راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / چند وقت پیش خبری منتشر شد که دیوید سولومون اعلام کرده که گلدمن ساکس به‌دنبال استفاده از بلاکچین برای دیجیتال‌سازی دارایی‌هاست. گلدمن ساکس تحقیقات بسیاری در حوزه توکنیزاسیون انجام داده و مدیرعاملش معتقد است که آینده سیستم‌های پرداخت وابسته به ادامه‌دادن حیات بر بستر فناوری بلاکچین است. حتی عنوان شده که این شرکت قصد دارد تا شاید مانند جی‌پی مورگان، کوین دیجیتالی خودش را هم راه‌اندازی کند.

ببینید: گلدمن ساکس هم مانند جی‌پی‌مورگان به دنبال راه‌اندازی کوین دیجیتالی است

دیوید سولومون از سال 2018 مدیرعاملی گلدمن ساکس را بر عهده دارد و از ژانویه سال 2019 هم ریاست هیات‌مدیره شرکت هم به او محول شده است. البته قبل از رسیدن به این جایگاه، سولومون سمت‌های مختلفی در بخش‌های متفاوت گلدمن ساکس بر عهده داشته است؛ از جمله مدیر ارشد عملیات شرکت از سال 2017 تا 2018 و همین‌طور رئیس بخش بانکداری سرمایه‌گذاری از سال 2006 تا 2016.

اولین فعالیت کاری سولومون به حول‌وحوش سال 1986 برمی‌گردد که در بانک‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی «ایروینگ تراست» و «درکسل برنهام» حضور داشت، اما از اواخر سال 1990 به گلدمن ساکس ملحق شد.

البته فعالیت‌های سولومون فقط محدود به حوزه مالی و بانکی نمی‌شود و در حوزه هنری هم فعال است و با نام هنری دی‌جی دی‌سول در جاهای مختلفی موسیقی رقص الکترونیک اجرا می‌کند و اتفاقاً در فستیوال‌های متعددی موسیقی در نیویورک، میامی و باهاما اجرا داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.