راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به دلایل مشارکت هلدینگ بهسازان فردا در کنسرسیوم ققنوس از زبان حکیم جوادی

شبکه ققنوس، پلتفرمی بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع‌شده است که متشکل از میزبان‌های غیرمتمرکز است. گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) یکی از پنج میزبان کنسرسیوم ققنوس است که این کنسرسیوم را به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌کند. هلدینگ بهسازان فردا به‌عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک ملت از معدود تجربه‌های موفق بانک‌های کشور در راستای ایجاد مجموعه‌ای برای پاسخ حداکثری به تمام نیازهای تکنولوژیک بانک است؛ حالا این هلدینگ در چندین مشارکت و همکاری با رقبای اصلی خود در قالب ایجاد کنسرسیوم‌، خبر از تغییر نگاه‌ها در این هلدینگ می‌دهد. دکتر علی حکیم جوادی مدیرعامل هلدینگ بهسازان ملت درباره همکاری این گروه با کنسرسیوم ققنوس می‌گوید.

.

متمرکز بر نوآوری

حکیم جوادی دلیل همکاری و مشارکت هلدینگ بهسازان فردا در مجموعه‌هایی مانند فرابوم و کنسرسیوم ققنوس را در راستای تمرکز همه‌جانبه این مجموعه بر نوآوری و درنهایت رسیدن به بانک دیجیتال به معنای واقعی می‌داند و معتقد است برای رسیدن به بانک دیجیتال دیگر یک بانک به‌تنهایی نمی‌تواند این مسیر را طی کند چراکه بخش مهمی از این مسیر زیرساخت‌ها، پلتفرم‌ها و استانداردهایی است که باید مجموعه‌ای از بازیگران اصلی آن را رعایت کنند و این همراهی جز با به اشتراک گذاشتن و همراهی بازیگران اصلی ممکن نخواهد بود.

حکیم جوادی با اشاره به اینکه مجموعه‌های بزرگی مانند بهسازان فردا یک زمانی مزیت رقابتی خود را در استفاده صددرصد از توانمندی‌های خود می‌دیدند، می‌گوید: «به نظر من بهترین نوآوری امروز، تغییر در تفکر است؛ یعنی اینکه آیا همه چیز را خودمان باید داشته باشیم یا می‌توانیم با استفاده از توانایی‌هایی که در جامعه، دانشگاه، صنعت و رقبا وجود دارد، اکوسیستم جدید و نوآوری را ایجاد کنیم.»

مدیرعامل هلدینگ بهسازان ملت درباره دلیل مشارکتشان این‌طور توضیح می‌دهد: «تا دیروز هر مجموعه‌ای برای خودش کاری را انجام می‌داد اما حالا همه به این نتیجه رسیده‌ایم که باید هر چه داریم را کنار هم بگذاریم چراکه دنیا تغییر کرده و باید با مشارکت یکدیگر سرویس‌هایی را در اختیار کسب‌وکارهایی که به آنها نیاز دارند، قرار دهیم. برای مثال استارت‌آپ و کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک که شروع به فعالیت کرده‌اند، نیاز به یکسری API دارند در نتیجه آنها باید در یک مسیر مشخص قرار بگیرند که این موضوع با مشارکت ایجاد می‌شود. همچنین یکی دیگر از دلایل این بوده که بتوانیم با این کار انحصار را بشکنیم و وارد اندازه ملی شویم؛ بنابراین تمام این مشارکت‌ها به این دلایل بوده و این خودش یعنی یک نوآوری.»

مصاحبه کامل علی حکیم جوادی مدیرعامل هلدینگ بهسازان ملت با راه پرداخت را می‌توانید در مطلب «حکیم‌جوادی: هلدینگ بهسازان فردا راه رسیدن به بانک دیجیتال را، تمرکز همه‌جانبه بر نوآوری می‌داند» بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.