن، تکنولوژی هپتیک‌تاچ را به کار گرفته است. تقریبا تمامی قابلیت‌های iOS 13 از طریق هپتیک‌تاچ قابل دسترسی هستند. دارندگان آیفون SE، آیفون XR و آیفون 11 می‌توانند با نگه داشتن دستشان روی لینک، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند. با نگه داشتن انگشت روی آیکون‌های اپلیکیشن، میانبر و سایر قابلیت‌ها قابل دسترسی هستند.

.

باتری

شارژ بهینه‌سازی شده: به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Battery in iOS 13 را انتخاب کنید تا آیفون شما نهایتا تا 80 درصد شارژ شود. این سیستم دارای یک الگوریتم یادگیری ماشینی هم هست که بر اساس رفتار روزمره همچون ساعت بیدار شدن، می‌تواند ساعت مجدد اتصال برق برای رسیدن به ظرفیت 100 درصدی قبل از بیدار شدن را هم تعیین کند. روند مذکور به افزایش عمر و سلامتی باتری کمک می‌کند.

.

مرکز کنترل

تغییر وضعیت بلوتوث و وای‌فای: در مرکز کنترل، روی آیکون‌های بلوتوث و وای‌فای انتخاب کرده و نگه دارید تا به صورت مستقیم و بدون نیاز به باز کردن منوی تنظیمات، شبکه‌ها و دستگاه‌ها را تعویض کنید.

.

دانلود اپلیکیشن

دانلود نامحدود: در iOS 13، محدودیت 200 مگابایتی برای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل iOS از میان برداشته شده است. در نتیجه کاربران دیتا، با فراغ بال بیشتری می‌توانند به دانلود اپلیکیشن و به‌روزرسانی گوشی آیفون خود بپردازند. این قابلیت باید خیلی زودتر از این‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

.

پرونده‌ها

استخراج فایل‌های فشرده: یک قابلیت جدید به iOS 13 افزوده شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند هم پرونده‌های موجود در اپلیکیشن فایلز را فشرده‌سازی کنند و هم پرونده‌های فشرده را استخراج کنند.

پوشه‌ها: کاربران iOS 13 از این امکان برخودار هستند که بدون نیاز به سرویس آی‌کلاود درایو، پوشه‌های تو در تو ایجاد کرده و پرونده‌های مختلف را مشاهده و انتخاب کنند.

قابلیت‌های iOS 13
تایپ با کشیدن انگشت روی صفحه در iOS 13

.

صفحه کلید

تایپ کردن از طریق کشیدن انگشت روی صفحه کلید: قابلیت مذکور چندین سال است که توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث عرضه می‌شود، ولی این بار خود اپل صفحه کلید iOS 13 را به امکان تایپ کردن از طریق کشیدن انگشت روی صفحه کلید مجهز کرده است.

.

ذخیره داده

داده کم: این حالت جدید در بخش تنظیمات قرار دارد و به صورت پیش‌فرض، خاموش است. اگر حجم داده شبکه موبایل شما محدود و اندک است، این ویژگی به شما کمک کند تا در مصرف داده صرفه‌جویی کرده و از هزینه‌های قبض خط تلفن همراه خود بکاهید.

.

ایمیل

منوی پاسخ گسترده: در کنار گزینه‌های پاسخ، پاسخ به همه، فوروارد و پرینت، گزینه‌های دیگری مانند انتقال به پیام‌های ناخواسته، انتخاب به عنوان خوانده شده و فعال‌سازی اعلان‌ها و علامت‌گذاری‌های خاص نیز گنجانده شده‌اند.

بی‌صدا و مسدودسازی: این دو قابلیت جزوی از بخش منوی پاسخ گسترده هستند، ولی جا دارد توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم. بی‌صدا کردن مجموعه‌ ایمیل‌هایی که به موضوع خاصی اشاره دارند، رویای تمامی کسانی است که گرفتار تعداد زیادی از پیام‌هایی هستند که از جانب دریافت‌کنندگان زیادی ارسال شده است. همچنین، امکان مسدود کردن پیام‌های ارسال شده از یک فرستنده خاص و انتقال مستقیم آن‌ها به سطل زباله، برای تعداد چشمگیری از افراد جالب و کاربردی است.

قابلیت‌های iOS 13
در iOS 13 امکان جستجو بین پیامک‌ها آسان‌تر شده است.

.

پیامک

جستجوی پیشرفته: با بهره‌مندی از قابلیت جستجوی پیشرفته، کاربران iOS 13 این امکان را دارند که داخل مکالمات فردی به جستجو بپردازند.

.

اخبار

اخبار بورس: مشترکان سرویس پلاس نیوز می‌توانند به صورت مستقیم و از طریق «استاکس اپ»، تازه‌های مربوط به کسب‌وکارها را مشاهده کنند. این سرویس در حال حاضر تنها در ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا فعال است، ولی انتظار می‌رود که کمپانی اپل گستره سرویس‌دهی آن‌ را افزایش دهد.

.

یادداشت‌ها

مشارکت: در کنار یادداشت‌های جداگانه، پوشه‌های محتوی یادداشت را نیز می‌توانید با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

.

تلفن

بی‌صدا کردن تماس‌گیرندگان: به بخش تنظیمات بروید و فون اپ را انتخاب کنید؛ در این قسمت می‌توانید تمامی تما‌س‌های دریافتی از افراد ناشناس را به صورت بی‌صدا درآورید. افراد ناشناس همان کسانی هستند که نامشان در فهرست مخاطبان، ایمیل‌ها و پیام‌های شما درج نشده است. این تماس‌گیرندگان ناشناس مستقیما به بخش پیام صوتی وصل می‌شوند.

قابلیت‌های iOS 13

.

تصاویر

تصاویر زنده: زمانی که در منوی تصاویر بالا و پایین می‌روید، ویدیو‌ها و تصاویر به شکل زنده و بدون صدا پخش می‌شوند. این امر یک تغییر ساده محسوب می‌شود، ولی خاطرات شما را زنده می‌کند.

تکراری‌ها: فوتوز اپ به شکلی هوشمندانه تصاویر و اسکرین‌شات‌های تکراری را از دید پنهان می‌کند.

.

سافاری

رمزهای عبور: اگر در هنگام ثبت‌نام در یک سایت جدید از رمزعبور ضعیف استفاده کنید، سافاری به شما اخطار می‌دهد. وقت آن رسیده که با «password» و «123456» خداحافظی کنید.

حالت تاریک خودکار: وب‌سایت‌هایی که از کد جدید Dark Mode CSS استفاده می‌کنند، به شکل خودکار می‌توانند سافاری را به وضعیت تاریک درآورند تا ظاهر سایت خود را بهبود ببخشند.

ذخیره و بستن خودکار: در iOS 13 گزینه‌هایی اضافه شده که قابلیت ذخیره تمامی تب‌های باز را به عنوان نشانک فراهم می‌کند. در بخش تنظیمات، فشار طولانی روی آیکون تب‌ها را به عنوان بستن خودکار تمامی تب‌هایی که اخیرا مورد بازدید قرار نگرفته‌اند، تعریف کنید.

محل دانلود: اگر قصد دارید پرونده‌ها را به صورت محلی در دستگاه خود ذخیره کنید، با مراجعه به تنظیمات سافاری می‌توانید به غیر از آی‌کلاود درایو، مکان دلخواه خود را برای دانلود پرونده‌ها مشخص کنید.

اسکرین‌شات‌ها: زمانی که از سافاری اسکرین‌شات می‌گیرید و جعبه پیش‌نمایش را باز می‌کنید، گزینه جدیدی به نام «صفحه کامل» به نمایش درمی‌آید. با استفاده از این گزینه می‌توانید از تمامی صفحه عکس بگیرید.

یادآور جدید و ارتقا یافته در iOS 13

.

سیری / اپل مپ

بهبود مسیریاب صوتی: در iOS 13 زبان طبیعی جای مسافت‌های مکانی گیج کننده را گرفته است. به جای گفتن «800 فوت جلوتر به راست بپیچید»، گفته خواهد شد: «در چراغ راهنمای بعدی به راست بپیچید.»

یادآورهای هوشمند: سیری می‌تواند رویدادها و فعالیت‌های ثبت شده در تقویم را شناسایی کند و در صورتی که آماده نشده باشید، به شما تذکر دهد که از سرویس یادآوری برای آن رویداد استفاده کنید.

.

واگرد

دسترسی سریع: هنگام تایپ کردن با آیفون، با ضربه زدن و نگه داشتن سه انگشت روی صفحه، میانبرهای واگرد، انجام دوباره، کپی، کات و پیست به نمایش درمی‌آیند.

انجام واگرد هنگام تایپ کردن: اگر متنی را تایپ کرده‌اید و خیلی سریع می‌خواهید آن را پاک کرده و به عقب برگردید، با سه انگشت به سمت راست بکشید.

منبع: فوربس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.