راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گلدمن ساکس هم مانند جی‌پی‌مورگان به دنبال راه‌اندازی کوین دیجیتالی است

گلدمن ساکس هم مانند جی‌پی‌مورگان قصد دارد، یک کوین دیجیتال برای انجام پرداخت راه‌اندازی کند. دیوید سولومون مدیرعامل گلدمن ساکس به خبرگزاری‌ها گفته است که او به دنبال ارزهای دیجیتال است و در همین راستا این شرکت تحقیقات گسترده‌ای در حوزه توکنیزاسیون، یعنی فرایند تبدیل ارزها یا دارایی‌ها به قراردادهای دیجیتال قابل مبادله روی بلاکچین، انجام می‌دهد.

به گفته سولومون تمام موسسات مالی عمده در سراسر دنیا به دنبال استفاده از پتانسیل توکنیزاسیون، استیبل‌کوین‌ها و انجام پرداخت‌های بدون اصطکاک هستند.

در همین راستا هم جی‌پی‌مورگان چند وقت پیش اعلام کرد که استیبل‌کوین خود با نام JPM Coin را برای انجام پرداخت‌های برون مرزی مشتریان توسعه داده است. در ماه ژوئن هم فیس‌بوک از کوین جدید خود با نام لیبرا رونمایی کرد که قرار است تا سال 2020 راه‌اندازی شود.

سولومون در رابطه با اینکه آیا گلدمن ساکس با فیس‌بوک در رابطه با ارز جدیدش صبحت و مذاکره‌ای داشته است یا نه گفت که استیبل‌کوین‌های مبتنی بر بلاکچین که وابسته به ارزهای واقعی هستند، همان مسیری است که سیستم‌های پرداخت به سمتش خواهد رفت.

لیبرا را می‌توان به‌عنوان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناوری مانند اپل و آمازون برای سرمایه‌گذاری و ورود به صنعت مالی دانست و سولومون معتقد است که هنوز غول‌های فناوری تمایل دارند تا به جای به چالش کشیدن مستقیم بانک‌ها، با آنها وارد مشارکت و همکاری شوند و همکاری کارت اعتباری گلدمن ساکس با اپل را نمونه‌ای از همین مشارکت‌ها عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.