راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کهنه‌سربازان پی‌پال و کپیتال وان، یک اپلیکیشن بانکداری راه‌اندازی می‌کنند

مدیران سابق پی‌پال و کپیتال وان، یک استارت‌آپ بانکداری دیجیتال را به صورت رسمی راه‌اندازی کردند. این استارت‌آپ، وان نام دارد.

وان که در ماه مارس، 17 میلیون دلار را در سری A جذب کرده بود، اکنون جان گرفته و بخشی از بازار را هدف قرار داده که از دسترسی به بسیاری از امکانات، بی‌بهره بوده‌اند. گروه هدف وان، جمعیت متعلق به طبقه متوسط آمریکا است.

برایان همیلتون پیش‌تر مدیر اجرایی کپیتال وان بوده و اکنون، سمت مدیر عامل اجرایی را در استارت‌آپ وان به عهده دارد. او در یک پست وبلاگی چنین عنوان کرده است:

52 درصد از آمریکایی‌ها در خانواده‌هایی با «درآمد متوسط» زندگی می‌کنند، اما به نظر نمی‌رسد که تاکنون، یک سرویس بانکی مختص آن‌ها ارائه شده باشد.

برایان همیلتون، مدیر عامل اجرایی استارت‌آپ وان

همیلتون، وان را با همکاری بیل هریس تاسیس کرده است. هریس مدیر عامل اجرایی سابق پی‌پال و اینتویت بوده است. هدف همیلتون و هریس از تاسیس وان، این بوده که با طراحی یک اپلیکیشن، تغییری در وضعیت موجود ایجاد کنند، به کاربران در ساخت عادت‌های سالم مالی کمک کنند، امکان پس‌انداز برای روز مبادا را برای آن‌ها فراهم کنند، به دارندگان حساب پس‌انداز سود واقعی پرداخت کنند و بر اساس درآمد به کاربران اعتبار بدهند نه صرفا از روی امتیاز اعتباری.

همیلتون می‌گوید: «وان، اولین خدمت بانکداری دیجیتال است که به شکلی یکپارچه، پس‌انداز، خرج کردن، اشتراک‌گذاری و وام گرفتن را در یک حساب و در یک کارت گرد آورده است. شما و هر فرد دیگری، می‌توانید از خدمات وان به صورت مشترک استفاده کنید. این سرویس هیچ کارمزدی ندارد، اضافه برداشت ندارد، هیچ کفی برای استفاده از خدمات تعیین نکرده است و مشکلات پیش‌بینی‌نشده در آن رخ نمی‌دهد.»

منبع Finextra
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.