راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معجزه اینشورتک به مدد نسل جدید اینترنت / اینترنت نسل پنجم تأثیر زیادی بر بیمه تجاری و صنعتی خواهد گذاشت

نخستین باری که به اینترنت وصل شدید به خاطر دارید؟ یک مودم اکسترنال با رایانه‌ای رومیزی، صفحه کلیدی بزرگ و بلندگوهایی با قد و قامتی درشت. صدای خشدار مودم می‌گفت که در حال اتصال به دنیایی عجیب هستید. بعد از آن نوبت تلفن همراه شد و شگفتی صحبت با دیگران در هر نقطه‌ای که سیگنال وجود داشت. بعد هم تلفن‌های هوشمند از راه رسیدند و یک بار دیگر میدان بازی را تغییر دادند. این تحولات فناوری و جامعه، صنعت بیمه و اینشورتک را با چالش‌های عظیمی روبه‌رو کرده است. در حالی که صنایع دیگر به مدد زیرساخت‌های دیجیتالی درآمدهای زیادی کسب می‌کنند، بسیاری از شرکت‌های بیمه برای ارائه ابتدایی‌ترین خدمات دیجیتالی به مشتریان خود هنوز گرفتار هستند. و اوضاع دوباره در حال تغییر است چرا که 5G یا همان نسل پنجم اینترنت در راه است. آیا اینشورتک و صنعت بیمه برای پذیرش اینترنت نسل پنجم آماده‌اند؟

.

نسل پنجم را دست کم نگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که درباره خدمات 5G  می‌دانیم این است که به احتمال زیاد این پدیده نوظهور اقتصاد جهانی را تقویت می‌کند. سایت اینورتر به گزارش IHS MARKIT عنوان کرده است که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2035 اینترنت نسل پنجم 22 میلیون شغل ایجاد می‌کند، سه‌ونیم هزار میلیارد دلار در فعالیت‌های مستقیم اقتصادی به دست می‌دهد و باعث افزایش رشد پایدار بلندمدت در تولید ناخالص داخلی جهانی می‌گردد. برای خرده‌فروش‌ها استفاده از این اینترنت پرسرعت شاید خیلی دور به نظر برسد اما برای صنعت بیمه و دنیای اینشورتک با چرخه‌های برنامه‌ریزی بزرگ و پورتفولیوهای پروژه‌ای عظیم، این زمان چندان دور نیست. شاید همین فردا!

.

اینترنت نسل پنجم و اینشورتک

5G یک مورد خاص برای تکنولوژی در بیمه و اینشورتک است. فناوری اینترنت نسل پنجم در حال ساده کردن اینترنت اشیا به ویژه برای استفاده مشتری‌هاست. بنابراین بعد از اینترنت ‌موبایل، گوشی‌های هوشمند و اینترنت نسل چهارم که روش ارتباط با مشتری‌ها را تغییر دادند، حالا اینترنت نسل پنجم قرار است همه چیز را دوباره تغییر دهد. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند ما می‌توانند با دستگاه‌های جداگانه صحبت کنند اما با سرعت فناوری 5G  ما می‌توانیم این دستگاه‌های هوشمند را ساده‌تر کنیم طوری که دیگر به صورت انفرادی با هم وارد ارتباط شوند. اینشورتک با نسل پنجمی‌ها رو به تحول بزرگی پیش می‌رود!

.

یک مثال ساده

تصور کنید فریزرتان می‌تواند زمانی را که یخ‌زدایی استیک‌تان تمام می‌شود به دستگاه فر خانه اطلاع دهد. بعد فر به طور خودکار وارد برنامه پخت شود. تصور کنید که یک فر می‌تواند به مشتری هشدار بدهد که قسمت‌های مهم دستگاه بیش از حد داغ شده‌اند و احتمال آتش‌سوزی وجود دارد. تصور کنید یک شرکت بیمه به مشتری اطلاع می‌دهد و می‌تواند روی این اطلاعات ارسالی از دستگاه‌ها عمل کند. و در نهایت تصور کنید چطور مشتری بعد از اینکه خانه‌اش را نجات یافته می‌بیند عاشق شرکت بیمه‌گر می‌شود!‌ این یعنی معجزه اینشورتک به مدد نسل جدید اینترنت!

.

تأثیر اینترنت نسل پنجم بر بیمه‌های تجاری

علاوه بر استفاده مصرف‌کنندگان، اینترنت نسل پنجم تأثیر زیادی در صنعت بیمه تجاری و صنعتی خواهد داشت. با این فناوری می‌توان محموله‌ها را در زمان واقعی ردیابی کرد، اطلاعات دفاتر پزشکان را آپلود کرد و ویدئوها را در همه‌جا مشاهده کرد، بدون اینکه نگرانی خاصی از پهنای باند وجود داشته باشد. اتوماسیون صنعت و تولید می‌تواند با استفاده از کارخانه‌های هوشمند و استفاده از هوش مصنوعی بهبود یابد. در حال حاضر بعضی کارخانه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین زمان نیاز به سرویس ماشین‌آلات اقدام می‌کنند. تمامی این رویکردها تأثیر زیادی بر محاسبه ریسک و جلوگیری از ادعاهای احتمالی که هسته اصلی صنعت بیمه هستند، خواهد داشت.

تصور کنید تعداد وسایل نقلیه هوشمند بیشتر از حالا شوند آن وقت باید انتظار کاهش نرخ بیمه داشت. پس به جای ترس از چالش بعدی دنیای اینترنت، چرا از آن به عنوان فرصتی برای توسعه زنجیره ارزش خود استفاده نکنیم؟ اینترنت نسل پنجم فرصتی برای جلو رفتن و تبدیل شدن به یک مصاحب قابل اعتماد برای زندگی روزمره مشتری‌ها. انتخاب با ماست!‌

منبع: وبلاگ پلنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.