راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت ققنوس منتشر کرد / فایل PDF گزارش یوبی‌اس با عنوان «هویت دیجیتال»

اینترنت طلیعه دار انقلابی در ارتباطات شد. با اینترنت می‌توانیم به صورت فوری اطلاعات و تقریبا هر چیز دیگری که می‌توان آن را دیجیتالی ساخت را با تمام افراد در جهان به اشتراک بگذاریم. پیامد آن انفجاری در بهره‌وری و به‌هم پیوستگی بود. هر چند اینترنت از به اشتراک گذاشتن اطلاعات پشتیبانی می‌کند اما توانایی کمی در بررسی منبع و اعتبارسنجی داده‌ها دارد. این توانایی اندک به انواع مشکلات، از کلاه‌برداری گرفته تا فیشینگ و اخبار جعلی در عرصه اینترنت دامن زد. همچنین عدم وجود یک لایه احراز هویت و در عین حال مناسب به این معناست که اینترنت یک کانال ایمن ویژه برای تراکنش‌ها نیست.

این موضوع در عصری که تجارت الکترونیک در حال رونق است ممکن است تعجب آور به نظر رسد. حقیقت این است که وقتی از مرورگرهای خود جهت خرید چیزی به صورت آنلاین استفاده می‌کنیم، ما صرفا اطلاعاتمان مثل نام، شماره کارت اعتباری خود و غیره را ارسال می‌کنیم. این اطلاعات همچنان نیاز به بررسی و پردازش از طریق مسیرهای قدیمی دارند. تراکنش‌های الکترونیک حقیقتا آنلاین نیستند.

هویت دیجیتال یک موضوع کلیدی است؛ چون از طرفی هویت یکی از مهمترین عناصر اقتصاد است و از طرف دیگر ایجاد یک اقتصاد کاملا دیجیتال بدون همکاری از سوی شرکای بازار جهت برقراری هویت آنلاین، غیرممکن خواهد بود. این مقاله برای مخاطبان عمومی در نظر گرفته شده است که توسط شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی یوبی‌اس با عنوان «Digital Identity» تنظیم شده است.

راه پرداخت هم با حمایت کنسرسیوم ققنوس این گزارش را با عنوان «هویت دیجیتال» به فارسی ترجمه کرده و امکان دانلود فایل و همانطور خلاصه‌ای از این گزارش در ادامه آمده است.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش یوبی‌اس با عنوان «هویت دیجیتال»

اگر بخواهیم اقتصادی کاملا دیجیتال داشته باشیم، نیازمند داشتن هویت‌های دیجیتال خواهیم بود. هویت از ابتدا یک بخش اساسی از کسب‌وکار ما بوده است. امروزه ما نسبتا در بررسی، حراست و استفاده از هویت‌ها در جهان آنالوگ خوب هستیم. هم اکنون چالش بزرگ این است که احراز هویت را به صورت دیجیتال و یکپارچه انجام دهیم. در دنیای دیجیتالی امروز، هویت‌های ما به طور فزاینده‌ای به عنوان شبکه گسترده‌ای از داده‌های شخصی تعریف می‌شود که توسط نهادهای بیشماری تامین، گردآوری و به اشتراک گذاشته شده است. اگر چه اغلب سیستم‌های هویتی مفید و رایج در تلاشند تا امنیت، کنترل و سهولت استفاده را مطابق با چیزی که ما باید انتظار داشته باشیم ارائه دهند.

این وایت‌پیپر بینشی را در مورد جنبه مهمی از چهارمین انقلاب صنعتی ارائه داده است. دستیابی به حق هویت دیجیتال، کلیدی برای یک اقتصاد دیجیتال با کارکرد درست است و معتقدیم که بانک‌ها مسئولیت و توانایی بهبود این گفتمان را دارند و شاید راهکاری را معرفی کنند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش یوبی‌اس با عنوان «هویت دیجیتال»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.